۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۴
کد خبر: ۳۱۶۱۲۳

نگاهی به فعالیت‌های پژوهشی حوزه علمیه همدان

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام کاظمی با اشاره به روند پژوهشی حوزه های علمیه استان همدان، گفت: در دو سال گذشته از جمله برنامه های پژوهشی که نمود بیرونی داشته است می توان به جشنواره علامه حلی اشاره کرد.
پژوهش

حجت الاسلام سعید کاظمی معاون پژوهش حوزه های علمیه استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به روند پژوهشی حوزه های علمیه استان همدان اظهار داشت: در دو سال گذشته از جمله برنامه های پژوهشی که نمود بیرونی داشته است می توان به جشنواره علامه حلی اشاره کرد.

 

وی در ادامه افزود: هرساله بیش از 400 اثر اعم از کتاب، پایان نامه و مقاله به دبیرخانه این جشنواره از طرف معاونت پژوهش حوزه های علمیه استان همدان ارسال می شود که این حاکی از حرکت رو به رشد امر پژوهش در این استان است.

 

حجت الاسلام کاظمی با بیان این که فعالیت های زیادی در زمینه آموزش نکات پژوهشی در سطح استان انجام شده است گفت: آموزش عمومی مقاله نویسی به عموم طلاب استان با استفاده از اساتید داخل و خارج از استان، فعال نگه داشتن کتابخانه ها، سایت های رایانه ای، نرم افزارها و منابع دیجیتالی برای دسترسی به منابع دست اول از جمله فعالیت های معونت پژوهش استان بوده است.

 

وی ادامه داد مقاله نویس در سطوح مختلف تحصیلی به صورت مکتوب و غیر مکتوب به طلاب آموزش داده شده است و همچنان انتشار نشریه حکمت نامه از دیگر فعالیت های معاونت پژوهش حوزه های علمیه استان همدان بوده است که به علت مسائل مالی متاسفانه متوقف شده است.

 

معاون پژوهش حوزه های علمیه استان همدان تصریح کرد: در سال های گذشته برای اساتید ومعاونان پژوهش استان دوره های پژوهشی برگزار شده است و مقاله نویسی الزامی برای طلاب مدارس استان با هدف آشنایی طلاب با مهارت های پژوهشی از دیگر فعالیت های این معاونت است.

 

وی هدف الزام و برگزاری دوره های آموزشی برای طلاب ایجاد فضای پژوهش در سطح مدارس برای شکوفا شدن استعدادهای طلاب توصیف کرد و گفت: وقتی طلبه ها درمعرض نوشتن الزامی قرار بگیرند دو حالت برای آن ها متصور است نخست آن که استعداد آن ها در این زمینه شکوفا شده و این راه را ادامه می دهند و دوم آن که در بدبینانه ترین حالت نیازهای روزمره پژوهشی خود را انجام می دهند.

 

حجت الاسلام کاظمی پژوهش را مقدمه اصلی تبلیغ برشمرد و افزود: از دیگر دوره های برگزار شده از سوی این معاونت دوره آشنایی با منابع است که از اهمیت ویژه ای برخوردار است چراکه طلاب در صورتی که علاقه ای به تحقیق و پژوهش نداشتند منبر و تبلیغی با استناد به منابع اصلی خواهند داشت و با کمترین زمان از بهترین منابع استفاده می کنند./979/302/ب1

ارسال نظرات