۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۳
کد خبر: ۳۲۴۳۷۳
حجت‌الاسلام ماندگاری مطرح کرد؛

بهبود مشکلات کشور در گرو ولایتمداری مسؤولان است/ سه درس ولایتمداری امام هادی

خبرگزاری رسا ـ رییس مؤسسه روایت سیره شهدا، بهبود مشکلات کشور را در گرو ولایتمداری بیشتر مسؤولان ارزیابی کرد و گفت: شهدا سه درس ولایتمداری که امام هادی(ع) در زیارت جامعه کبیره بیان کرده‌اند را الگوی خود قرار دادند و به شهادت رسیدند.
حجت الاسلام ماندگاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری یکشنبه شب در مراسم یادواره سردار شهید جعفر حیدریان و 150 شهید شهرک شهدای قم در مسجد امام موسی بن جعفر(ع) با عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام علی النقی(ع) اظهار داشت: شهدا شاگردان موفق مکتب امام هادی(ع) بودند.

 

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا ابراز کرد: امام هادی(ع) زیارت جامعه کبیره را به همه عاشقان ولایت و شهادت تقدیم کرده است؛ در زیارت جامعه کبیره شأن و منزلت اهل بیت(ع) بیان شده است.

 

وی گفت: شهدا سه درس از مکتب امام هادی(ع) دریافت کردند؛ نخستین درس، ولایتمداری است و این که اهل بیت(ع) و پدر و مادر را ولی خود بدانیم؛ ولی کسی است که باید به ما اجازه بدهد؛ اگر ما بدون اجازه عالم هم بشویم، گره گشای کار کسی نخواهیم بود.

 

سخنران و مبلغ برجسته حوزه علمیه قم افزود: اگر شما از خانواده شهدا جویا شوید متوجه خواهید شد که تمامی شهدا بدون اجازه اهل بیت(ع) هیچ کاری را انجام نمی دادند؛ از هوای نفس پیروی نمی کردند و از فطرت انسانی پیروی می کردند.

 

وی با انتقاد از وضعیت پوشش در جامعه تصریح کرد: مکتب ولایت، مکتب اجازه است؛ آیا دختران و پسران از ولی خود اجازه گرفته اند که با پوشش های نامناسب در اجتماع حاضر می شوند؛ چگونه است که برخی مغازه ها دختران بزک کرده را برای جذب مشتری می گذارند و در عین حال، بالای سر در همان مغازه هم دعای اللهم عجل لولیک الفرج طراحی شده است؛ برای تعجیل در ظهور کدام ولی دعا می کنند؟

 

حجت‌الاسلام ماندگاری اظهار داشت: آیا اهل بیت(ع) از کارهایی که ما می کنیم راضی هستند و برای هر فکر، عمل و انتخابی اجازه از ایشان گرفته ایم؛ اگر بدون اجازه کاری کردیم، در آخرت هم ممکن است اهل بیت(ع) نامه اعمال ما را امضا نکنند.

 

وی گفت: سلسله مراتب ولایت به این گونه است که در صدر آن خداوند متعال است؛ پس از خداوند، پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصوم(ع) ولی هستند و بعد از ایشان نیز ولایت فقیه، ولی مسلمانان است؛ بعد از خداوند متعال، پیامبر اکرم(ص)، معصومین(ع) و ولی فقیه، پدر و مادر بر فرزند ولایت دارند.

 

سخنران و مبلغ برجسته حوزه علمیه قم ابراز کرد: اگر پدر و مادر حرفی زدند که با حرف پیامبر اکرم(ص) مغایرت داشت، نباید تبعیت شود و در زمان جنگ تحمیلی نیز به همین گونه بود که برخی به درجه شهادت رسیدند.

 

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا تصریح کرد: اگر رییس یک اداره یا شرکت درخواست کار خلاف از کارمند خود می کند، دیگر ولایتی ندارد و نباید از آن تبعیت کرد، چرا که این توجیه غلطی است که کار اشتباهی بکنیم و بگوییم که رییس شرکت چنین گفته است؛ هر کس مسؤول اعمال خویش است.

 

وی ادامه داد: دومین درس مکتب امام هادی(ع) در زیارت جامعه این است که اگر کسی کارهایش را با اجازه ائمه معصوم(ع) انجام داد، شبیه ایشان می شود؛ آیه 69 سوره مبارکه نساء بیان‏گر این مطلب است و در آیه 64 سوره مبارکه نساء آمده است که کسی که شبیه اهل بیت(ع) شود، به آنها اقتدا کرده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری تأکید کرد: ولایتمداری کارها را آسان می کند؛ امروز چون ولایتمداری ضعیف است در آسایش نیز آرامش نداریم؛ ما باید هم رکاب ولایت باشیم و به ایشان اقتدا کنیم تا حرف رهبر معظم انقلاب زمین نماند.

 

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب حدود 10 سال است که تأکید بر اقتصاد مقاومتی دارند، اما متأسفانه حرف‌های ایشان بر روی زمین مانده است و بر همین اساس نام سال جدید را «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نام‏گذاری کردند.

 

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا تصریح کرد: تا مسؤولان کشور درست نشوند، مردم نیز درست نمی شوند و این مسؤولان را نیز خود مردم انتخاب کرده اند؛ کسی از خارج این مسؤولان را انتخاب نکرده است؛ جامعه باید در انتخاب افراد دقت بالایی داشته باشد.

 

سخنران و مبلغ برجسته حوزه علمیه قم ابراز کرد: همان طور که در زمین فوتبال، طرفداران هر تیم لباس همرنگ تیم محبوب خود را می پوشند، اگر کسی عنایت اهل بیت(ع) را می خواهد باید شبیه آن ها شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری در پایان گفت: درس سوم مکتب امام هادی(ع) در زیارت جامعه کبیره بیانگر این است که ولایت به معنای شفاعت است؛ شفاعت قابلیت می خواهد و برای قابلیت یافتن باید کارهایمان را با اجازه اهل بیت(ع) انجام دهیم، به آنها اقتدا کنیم و شبیه آنها شویم تا ما را شفاعت کنند./840/پ202/ی

ارسال نظرات