۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۴
کد خبر: ۳۱۵۲۲۰
دبیر جامعه روحانیت کاشان:

فشارهای سیاسی و روانی برای تأثیرگذاری بر تصمیمات شورای نگهبان مذموم است

خبرگزاری رسا ـ دبیر جامعه روحانیت کاشان با بیان این که عده ای از مسؤولان گمان می کنند با رایزنی و ارتباط خود می توانند روی نظر شورای نگهبان تأثیرگذار باشند، گفت: موضع گرفتن در برابر شورای نگهبان قانونی و شرعی نیست.
حجت الاسلام عليرضا شاه فضل قمصري

حجت الاسلام علیرضا شاه فضل، دبیر جامعه روحانیت کاشان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری‌ رسا در کاشان، با اشاره به این که شورای نگهبان وظیفه تأیید و احراز صلاحیت کاندیداهای خبرگان، مجلس و ریاست جمهوری را به عهده دارد، گفت: رد صلاحیت افراد موجب ناراحتی آنها می شود، از این رو موضع گرفتن عده ای از آنها امری طبیعی، اما غیرقانونی است.

 

وی افزود: کسانی که توسط توسط شورای نگهبان رد و یا عدم احراز می شوند، از نظر قانون و شرع حق موضع گرفتن در برابر شورای نگهبان را ندارند.

 

حجت الاسلام شاه فضل با بیان این که مردم باید با هوشیاری خود بدانند که افراد رد صلاحیت شده دارای مشکل و یا شرایط نماینده مجلس و یا عضو مجلس خبرگان شدن را نداشته اند، تأکید کرد: مردم فریب مواضع افراد رد صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان را نخورند.

 

دبیر جامعه روحانیت کاشان با اشاره به این که شورای نگهبان نه به واسطه علم غیب، بلکه بر اساس اطلاعات بدست آمده از مراجع قانونی، مردم و یا رابطین خود تصمیم گیری می کند، گفت: امکان بروز خطا در تصمیمات شورای نگهبان وجود دارد، چرا که آنها دارای علم غیب نیستند، اما این دلیلی بر تخریب آنها نمی شود.

 

مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان برخوردهای سیاسی و زننده در برابر شورای نگهبان را زیبنده افراد منطقی ندانست و گفت: عده ای از مسؤولان گمان می کنند با رایزنی و ارتباط خود می توانند روی نظر شورای نگهبان تأثیرگذار باشند، اما بهتر آن است که تأثیر گذاری بر شورای نگهبان از طریق مجاری قانونی و منطقی انجام شود.

 

حجت الاسلام شاه فضل با تأکید بر این که فشارهای سیاسی و روانی با هدف تأثیرگذاری بر تصمیمات شورای نگهبان مذموم است و با اصل تفکیک قوا و استقلال شورای نگهبان سازگار نیست، گفت: تهدید و ایجاد جو برای شورای نگهبان امری ناپسند است، بنابراین اعتراض به شورای نگهبان باید از طریق مسیر قانونی خود انجام شود./1307/303/ب3

ارسال نظرات