۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۳۱۴۶۴۳
رییس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

گزارش دو تخلف تبلیغات زود هنگام انتخاباتی در استان چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری رسا ـ رییس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون دو تخلف انتخاباتی از جمله تبلیغات زودهنگام در استان گزارش شده است.
انتخابات خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، سیدعبدالله موسوی رییس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری، عصر دیروز در نشست خبری شورای قضایی این استان با بیان این که فرصت کمی تا برگزاری انتخابات اسفندماه مانده است، گفت: دو انتخابات مهم و سرنوشت ساز ماه آتی در کشور برگزار می شود و همه باید برای برگزاری هرچه باشکوه تر و سالم تر این انتخابات همکاری کنند.


وی اظهار داشت: ستاد پیشگیری از وقوع جرائم و تخلفات انتخاباتی از ماه های قبل در استان فعال شده و مسؤولان قضایی، اجرایی، نظارتی، انتظامی و امنیتی و فرهنگی در این کمیته حضور دارند و امور مرتبط با انتخابات را پایش می کنند.


موسوی بر بسترسازی برای حضور پرنشاط و فراگیر مردم در پای صندوق های رأی تأکید کرد و از برخورد قاطع با متخلفان انتخاباتی خبر داد و گفت: به مدیران و کارمندان دولت تذکر داده شده تا از امکانات دولتی له یا علیه داوطلبی استفاده نشود.


وی اظهار داشت: کارکنان دستگاه های دولتی اگر می خواهند در وقت اداری برای کاندیدای تبلیغ کنند باید مرخصی بگیرند.


رییس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری
با بیان این که تاکنون دو تخلف انتخاباتی از جمله تبلیغات زودهنگام در استان گزارش شده است، گفت: تعامل و همکاری عوامل اجرایی و نظارتی عامل مهم در برگزاری هرچه بهتر انتخابات است.


این مقام مسؤول گفت: در 10 ماهه امسال در 17حوزه قضایی استان 117هزار پرونده وارده محاکم قضایی بوده که با احتساب 16هزار پرونده مانده از سال قبل بیش از 110 پرونده آن تا کنون مختومه شده است.


موسوی در خصوص اقدامات پیشگیرانه ستاد پیشگیری استان نیز گفت: با پیگیری، نظارت و تعامل مطلوب مسؤولان استان توفیقات قابل توجهی در سال جاری در حوزه قضایی حاصل شده است.


وی از کاهش حدود 50 درصدی وقوع قتل عمد در استان خبر داد و افزود: بیشترین میزان پرونده حقوقی در بخش کیفری استان در زمینه سرقت تعزیری، ضرب و جرح عمدی، توهین به اشخاص عادی، تهدید، ایراد و صدمات غیرعمدی، تخریب، مزاحمت های تلفنی، انتشار تهمت و نسبت توهین آمیز، تصرفات عدوانی و استعمال مواد مخدر بوده است.


موسوی گفت: بیشترین میزان پرونده های حقوقی نیز در این مدت تأمین خواسته، مطالبه خسارت دادرسی، مطالبه وجه، مطالبه وجه چک، اعصار از پرداخت هزینه دادرسی، مطالبه مهریه و مطالبه خسارت بوده است.


رییس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: در حوزه حفظ حقوق بیت المال نیز مانند سال های گذشته پرونده های موجود با جدیت رسیدگی شده که پرونده یان چشمه برای چندمین بار مورد رسیدگی قرار گرفت.


این مقام مسؤول افزود: برای این پرونده پیش از این رأی صادر شده بود اما در اثر اعلام اشتباهات که نسبت به رأی آمده بود و موافقت رییس قوه قضاییه کشور پیشنهاد در خصوص اعلام اشتباه پذیرفته شد و مجدد این پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت و سه هزار و 300 هکتار زمین با این حکم به مالکیت حکومت اعاده می شود.


موسوی در خصوص پرونده 72 هکتاری پلاک نیسانیه، 9 هکتاری گودران فرخشهر و 10 هکتاری مجاورشهر بروجن گفت: این پرونده ها در مصادیق حفظ حقوق بیت المال رسیدگی و حکم صادر شده است.


وی از فعالیت کلینیک مشاوره در استان خبر داد و گفت: در این کلینیک به زوجینی که پرونده طلاق تشکیل می دهند، مشاوره ارائه می شود./9457/202/ب3

ارسال نظرات