۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۴
کد خبر: ۳۱۷۹۰۴
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

فعالیت 46 قاضی ویژه رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی در استان چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری رسا ـ معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاریاز فعالیت 46 قاضی ویژه رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی در شوراهای حل اختلاف، دادسراها، دادگاه ها و دادگاه های تجدید نظرهای این استان تا پایان انتخابات و اعلام نتایج خبر داد.
انتخابات

عبدالرضا علیمحمدی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد گفت: تاکنون شش تخلف انتخاباتی در استان گزارش شده که از این تعداد برای چهار مورد پرونده تخلف ثبت شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: این پرونده ها برای رسیدگی به شعبه های ویژه دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی استان ارسال شده و در حال پیگیری است.


علیمحمدی اظهار داشت: تخلفات این پرونده‌ها در زمینه تبلیغات زودهنگام، اقداماتی طرفداران نامزدها که مصداق تخلف دارد و تخریب عکس و پوستر نامزدها از سوی طرفداران دیگر داوطلبان را شامل شده است.


وی از فعالیت 46 قاضی ویژه رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی در شوراهای حل اختلاف، دادسراها، دادگاه ها و دادگاه های تجدید نظرهای این استان تا پایان انتخابات و اعلام نتایج خبر داد.


علیمحمدی از تشکیل ستاد ویژه پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی از زمان آغاز ثبت نام نامزدها خبر داد و گفت: چهارمحال وبختیاری از استان های است که کمترین میزان تخلفات انتخاباتی را دارد.


معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری افزود: هم اکنون فضای مجازی نیز از سوی مراجع مربوطه رصد می شود و رصد این فضا تا پایان انتخابات ادامه دارد.

 

این مقام مسؤول همچنین از بازبینی نطق تبلیغاتی کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری بر اساس اجرای ماده 19 و 21 قانون مجلس خبرگان رهبری خبر داد و گفت: در کمیسیون بازرسی تبلیغات مواردی که به عنوان نطق تبلغاتی نامزدها برای پخش از صدا و سیما و رادیو ضبط شده، بازبینی شده و به تأیید رسیده است.

 

وی از برخورد قاطع با متخلفان انتخاباتی در استان بر اساس قانون خبر داد و گفت: قانون ملاک رفتار و گفتار مسؤولان است و باید از هرگونه برداشت و اقدام سلیقه ای در انتخابات پرهیز شود.


به گزارش رسا، چهارمحال وبختیاری دارای چهار کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است.


برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه استان چهارمحال و بختیاری 146 نامزد ثبت کرده بودند که از این تعداد تاکنون 67 نامزد در گردونه رقابت حاضر هستند و برای کسب چهار کرسی نمایندگی مجلس تلاش می کنند.


همچنین در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز از 16 داوطلب ثبت نامی سه داوطلب در عرصه رقابت حضور دارند.


دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند امسال برگزار می شود./9457/
303/ب2

ارسال نظرات