۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۳۱۵۶۶۳
حجت‌الاسلام ابوترابی فرد:

رأی مردم از عوامل اقتدار جمهوری اسلامی ایران است

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مهم ترین عوامل اقتدار جمهوری اسلامی ایران صندوق های رأی و آراء مردم است و باید توجه شود که مشارکت مردم در کشوری مانند آمریکا حدود 30 درصد است.
ابوتراب فرد ابوتراب فرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد نایب رییس مجلس شورای اسلامی در جلسه سخنرانی خود که شامگاه دوشنبه در مسجد صاحب الزمان(عج) برگزار شد با اشاره به یکی از رویدادهای استثنایی در تاریخ ایران، گفت: انقلاب مقدس ملت بزرگ ایران و شکل گیری نظام جمهوری اسلامی در تاریخ ایران یک رخداد استثنایی است.


وی ادامه داد: این رویداد یک اتفاق بی نظیر بوده و انقلاب اسلامی ما به وسعت تمام ملت بوده است، چنین حرکتی در تاریخ ایران بی نظیر است.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مرکز انقلاب ما مساجد بوده است، تصریح کرد: پیشگامان انقلاب ایران علما و روحانیان بودند و افزون بر این خواهران گرامی ما که چادر مشکی داشتند نیز همراه مردان در راهپیمایی ها حضور داشتند.

 

حجت الاسلام ابوترابی با اشاره به دینی بودن انقلاب جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: رهبر این انقلاب یک مرجع بزرگ بوده که بر اساس اصول و مبانی دینی بر شعارهای انقلاب پای می فشردند، امام راحل(ع) برای تاکید بر دینی بودن انقلاب به واقعه خرداد سال 42 اشاره می کردند.

 

وی افزود: امام خمینی(ره) همیشه تاکید داشتند که انقلاب باید در ریلی قرار گیرد که هویت دینی و اسلامی داشته باشد و بر همین اساس قانون اساسی با نظارت امام راحل(ره) تدوین شد، علما زیر سایه امام(ره) کار تدوین قانون را به خوبی پیش بردند.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستاوردهای جمهوری اسلامی در کشور عراق، خاطرنشان کرد: تجربه جمهوری اسلامی در تدوین قانون اساسی در کشور عراق نیز انجام شد و قانون اساسی این کشور پس از تایید حضرت آیت الله ‌سیستانی نوشته شد.

 

حجت الاسلام ابوترابی با اشاره به ویژگی های قانون اساسی، تاکید کرد: قانون اساسی ما مبتنی بر آموزه های دینی بوده و این قانون یکی از افتخارات ایران اسلامی است، قانون اساسی ایران اصل اسلامیت نظام را در نقش محوری ولی فقیه جامع الشرایط با عبارت ولایت مطلقه فقیه می داند.

 


نایب رییس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: یکی از مهم ترین عوامل اقتدار جمهوری اسلامی صندوق های رای و آراء مردم است، باید توجه شود که مشارکت مردم در کشوری مانند آمریکا حدود 30 درصد است.

 

وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی در حال حاضر به یک قدرت سیاسی و فرامنطقه ای تبدیل شده است، جهان به قدرت ایران اسلامی به دلیل وجود جمهوریت و اسلامیت نظام اعتراف می کند و دشمن نمی تواند نقش ما را در منطقه نادیده بگیرد.

 

حجت الاسلام ابوترابی با اشاره به اهداف جمهوری اسلامی، تصریح کرد: قدرت سیاسی ما در آینده به قدرت علمی تبدیل خواهد شد و این هدف با وجود راهبردهای رهبری محقق شده و با اجرای آن ایران در 40 سال اینده به مرجع علمی جهان تبدیل خواهد شد.

 


وی ادامه داد: باید توجه شود که میانگین سنی دانشمندان هسته ای ما 26 سال است و این نشان از قدرت علمی کشور می دهد.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: بودجه سال آینده در مجموع 951 هزار میلیارد است که دوسوم آن مربوط به هزینه های دولتی می شود، اقتصاد ما باید از دولتی به سمت مردمی حرکت کند و هچنین مصرف باید از سوی مردم اصلاح شود./811/202/ب1

ارسال نظرات