۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۳۱۵۲۸۱
نایب رییس مجلس:

جمهوری اسلامی در رکن اسلامیت با محوریت ولایت فقیه معنا پیدا می کند

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دفاع مقدس نمونه یک الگوی قدرت در جمهوری اسلامی ایران است،گفت:فرایند هسته ای، اقتدار ایران است و این در حالی است که استقلال، مردمسالاری، جمهوریت دینی، از پیامدهای این انقلاب عزیز است.
حجت الاسلام ابوترابي فرد

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در دانشگاه علمی کاربردی خانه کارگر با بیان اینکه انقلاب اسلامی در طول عمر مبارکش دستاوردهایی داشته است گفت: انقلاب اسلامی با چالش ها و کاستی هایی روبرو است که اهدافی را نیز پیگیری می کند.


ابوترابی فرد خاطرنشان کرد: دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران را همه می دانیم و به لطف خداوند قدرشناس هستیم و این در حالی است که انقلاب اسلامی برای ویران شاهنشاهی که حتی یک بار تجربه مردمسالاری نداشته،توانسته است یک بنایی همچون جمهوری اسلامی ایران را تشکیل بدهد.

 

 

جمهوریت نظام انقلاب اسلامی نشانگر حضورمردم در همه صحنه ها به ویژه صندوق رأی است

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در رکن اسلامیت با محوریت حضور ولی فقیه و عادل و صالح معنا پیدا کرده است و در رکن بعدی در نظام انقلاب اسلامی جمهوریت است که نشانگر حضور و مشارکت مردم در همه صحنه ها به ویژه صندوق رأی است.

 

ابوترابی فرد یادآور شد: ساختن بنا بر این دو رکن به شدت سخت است به ویژه در دنیای امروز و در منطقه خاورمیانه که دارای مشکلاتی است.

 

وی ادامه داد: مشکلات امروز عراق این ناامنی ها، کشتار، انفجار فقط برای این است که در عراق یک جمهوری واقعی شکل گرفته است و البته این جمهوری دارای پسوند اسلامی نیست.

 

ابوترابی فرد افزود: اما این جمهوری، جمهوری نسبتا واقعی است و فردی که از این صندوق بیرون آمده است مورد امضای آمریکا و متحدانش در منطقه نیست؛زیرا در طول 12 الی 13 سال از شکل گیری دولت مردمی دموکراتیک آزاد یک روز نگذاشته است آب خوش از گلوی عراقی ها پایین برود.

 

وی ادامه داد: اگر از این صندوق یک فرد که عناصر نزدیک آمریکا و صهیونیست بود بیرون می آمد؛وضعیت عراق به گونه ای دیگر بود،بنابراین نمی گذارند مردمسالاری واقعی در منطقه شکل بگیرد.

 

 

دفاع مقدس نمونه یک الگوی قدرت در جمهوری اسلامی ایران است

نایب رئیس مجلس تصریح کرد: انقلاب اسلامی یک کار بزرگ انجام داده است و این کار را اثبات کرده است؛زیرا موضوع اسلامیت و رهبری مطابق با عدالت و فقاهت یک کار بزرگی است.

 

وی با بیان اینکه دفاع مقدس نمونه یک الگوی قدرت در جمهوری اسلامی ایران است،افزود:فرایند هسته ای، اقتدار ایران است و این در حالی است که استقلال، مردمسالاری، جمهوریت دینی، از پیامدهای این انقلاب عزیز است.

 

 

عراق به علت جایگاه جمهوری اسلامی ایران آمریکا را وادار کرد تا آخرین سربازش را از عراق خار ج کند

ابوترابی فرد ادامه داد:گزارشی را که یک مقام ارشد اطلاعات آمریکا در کنگره سخنرانی می کند مشاهده کردم و می گوید قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران قدرت نظامی آمریکا در منطقه را مهار کرده است.

 

وی افزود: اگر آمریکا مهار نشده بود نیروهای خود را از عراق خارج نمی کرد؛زیرا پس از جنگ جهانی دوم تا امروز آمریکا هرجا که بوده است نیروهایش باقی مانده اند.

 

ابوترابی فرد یادآور شد: عراق تنها کشوری است که به علت جایگاه جمهوری اسلامی ایران ونقشی که کشورمان ایفا کرد،آمریکا را وادار کرد تا آخرین سربازش را از عراق خار ج کند.

 

 

پس از انقلاب در زمینه زیرساخت های اقتصادی توسعه یافته ایم

وی ادامه داد: توسعه علمی در کشورمان را همگان قبول دارند به طول مثال ما در زمینه های انرژی هسته ای، هوا و فضا، نانو و در زمینه های پزشکی پس از انقلاب بسیار پیشرفت کرده ایم.

 

ابوترابی فرد با بیان اینکه ما پس از انقلاب انصافاً در زمینه زیرساخت های اقتصادی، توسعه یافته ایم یادآور شد: ما نیازمند اراده و عزم همگانی هستیم که با یک افق پیش رو از ظرفیت های کشور استفاده بهینه کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: ما باید به طور واقعی به تولید فکر و تدبیر کنیم که چگونه موتور تولید کشور را حرکت دهیم،البته نه به صورت ظاهری بلکه به صورت اصولی تولید را حرکت دهیم.

 

نایب رئیس مجلس ادامه داد: کدام هزینه ها باید قطع شود و درآمدها باید به کجا هدایت شود و باید فضای کسب و کار را تحلیل کنیم و به این نکته برسیم که چگونه می توانیم شغل پایدار داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه ما روزانه مقادیر زیادی گاز مصرف می کنیم،خاطرنشان کرد: استخراج گاز از زیر زمین با یک دانش و تکنولوژی اصولی ایجاد شده است،اما ما باید آگاه باشیم و بدانیم چگونه باید مصرف کنیم.

ابوترابی فرد ادامه داد: ما پس از انقلاب پالایشگاه های مجهزی تأسیس کردیم و با هزینه های بسیار زیاد لوله کشی به اقصی نقاط کشور کرده ایم،اما ما به علت مصرف زیاد کاری کرده ایم که آسمان ایران چهار برابر متوسط جهان گرم تر است./858/د102/ج

 

 

ارسال نظرات