۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۳۱۷۰۳۳
دبیر جشنواره علامه حلی مازندران:

جشنواره علامه حلی فرصتی برای تقویت هدفمند پژوهش در میان طلاب است

خبرگزاری رسا ـ دبیر جشنواره علامه حلی مازندران با بیان این که باید نگاه فعالیت های پژوهشی در میان طلاب تقویت شود، گفت: مسأله پژوهش باید به شیوه ای هدفمند و با ساز و کاری مشخص در مدارس علمیه دنبال شود تا به یک نتیجه مثبت ختم شود.
دبير جشنواره علامه حلي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام صادق سلیمانی، دبیر جشنواره استانی علامه حلی مازندران امروز در جلسه شورای استانی جشنواره در ساری با اشاره به ارسال حدود هزار اثر به دبیرخانه جشنواره علامه حلی استان، گفت: از این تعداد حدود 250 اثر از حوزه علمیه خواهران استان بوده است.

 

وی از تشکیل هفت گروه علمی در شورای استانی جشنواره علامه حلی استان خبر داد و افزود: بر اساس آئین نامه ارزیابی آثار دریافتی جشنواره علامه حلی، ارزیابان باید تا 15 اسفند ارزیابی اجمالی را بر روی آثار دریافتی به پایان برسانند.

 

حجت الاسلام سلیمانی با بیان این که آثار دریافتی پس از ارزیابی اجمالی و کسب حداقل 70 امتیاز به مرحله دوم که ارزیابی تفصیلی است ارجاع داده خواهند شد، بیان داشت: در این مرحله آثار به چهار سطح یک تا چهار تقسیم و بررسی تفصیلی بر روی آنها انجام می شود.

 

دبیر جشنواره استانی علامه حلی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که جشنواره استانی علامه حلی را فرصتی برای رقابت طلاب جوان در عرصه پژوهش عنوان کرد و افزود: به حتم برگزاری استانی این جشنواره در شناسایی طلاب جوان پژوهشگر کمک شایانی خواهد کرد.

 

حجت الاسلام سلیمانی از آموزش و پژوهش به عنوان دو بال برای تعالی علمی در حوزه یاد کرد و گفت: همراهی آموزش و پژوهش در حوزه یک طلبه را به قله های علم و دانش هدایت خواهد کرد. 

 

وی با بیان این که باید نگاه فعالیت های پژوهشی در میان طلاب تقویت شود، گفت: مسأله پژوهش باید به شیوه ای هدفمند و با سازوکاری مشخص در مدارس علمیه دنبال شود تا به یک نتیجه مثبت ختم شود. 

 

وی با بیان این که ظرفیت پژوهشی حوزه علمیه برادران به حتم بیشتر از دیگر مراکز حوزوی است، خاطرنشان کرد: متأسفانه از این ظرفیت ها به خوبی استفاده نمی شود و به همین دلیل پژوهش در حوزه علمیه کمرنگ است.

 

دبیر جشنواره استانی علامه حلی مازندران با تأکید براین که باید از نظر پژوهشی در مدارس علمیه یک تحرکی ایجاد شود، خاطرنشان کرد: باید شیوه مقاله نویسی و روش تحقیق از سوی اساتید و مدیران مدارس علمیه از ابتدای سال تحصیلی جدید به خوبی تبیین شود.

 

مسؤول حوزه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر، برگزاری این جشنواره در مازندران را یک نقطه مثبت برای بالا رفتن سطح علمی استان دانست و ضمن بیان این مطلب که امسال هشتمین دوره این جشنواره برگزار می شود، افزود: استانی شدن این جشنواره کمک شایانی در جهت بهبود امر پژوهش در سراسر کشور خواهد کرد.

 

دبیر جشنواره استانی علامه حلی مازندران برگزاری این جشنواره را فرصتی برای رقابت طلاب جوان در عرصه پژوهش عنوان کرد و گفت: به حتم برگزاری استانی این جشنواره در شناسایی طلاب جوان پژوهشگر کمک شایانی خواهد کرد.

 

وی با تأکید به این مطلب که فعالیت های علمی پژوهشی باید از حاشیه به متن حوزه های علمیه وارد شود افزود: مشارکت اساتید در امور پژوهشی گامی مؤثر در جهت تشویق طلاب به این امر می باشد که باید به آن پرداخته شود. 

 

دبیر جشنواره علامه حلی در مازندران، علوم انسانی را دارای ظرفیت بالایی برشمرد و ضمن تأکید به عدم غفلت از معارف اهل بیت (ع) در امر پژوهش خاطرنشان کرد: پویایی در عرصه علوم انسانی مرهون معارف اهل بیت (ع) است.

 

وی با تأکید بر این که گسترش مرزهای علم مبتنی بر بالابردن سطح پژوهش ها ا افزود: عدم ایستا بودن در باب علم و تأکید بر اجتهاد پویا یک اصل اساسی در حوزه های علمیه است که نباید از آن غافل بود. 

 

حجت الاسلام سلیمانی، کمبود تولید و نوآوری را یکی از آفت های بزرگ در عرصه پژوهش دانست و ضمن مذموم دانستن ارائه مقالات تکراری و کپی شده، پرداختن به نیازهای روز را مهم ترین عامل در تقویت جنبش نرم افزاری برشمرد./1317/202/ب2

ارسال نظرات