۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۳
کد خبر: ۳۲۱۰۳۳
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر مطرح کرد؛

ضرورت کمک به نیازمندان و حفظ حرمت و آبروی افراد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه درجمع کارکنان سازمان حج و بعثه مقام معظم رهبری گفت: در آستانه فرارسیدن سال نو به هر مقدار می توانیم به دیگران کمک کنیم و توجه داشته باشیم که آبرو و حرمت افرد باید حفظ شود.
حجت الاسلام سيدعلي قاضي عسکر سرپرست حجاج ايراني و نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر در جلسه تواصی به حق در جمع کارکنان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به پیام های فرارسیدن سال نو اظهار داشت: تغییرسال و گذرعمرانسان را به تفکروتامل درمورد ازدست رفتن فرصت ها و میزان توشه ای که برای فردای خود اندوخته است وا می دارد.

 

نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت با استناد به روایات، اهمیت توجه به محاسبه در زندگی انسان را یادآور شد و گفت: جوان ازفرصت هایی برخورداراست که درسنین بالا برایش فراهم نیست و باید ازاین فرصت ها استفاده کند.

 

وی با اشاره به اینکه بسیاری ازخانواده های آبرومند با وجود شرایط سخت اقتصادی حاضرنیستند وضعیت خود را بازگو کنند، حاضران را به پیروی ازسیره اهل بیت(ع) فراخواند و افزود: در آستانه فرارسیدن شب عید و سال نو شادی هایمان را تقسیم نماییم وبه هر مقدارمی توانیم به دیگران کمک کنیم و توجه داشته باشیم که آبرو وحرمت افرد باید حفظ شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر تصریح کرد: دربرنامه ریزی ها و بویژه برنامه سازی درصدا وسیما به نحوی عمل شود خانواده هایی که مشکل اقتصادی دارند بدلیل تنگ دستی احساس خجالت نکنند.

 

نماینده ولی فقیه با بیان مفهوم آیه کریمه «سِیرُوا فِی الْأَرْضِ» اظهارداشت: اسلام با شادی و تفریح مردم مخالف نیست و در روایات استفاده ازمواهب طبیعی مورد تایید است ولی باید مراقبت کرد این عمل خوب تبدیل به گناه نشود.

 

وی توصیه کرد: درمسافرت ها و دید وبازدیدها اصول و موازین شرعی رعایت شود و همه به این مهم توجه کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر افزود: تغییری را که در قلوب با خواندن دعای تحویل سال ایجاد می شود به راحتی ازدست ندهیم و با توجه به نو شدن طبیعت برای ایجاد تغییر در حالات روحی ، روانی ، اخلاقی و رفتاری خود و تربیت نفوس مان تمرین و برنامه ریزی کنیم.

 

نماینده ولی فقیه دربخش دیگری از  سخنان خود با اشاره به پایان یافتن رقابت های انتخاباتی خواستار کنار گذاشتن بد اخلاقی های اجتماعی و عیب جویی ازیکدیگر شد و از مسئولان خواست به این مردم خوب و دوست داشتنی که وجود شان را وقف خدمت به اسلام و انقلاب کرده اند خدمت کنند و برای حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی اقدامات جدی و فوری انجام دهند.

 

وی با اشاره به اینکه خطرمشکلات فرهنگی کمتر از معضلات اقتصادی نیست افزود: سرچشمه های مشکلات فرهنگی درجامعه را باید شناسایی و برطرف کرد و اجازه نداد نهادینه شده و توسعه پیدا کند.

 

نماینده ولی فقیه به وضعیت برخی کشورهای همسایه و منطقه اشاره و تأکید کرد: شرایط به نحوی است که باید با پذیرش حرف های درست، دست دردست هم برای آینده و پیشرفت کشور برنامه ریزی کنیم و برای زندگی بهتر و شایسته تر خود و فرزندان مان گام های جدی برداریم ./1330/102/ب2

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات