۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۳۱۹۸۰۲
آیت الله علوی گرگانی:

مبلغان حوزه علمیه دین را استوار می کنند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله علوی گرگانی با تأکید بر این که حوزه علمیه باید پایدار بماند، گفت: اگر دایره نصیحت و هدایت نباشد، حوزه‏های علمیه از بین می‏رود؛ و رفت و آمدهای مبلغان در حوزه علمیه دین را استوار می کند.
آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای هیأت مدیره مؤسسه سفیران انقلاب با پسندیده دانستن جذب طلبه و تربیت مبلغ اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) می‏فرمایند که در کارهای خود همیشه نیت صادق و قلوب پاک داشته باشید.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ابراز کرد: حضرت علی(ع) می‏فرمایند که دوستان خدا دنبال آوازه نیستند؛ واقعا هم همینطور است که دوستان خداوند متعال، جز برای رضای خدا کاری انجام نمی‏دهند.

 

وی در ادامه تأکید کرد: کارهایی که برای رضای خداوند متعال باشد، خداوند متعال خودشان همه چیز را فراهم می‏کند و گرهی در کار پیش نمی‏آید.

 

حضرت آیت الله علوی گرگانی افزود: این که عده‏ای محرومین و خیرین را برای تبلیغ اسلام جذب می‏کنند تا آن‏ها به هدایت مردم به سمت خداوند متعال بپردازند، بسیار ارزشمند است.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تأکید کرد: اگر دایره نصیحت و هدایت نباشد، حوزه‏های علمیه از بین می‏رود؛ و رفت و آمدهای مبلغان در حوزه علمیه دین را استوار می کند.

 

وی اظهار داشت: شما سفیران انقلاب می‏خواهید کاری کنید که حوزه علمیه پایدار بماند و این اشخاص باید حتما با خداوند متعال رابطه نزدیکی داشته باشند و خدا نیز لغزش‏هایشان را از بین می‏برد.

 

حضرت آیت الله علوی گرگانی ابراز کرد: به طلاب و مبلغانی که جذب می‏کنید در سخنرانی‏ها تذکر دهید که هدف این کار به هیچ عنوان دنیایی نیست، بلکه هدف اصلی معنویت و رضای خداوند متعال است.

 

وی تصریح کرد: عده‏ای تصور نکنند که حوزه علمیه منفعت دنیایی برای کسی خواهد داشت؛ سختیهای دوران تحصیل در حوزه باعث می‏شود که طلاب، دلسوز مردم باشند و بیشتر از دیگران دلشان برای مردم می‏سوزد.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: هر عالم و مجتهدی که دلش بیشتر به حال دین و حوزه علیمه بسوزد، خداوند متعال بزرگی و عظمت بیشتری به آن‏ها می‏دهد.

 

حضرت آیت الله علوی گرگانی تأکید کرد: بنده ضمن تشویق برای این فعالیت شما توصیه می‏کنم که  حتما در ابتدا معنویت این افراد را بالا ببرید و جایگاه حوزه علمیه را برای آن ها تبیین کنید.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: در گذشته روح طلبگی در عوام بسیار پسندیده بود و هر کس طلبه ای را می‏دید، به یاد خدا می‏افتاد، اما متأسفانه امروزه این موارد کمتر شده است./840/پ202/ج1

ارسال نظرات