۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۴
کد خبر: ۳۱۷۷۳۹
استاد حوزه علمیه:

مصلحت اندیشی شورای نگهبان سبب تضییع حقوق ملت می‌شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: مسامحه کاری و مصلحت اندیشی اعضای شورای نگهبان و ورود افراد نا صالح به مجلس شورای اسلامی سبب تضییع حقوق ملت می شود.
حجت الاسلام محمد تقي كرامتي

حجت الاسلام محمد تقی کرامتی، استاد حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که برخی برداشت انحصاری از سخنان رهبر معظم انقلاب به نفع خود کردند، گفت: حق الناس در انتخابات دارای جنبه و ابعاد مختلف است.

 

وی افزود: یکی از مصادیق حق الناس تأیید افردی است که شرایط ورود به عرصه انتخابات را دارند تا بتوانند در شرایطی مساوی با دیگران به رقابت بپردازند.

 

حجت الاسلام کرامتی با اشاره به این که کسانی که شرایط شان برای ورود به انتخابات به عنوان کاندیدا توسط شورای نگهبان احراز نمی شود، حقی ندارند، گفت: کسانی حق شرکت در انتخابات را دارند که شرایط شان احراز شود.

 

استاد حوزه علمیه با تأکید بر این که شورای نگهبان باید بر فرآیند برگزاری انتخابات نظارت داشته باشد، گفت: ورود افراد دارای شرایط لازم به انتخابات از وظایف شورای نگهبان است تا با بررسی دقیق صلاحیت افراد، از ورود افراد ناصالح جلوگیری کند.

 

حجت الاسلام کرامتی با بیان این که شورای نگهبان نباید در بررسی صلاحیت افراد مسامحه کند، گفت: مسامحه کاری و مصلحت اندیشی اعضای شورای نگهبان و ورود افراد نا صالح به مجلس شورای اسلامی موجب تضییع حقوق ملت می شود.

 

این استاد حوزه علمیه، ورود افراد ناصلاح به عرصه انتخابات را مصداق حق الناس دانست و گفت: تقلب، دست بردن در نتایج آراء و ورود مجریان انتخابات در جهت دهی به مردم نیز از مصادیق حق الناس است.

 

حجت الاسلام کرامتی با بیان این که در انتخابات سال های گذشته تخلفی که موحب تغییر نتایج شود را شاهد نبوده ایم، گفت: رعایت اصول انتخاباتی نشان از احترام قائل بودن برای حق مردم است./1307/303/ب3

ارسال نظرات