۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۳۲۱۰۷۷
امام جمعه رفسنجان:

آیت الله واعظ طبسی از شخصیت های کم نظیر انقلابی بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه رفسنجان با بیان این که آیت الله واعظ طبسی از شخصیت های کم نظیر انقلابی بودند، گفت: ایشان ده ها سال از عمر شریف و گرانمایه خود را در راه مبارزه با ستم شاهی و طاغوت گذراندند و تا پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی کاملا همراه امام (ره) و به عنوان یار صدیق ایشان محسوب می شوند.
 آيت الله واعظ طبسي

حجت الاسلام عباس رمضانی پور امام جمعه رفسنجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایشان همراه و هم پایی امام(ره) در شکل گیری و تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی حضرت امام(ره) را کاملا همراهی کردند، و حضرت امام (ره) ایشان را به عنوان نماینده خود در استان خراسان معرفی کردند، که حتی بعدها هم به سه استان تبدیل شد، ایشان باز هم نماینده ولی فقیه در سه استان بودند.


وی تصریح کرد: هم چنین بعد از رحلت امام رضوان الله تعالی ایشان همراه با رهبر فرزانه انقلاب بودند و همچون امام راحل تبعیت و پیروی از رهبر فرزانه انقلاب داشتند که در بیان پیام تسلیت مقام معظم رهبری، آیت الله واعظ طبسی را به عنوان یک همکار و همراه خود تلقی کردند وبه همین منظور است که ایشان واقعا همراه و همکار قبل از انقلاب و بعد از آن برای رهبر فرزانه انقلاب بودند.


حجت الاسلام رمضانی پور ادامه داد: ایشان در حقیقت در استان خراسان یک محور تام بودند علاوه بر این که از زاویه تولیت آستان قدس رضوی نسبت به زائرین و مجاورین و هم چنین دلدادگان به کوی غریب و مظلوم امام رضا(ع) خدمت می کردند، در حقیقت پدری مهربان برای بسیاری از دلدادگان وشیفتگان شیعیان آل محمد در آن خطه بودند.


امام جمعه رفسنجان ابراز کرد: چه خوب است انسان به گونه ای زندگی کند که هم خدای تبارک و تعالی از او راضی باشد و هم بندگان خداوند از او راضی باشند و آیت الله واعظ طبسی از شخصیت های برجسته نظام و واعظ و مجاهد بزرگ هستند.


وی یادآور شد: آیت‌الله واعظ طبسی شخصیت محوری خراسان، مشهد مقدس و محور مبارزات در حوزه علمیه خراسان بودند و ایشان، شخصیتی بود که عمرش را در مبارزه گذراند؛ عالم، مجاهد، مبارز؛ مدیر؛ مُدبر و همراه انقلاب اسلامی و فردی بود که از عمق جامعه و مبتنی بر حقیقت‌ها و واقعیت‌ها مباحث را می‌دید.

 

حجت الاسلام رمضانی پور با بیان این که آیت الله واعظ طبسی عالی‌ترین خدمات را به آستان قدس رضوی ارائه کرد، خاطرنشان کرد: شخصیت برجسته ای همچون آیت الله واعظ طبسی گنجینه ای ارزشمند برای جامعه اسلامی بود امروز بزرگ مردی از میان ما رفت که زوایای شخصیت والایش همچون روزگار حیات، ناشناخته باقی ماند، و آیت‌الله واعظ طبسی یک مبارز نستوه و مبارز در دوران انقلاب بود.


امام جمعه رفسنجان عنوان کرد: وی یکی از روحانیون مبارز در خطه خراسان بودند و در کنارشهید هاشمی نژاد و مقام معظم رهبری تلاش های ارزشمندی را برای پیروزی انقلاب اسلامی داشتند و آیت‌الله واعظ طبسی به لحاظ علمی یک عالم مبارز و از نظر انقلابی نیز یک شخص انقلابی و از همان روزهای ابتدای نهضت امام خمینی خدمت کرده، در کنار امام(ره) به تمام معنا هستند وبا رهبر معظم انقلاب نبز صمیمی، همدل و همفکر بودند.

 

حجت الاسلام رمضانی پور اضافه کرد: حضرت آیت الله واعظ طبسی از شخصیت های کم نظیر انقلابی بودند که ده ها سال از عمر شریف و گرانمایه خود را در راه مبارزه با ستم شاهی و طاغوت سپری کردند و تا پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی کاملا همراه امام(ره) و به عنوان یار صدیق ایشان محسوب می شوند.

 

وی در پایان افزود: آیت الله واعظ طبسی همچنین از نخستین پایه گذاران کمیته انقلاب اسلامی و نیز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان خراسان است، و آیت الله واعظ طبسی علاوه بر دارا بودن افتخار خدمت گذاری در بارگاه منور رضوی و عضویت در مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام، مدیریت عالی حوزه های علمیه خراسان را نیز بر عهده داشت./9709/302/ب3

 

ارسال نظرات