۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۳۲۳۶۸۸
استاد سطح عالی حوزه علمیه:

طلبه تراز انقلاب اسلامی باید مبلّغ جهانی باشد

خبرگزاری رسا ـ استاد سطح عالی حوزه علمیه با اشاره به این‌که تراز انقلاب اسلامی ترازی جهانی است، گفت: طلبه‌ای در تراز انقلاب اسلامی قرار می‌گیرد که بتواند معارف اهل‌بیت(ع) را به گوش همه جهانیان برساند.
حجت الاسلام والمسلمين سيد علي حسيني آملي

حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی حسینی آملی، استاد سطح عالی حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت حضور جوانان در حوزه‌های علمیه برای تبلیغ معارف خداوند، گفت: مبلغان در تبلیغ و پدران و مادران در خانواده باید جوانان را برای تحصیل در حوزه ترغیب کنند.

 

وی افزود: جوانانی هم که استعداد بالایی داشته و از خصیصه طهارت و تقوای بالایی برخوردار هستند می‌توانند خود برای حضور در حوزه و تبلیغ سیره اهل‌بیت(ع) شرکت کنند.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه به ضرورت حضور طلاب در جامعه اشاره کرد و بیان داشت: طلاب برای موفقیت در تبلیغ باید خود را مجهز به دو بال علم و عمل کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی آملی ادامه داد: مسؤولان باید فضای کافی را برای پذیرش افراد علاقه‌مند به تحصیل در حوزه فراهم کنند و امکانات آموزشی را ارتقاء دهند تا امکان تربیت طلاب پاسخگوی نیازهای امروز دنیای اسلام فراهم شود.

 

وی با بیان این‌که رسالت طلاب و روحانیت تبلیغ و ترویج دین در سراسر نظام اسلامی و حتی در سطح بین‌المللی است، اظهار داشت: کم‌کاری حوزه و روحانیت موجب می‌شود تا دشمنان فعالیت خود را افزایش دهند و آسیب‌پذیری جامعه بیشتر شود.

 

 ضرورت یادگیری زبان‌های زنده دنیا برای طلاب

استاد سطح عالی حوزه یادگیری زبان‌های زنده دنیا را برای طلاب ضروری دانست و گفت: حوزه علمیه باید برای تحقق این هدف برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهد.

 

وی با اشاره به این‌که تراز انقلاب اسلامی ترازی جهانی است، افزود: طلبه‌ای در تراز انقلاب اسلامی قرار می‌گیرد که بتواند معارف اهل‌بیت(ع) را به گوش همه جهانیان برساند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی آملی با اشاره به اهمیت مسأله میثاق طلبگی در حوزه، خاطرنشان کرد: طلابی که بعد از رسیدن به مقاطع بالای علمی علاقه‌مند به سمت‌ها و مدارک غیرحوزوی هستند و دوست دارند با مدرک غیرحوزوی مردم آنها را بشناسند، این افراد خود کم‌بین هستند و جایگاه لباس پیامبر(ص) را به خوبی نشناخته‌اند.

 

افتخار روحانیت پوشیدن لباس پیامبر اکرم(ص) است

وی با بیان این‌که افتخار روحانیت به پوشیدن لباس پیامبر اکرم(ص) و ترویج و تبلیغ دین خدا و معارف اهل‌بیت(ع) است، ابراز داشت: حضرت آیت‌الله حسن زاده آملی می‌فرمایند: روحانیت شیعه سخنگوی دین خدا است.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه روحانیت را سرآمد همه شخصیت‌های علمی جهان دانست و افزود: ارزش لباس و جایگاه روحانیت بسیار بالا است و رسالت روحانیت نیز ترویج سیره و منش اهل‌بیت(ع) و بهترین انسان‌ها است./907/302/ب2

ارسال نظرات