۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۳۲۳۳۲۳
مدیر کل اعزام مبلغ اوقاف و امور خیریه کشور مطرح کرد؛

حوزه مرکز مهم و تأثیرگذار در کشور/ ضرورت توجه به استعداد و اخلاق مداری در پذیرش طلاب

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام شعبانی با بیان اینکه حوزه های علمیه از مراکز مهم و تأثیرگذار در کشور هستند، گفت: بر همین اساس در پذیرش طلاب جدید باید استعداد، توانمندی، اخلاق مداری و تقوا مورد توجه قرار بگیرد.
پذيرش طلاب جديد احمد شعباني

حجت الاسلام احمد شعبانی، عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم، در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه حوزه های علمیه از مراکز مهم و تأثیرگذار در کشور هستند، در نتیجه برای پذیرش داوطلب باید مناسبات و شرایطی را در نظر بگیرند، تصریح کرد: اولا باید به استعداد، ظرفیت و توانمندی داوطلبین حوزه توجه شود.

 

وی ادامه داد: ثانیا دانش آموزان تیزهوش را باید شناسایی کنند و برای ورود به حوزه ی علمیه دعوت نمایند، همچنین باید ویژگی های اخلاقی، اعتقادی، خانوادگی و شخصیتی افراد دقیق بررسی شود.

 

حجت الاسلام شعبانی با بیان اینکه تفاوت نسل جدید حوزه با نسل قدیم در این است که ابزاری که نسل جدید به دلیل پیشرفت علوم، برای کسب علم در اختیار دارد در گذشته نبوده است، ابراز کرد: نسل قدیم حوزه با وجود سختی های بسیاری که داشتند به مدارج بالای علمی اخلاقی عبادی رسیده اند؛ پس طلاب نسل جدید باید از این ابزار نهایت استفاده را برای کسب علم داشته باشند.

 

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه افزود: مورد دیگر که بسیار هم مهم است یادگیری زبان های خارجی است، اولا برای آشنایی با علوم روز دنیا ثانیا برای تبلیغ دین اسلام در خارج از کشور و پاسخگویی به سؤالات آنها و در نتیجه مسؤولان حوزه های علمیه باید امکانات لازم را برای یادگیری طلاب با زبان های خارجی فراهم کنند، تا طلاب بتوانند بهتر و بیشتر به تبلیغ دین اسلام در سراسر دنیا بپردازند.

 

مدیر کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بیان کرد: معمولا خروجی های حوزه به سه بخش تقسیم می شوند یا در مساجد به امر امام جماعت مشغول می‏شوند یا منبری می شوند که ارتباط مستقیم با مردم دارند و یا مدرس حوزه و دانشگاه می شوند.

 

وی با بیان اینکه اولین ابزاری که می تواند برای جذب جامعه به سمت دین در اختیار طلاب باشد بحث اخلاق است، تصریح کرد: همانطور که پیامبر(ص) با اخلاق تمام قلوب را متوجه خودشان نمودند، اسلام دین مهربانی است و طلاب هم باید از این ابزار استفاده کنند چرا که انسان ها ذاتا در پی محبت و مهربانی هستند.

 

حجت الاسلام در پایان گفت: بحث دوم اینکه طلاب نباید منتظر مراجعه باشند همانطور که پیامبر به تعبیر امام علی (ع) طبیب دوار بالطبه بودند، روحانیت هم باید اینگونه باشند و به سراغ جوانان و محیط های گوناگون از جمله پارک ها ، مدارس و محیط های تفریحی بروند و در جامعه حضور برجسته و چشم گیر برای جذب افراد به دین داشته باشند./875/302/ب2

ارسال نظرات