۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۹
کد خبر: ۳۲۱۲۷۸
امام جمعه کوهبنان:

آیت‌الله واعظ طبسی تا پایان عمر انقلابی باقی ماند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کوهبنان آیت الله واعظ طبسی را یک فرد انقلابی خواند و گفت: این عالم بزرگوار تا پایان عمر بابرکت خویش نیز انقلابی باقی ماند و به عنوان دژ مستحکم در کنار رهبری بود.
آيت الله واعظ طبسي

حجت الاسلام عباس جعفری، امام جمعه کوهبنان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، به تبیین شخصیت آیت الله واعظ طبسی پرداخت و اظهار کرد: مرحوم آیت الله واعظ طبسی از یاران اولیه انقلاب اسلامی و از یاران حضرت امام (ره) و همچنین بعد از امام همراه مقام معظم رهبری بود.

 


وی بیان کرد: آیت‌الله واعظ طبسی خدمات بسیار ارزشمندی در جبهه های مختلفی داشت از جمله خدمات مربوط به تولیت آستان قدس رضوی است و این بزرگوار یک تحول بسیار عظیمی را در مجموعه حرم مطهر امام هشتم ایجاد کرد که الگوی بسیار خوبی برای سایر کشورهای مسلمان از جمله مسؤولان عتبات عالیات و سوریه شد.

 

 

امام جمعه کوهبنان با بیان این که آیت الله واعظ طبسی فعالیت های فرهنگی زیادی را در آستان قدس رضوی و همچنین حوزه ها و دانشگاه ها انجام داد، تصریح کرد: وی اقدامات رفاهی برای زائران علی ابن موسی الرضا(ع) انجام داد و با مدیریت خوبی که این بزرگوار داشت توانست از این ثروت به خوبی و بجا در آستان قدس رضوی استفاده کنند.

 


حجت الاسلام جعفری ابراز کرد: افزون بر این که آیت‌الله طبسی اقدامات بسیار گسترده ای را در آستان قدس رضوی انجام داده، حرم های بعضی از امامزادگان مثل امامزاده در طبس، مرقد نورانی شهید مدرس، بازسازی شهر هویزه که به طور کامل تخریب شده بود به همراه حضرت امام (ره) این شهر را بازسازی کردند و خدمات بین راهی برای زائران از جمله اقدامات وی است.

 


وی خاطرنشان کرد: جایگزین آیت‌الله واعظ هم شخصیت بسیار بزرگواری انتخاب شده و حکم حکیمانه مقام معظم رهبری است که نیروی بسیار باسواد، مدیر و مُدبر را انتخاب کردند که جایگزین مرحوم آیت الله واعظ طبسی شدند و در این راه نیز موفقیت خواهند داشت.

 


حجت الاسلام جعفری ابراز امیدواری کرد: مدیریت حجت الاسلام والمسلمین رئیسی به عنوان تولیت آستان قدس به مراتب نیز بهتر خواهد بود نسبت به سوابق و نیروی جوانی که هستند، بدون شک خدمات آن مرحوم ادامه پیدا خواهد کرد و گستردگی زیادی را به همراه خواهد داشت.

 


امام جمعه کوهبنان در بخش دیگری از سخنانش آیت الله واعظ طبسی را یک فرد انقلابی خواند و افزود: ایشان تا پایان عمر بابرکت خویش نیز انقلابی باقی ماند و به عنوان دژ مستحکم در کنار رهبری بود.

 


وی یادآور شد: از اساسی ترین اقدامات آیت الله طبسی در مدیریت آستان قدس امام رضا(ع)، توسعه فضاهای زیارتی و گستردگی دامنه فعالیت های آستان قدس رضوی در امور اقتصادی بود.

 


حجت الاسلام جعفری گفت: مدیریت آیت الله واعظ طبسی برگرفته از نهج البلاغه امام علی (ع) بود و ایشان در تمام زندگی خود همواره سعی کردند که در راه تعالی علوم دینی و اسلامی در آستان قدس رضوی تلاش کنند.

 


امام جمعه کوهبنان در پایان عنوان کرد: همه ما از اسوه‌هایی چون ایشان باید درس زندگی بیاموزیم، تا ادب و اخلاق بر گفتار و رفتارمان سایه بگستراند./9709/302/ب1

ارسال نظرات