۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۳۱۴۴۸۶
آیت الله علوی گرگانی:

مسؤولان با تبعیت از رهبری به فکر حل مشکلات مردم باشند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله علوی گرگانی در دیدار با دانشجویان علامه طباطبایی گفت: دانشجویان باید شکرگزار نعمت حضور در دانشگاه و نظام اسلامی باشند؛ در زمان طاغوت فاصله زیادی میان طلاب دانشجویان بود.
آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با کارکنان و جمعی از دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی با گرامی داشت ایام مبارک دهه فجر اظهار داشت: باعث افتخار است که دانشجویانی بصیر و مؤمن در دانشگاه های کشور در حال تحصیل هستند.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ابراز کرد: خداوند متعال در هر عصری برای بندگان خود افرادی را حجت قرار می دهد، چه در لباس و قشر روحانیت، دانشگاهی یا کشاورز باشد.

 

وی ادامه داد: هنگامی که در آخرت از بندگان درباره اعمالشان پرسش می‏شود، ممکن است بگویند که من در زمانی بودم که نمی توانستم بهتر از آن را انجام دهم؛ خداوند متعال در آن زمان اشخاص موفق که در همان زمان بوده‏اند را نشان افراد می‏دهد.

 

حضرت آیت الله علوی گرگانی افزود: خداوند متعال عادل است و در قرآن کریم نیز تأکید شده که خداوند هیچ گاه ظالم نیست؛ شما جوانان، در حال تحصیل باید تقوا داشته باشید و از این نظام حداکثر استفاده را ببرید.

 

وی وضعیت دانشگاه‏ها در زمان طاغوت را خاطرنشان کرد و گفت: پیش از نقلاب دانشجویان مؤمن انگشت شماری داشتیم و فضای دانشگاه نیز به گونه‏ای بود که این دانشجویان با هیچ طلبه‏ای در ارتباط نبودند.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه اظهار داشت: در زمان پهلوی فاصله زیادی بین دانشجویان و حوزویان ایجاد شده بود و فضایی ضد روحانیت و ضد دینی در دانشگاه ها حاکم بود؛ جوانان را به طرف شهوت رانی می‏کشیدند و شرق و غرب به غارت اموال و ثروت‏های ایران مشغول بودند.

 

حضرت آیت الله علوی گرگانی ابراز کرد: در هر زمانی که مردم مورد ظلم واقع شده و از حکومت خسته شوند، یک نفر با توکل و کمک خداوند متعال به پا می‏خیزد و مردم را از تاریکی و ظلمت نجات می دهد، که امام خمینی(ره) در زمان انقلاب نمونه بارز این شخصیت است.

 

وی ادامه داد: در گذشته چهره روحانیت را برای جوانان کریه کرده بودند و جوانان و مردم با دیدن یک روحانی او را تمسخر می‏کردند؛ با گذشت کمتر از یک سال بعد از انقلاب محبت میان مردم و روحانیت به شدت افزایش پیدا کرد.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم توصیه کرد: جوانان باید به خاطر این نعمت بزرگی که در حال حاضر دارند و در دانشگاه و نظامی، اسلامی زندگی می کنند، شکر گزار خداوند متعال باشند؛ این نعمت ها همیشه ماندگار و جاری نیست.

 

وی به آیه 24 سوره مباک هود اشاره کرد و گفت: خداوند متعال از عقلا می‏پرسد که آیا بینا و شنوا با نابینا و ناشنوا یکی است؛ راه و چاه را باید تشخیص داد؛ امام خمینی(ره) انتظار بیشتری از مسؤولان داشتند و رهبر معظم انقلاب نیز بر این مهم تأکید کرده اند.

 

حضرت آیت الله علوی گرگانی با انتقاد از پخش برخی برنامه ها در رسانه ملی تصریح کرد: صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نباید برخی برنامه ها که تناسبی با ماهیت و هویت نظام ندارد، را پخش کند.

 

وی در توصیه به مسؤولان کشور عنوان کرد: مسؤولان جمهوری اسلامی ایران باید دلسوز و به فکر این مملکت و نظام باشند و از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب حداکثر استفاده را بکنند و در خدمات رسانی به مردم کوشا باشند.

 

گفتنی است که مدیر فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی در ابتدای این دیدار به ارائه گزارشی از فعالیت ها و سوابق این دانشگاه پرداخت./840/پ202/ج

 

ارسال نظرات