۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷
کد خبر: ۳۱۸۲۰۴
استاد حوزه علمیه:

درک جایگاه ولی فقیه، مستلزم درک جایگاه خبرگان است

خبرگزاری رسا ـ نامزد پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از مازندران، مجلس خبرگان را از ارکان نظام اسلامی دانست و شناخت صحیح از وظایف مجلس خبرگان را برای فهم جایگاه رهبری در نظام اسلامی ضروری دانست.
ولايت فقيه

به گزارش خبرگزار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام حسن گلی شیردار، استاد حوزه علمیه قم و نامزد پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از مازندران امروز در جلسه اخلاق خود که در حوزه علمیه امام صادق (ع) کوتنا برگزار شد، با بیان این مطلب که رسول اکرم (ص)به دنبال شناساندن شخصیت والای حضرت زهرا (س) به مردم و پیاده ساختن سیره ایشان در جامعه بودند خاطرنشان کرد: رسول اکرم از طریق گفتار نیز دائماً کرامات و جایگاه ایشان را برای مردم بازگو می کردند.

 

وی افزود: پیغمبر اکرم فرمود فاطمه پاره تن من است و این امر صرف خویشاوندی حضرت زهرا با شخص پیامبر نیست، بلکه نشان دهنده استثنایی بودن شخصیت ایشان و اتصال ایشان با مقام والای رسالت است.

 

حجت الاسلام گلی با اشاره به این که وظیفه امروز روحانیت این است که باید در معرفی معارف اهل بیت، نیازهای روز را در نظر داشته باشد افزود: ظرفیت یابی و شناخت موقعیت مخاطب، در شناساندن معارف اهل بیت یک اصل اساسی است که نباید مورد غفلت واقع شود.

 

وی امام راحل را نمونه یک عالم زمان شناس دانست و با اشاره به الگو گرفتن بسیاری از چهره های برجسته جهان از شخصیت ایشان افزود: رویش علمای برجسته و پرورش یافته مکتب اسلام همچون شیخ زکزاکی ها، به برکت زمان شناسی و مخاطب شناسی امام راحل بود.

 

استاد حوزه علمیه قم، همچنین در خصوص پیشرفت تحصیلی طلاب و پختگی علمی آنان به اهمیت مطالعات و مباحثات مداوم و جدی اشاره کرد و تصریح کرد: طلبه امروز باید با بهره گیری از تکنولوژی روز و شناخت زمان به انجام رسالت خود بپردازد.

 

حجت الاسلام گلی دستیابی به روش های تبلیغی نوین را لازمه کار طلبگی دانست و اذعان داشت: هر طلبه با شبهات و انحرافات جدی در امر دین مواجه می شود که باید با آموختن روش های نوین در امر تبلیغ و مخاطب شناسی صحیح، در مقابل شبهات مختلف بایستد.

 

نامزد پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از مازندران به اهمیت تسلط روحانیت به مسائل سیاسی روز اشاره کرد و تصریح کرد: روحانیت می بایست در چالش های سیاسی امروز هدایت گر مردم باشد نه اینکه ذوب در جریانات سیاسی شود.

 

این استاد حوزه دانشگاه، ورود به مصادیق در عرصه انتخابات را دارای آسیب های بسیار دانست و با اشاره به خطر چنین ورودی افزود: گاهی آسیب های ورود به جریان ها و احزاب سیاسی از منافع و آثار مثبت آن بیشتر است.

 

حجت الاسلام گلی به جایگاه بالا و ارزشمند مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و ضمن تاکید بر اهمیت کار خبرگان یادآور شد: مجلس خبرگان باید در سایه بهره گیری از ظرفیت های علمی روز از جایگاه ولایت فقیه پاسداری کند.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: مجلس خبرگان از ارکان نظام اسلامی است و درک شأن و منزلت ولی فقیه، مستلزم درک جایگاه خبرگان است./950/202/ب3

ارسال نظرات