۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۳۱۸۸۸۳

پیش بینی مشارکت بیش از 60 درصدی مردم آذربایجان غربی در انتخابات

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی گفت: پیش بینی می شود بیش از 60 درصد از واجدان شرایط رای دادن در استان در انتخابات شرکت کنند.
رادفر، رييس ستاد انتخابات آذربايجان غربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، علیرضا رادفر، رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی امروز در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات استان، اظهار داشت: یک هزار و 990 صندوق اخذ رای در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری وجود دارد.

 

وی با اشاره به اینکه راه های مواصلاتی باز است و مشکلی در تردد خودروهای سیار ندارد، خاطرنشان کرد: برابر تمهیدات تا این لحظه هیچ مشکل امنیتی در استان نداریم، البته همه مسائل را زیر نظر داریم تا مشکلات احتمالی نیز برطرف شود.

 

رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی در پاسخ به آمار تعرفه های توزیع شده در استان، اظهار داشت: برابر آمار حائزین شرایط، تعرفه ها به اندازه کافی به تمامی محل های اخذ رای ارسال شده است و اگر کمبود باشد به موقع تأمین خواهد شد.

 

رادفر با اشاره به حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای، تصریح کرد: از همان ساعات اولیه اخذ رای مردم در پای صندوق های رای برای رقم زدن حماسه ای دیگر حضور دارند.

 

رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی گفت: پیش بینی می شود بیش از 60 درصد واجدین شرایط رای دادن در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری شرکت کنند.

 

وی اعلام کرد: تا این لحظه هیچ تخلفی از کاندیداها گزارش نشده است.

 

رادفر با اشاره به رقابت پنج نفر برای راهیابی به پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، گفت: 134 کاندید نیز برای تصاحب 12 کرسی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با هم به رقابت می پردازند.

 

طبق قانون انتخابات، فرآیند رای گیری دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری از ساعت 8 صبح امروز جمعه آغاز شده است و تا ساعت شش بعد از ظهر به مدت 10 ساعت در سراسر کشور انجام می گیرد.

 

بر اساس این خبر، جمعیت استان آذربایجان غربی بر اساس آخرین آمار سه میلیون و 233 هزار نفر است که از این تعداد دو میلیون و 299 هزار نفر واجدان رای دادن هستند.

 

30 هزار نفر در امر برگزاری پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان آذربایجان غربی مشارکت می کنند.


در آذربایجان غربی 444 نفر در حوزه های انتخابیه 9 گانه برای داوطلبی حضور در مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده بودند که از این تعداد، 172 نفر تایید صلاحیت نهایی شدند.


با انصراف کاندیداها، تعداد داوطلبان شرکت کننده در انتخابات مجلس شورای اسلامی در آذربایجان غربی به 134 نفر رسیده است.


از آذربایجان غربی 12 نفر راهی مجلس شورای اسلامی خواهند شد که سهم ارومیه سه نماینده، میاندوآب، شاهین دژ، تکاب دو نماینده و سهم هر کدام از حوزه های انتخابیه هفت گانه ماکو، شوط، پلدشت، چالدران ـ خوی، چایپاره ـ سلماس ـ نقده، اشنویه ـ مهاباد ـ بوکان و پیرانشر، سردشت یک نماینده است./936/202/ب1

ارسال نظرات