۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۳۲۴۶۱۰
نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا:

دشمن به دنبال نفوذ در عقبه فکری نظام است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا با اشاره به این‌که دشمن به دنبال نفوذ در عقبه نظام است، گفت : عقبه فکری نظام ما ماهیت دینی دارد و اقتدار بخشی نظام ما حضور و نقش آفرینی مردم در صحنه های مختلف است.
نماينده ولي فقيه در سپاه کربلا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام  یدالله غلامی، نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا مازندران امروز در مباحث اخلاقی و عقیدتی کارکنان سپاه استان، فرا رسیدن ماه رجب المرجب را فرصتی برای استفاده مؤمنان خواند و افزود: رجب، شعبان و رمضان ماه های پر فضیلتی هستند که در طول سال بی نظیرند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا گفت: عمر انسان آنقدر با ارزش است که اگر از فضایل بی بهره شود خسران و زیان خواهد داشت به همین دلیل ماه رجب می تواند عاملی برای رشد، تعالی و کمال باشد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، موانع رشد، کمال و تعالی را غفلت و بی خبری یاد کرد و بیان داشت: انسانی که در مسیر سعادت حرکت می کند اگر دچار غفلت شود همه سرمایه و ارزش انسانی را از دست خواهد داد.

 

حجت الاسلام غلامی نابینایی، سهو، لهو و نسیان را نشانه های غفلت برشمرد و خروج از غفلت را با عبرت از تاریخ، استمرار و دوام ذکر، نماز با حضور قلب، تفکر و اندیشه و تغییر در محیط را از راه های برون رفت از غفلت دانست.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به آیات قران کریم، عامل آلوده شدن به تکبر و لجاجت را غفلت از یاد خدا دانست و گفت: در حالی که بزرگی تنها برای خداست انسان به سبب بی خبری از ذات الهی و غفلت از اوامرش مرتکب کبر و لجاجت می شود.

 

امام جمعه موقت شهرستان نکا در ادامه سخنان خود ماه رجب را ماه دعا، استغفار، توبه و نیایش دانست و گفت: ماه رجب مقدمه خودسازی برای حضور در ضیافت الهی ماه مبارک رمضان است.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا اظهار داشت: رجب ماه کرامت، عبادت و فرصت خوبی برای قرب به پروردگار عالم است، همه مؤمنان باید تلاش کنند تا از این ماه با عظمت بیشترین بهره را ببرند و با آمادگی کافی وارد ماه شعبان و رمضان شوند.

 

حجت الاسلام غلامی با اشاره به این که ماه رجب ماه بزرگ و مبارکی است و خدا در این ماه رحمت خودش را به مردم مانند باران سرازیر می‌کند و اگر مردم بهشت می‌خواهند در پرتو آمرزش در این ماه است، تصریح کرد: باید لحظه لحظه این ماه شریف را قدر بدانیم و با انجام اعمال واجب و مستحبی رضایت الهی را کسب کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: ماه رجب ماه استغفار از گناهان است و غسل، روزه گرفتن، استغفار، صدقه دادن، زیارت امام حسین(ع) از افضل اعمال این ماه است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این‌که نخسین شب جمعه ماه رجب لیلة‌الرغائب است، خاطرنشان کرد: روزه روز منتهی به این شب ثواب فراوان دارد و روایت شده است که فرشتگان الهی در این شب به زمین نازل می‌شوند و از آن به‌عنوان شب آرزوها یاد می‌شود و عبادت و طاعت خداوند در این شب بسیار توصیه شده است.

 

حجت الاسلام غلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که امروز در این برهه از زمان وظیفه داریم از دین حمایت کنیم، گفت: ضرورت دارد به بهترین نحو ممکن از حرم اهل بیت(ع) دفاع کنیم.

 

وی با اشاره به این‌که دشمن به دنبال نفوذ در عقبه نظام است، افزود: عقبه فکری نظام ما ماهیت دینی دارد و اقتدار بخشی نظام ما حضور و نقش آفرینی مردم در صحنه های مختلف است.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا با بیان این‌که مردم ما در سخت‌ترین وضعیت‌ها به خوبی عبور کرده و فتنه‌ها را به نحوی شایسته خنثی کردند، گفت: ضرورت دارد همواره وضعیت خود را بررسی کنیم تا دچار غفلت نشویم که معیار این هوشیاری ولایت‌فقیه است./950/202/ب1

ارسال نظرات