۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۴۲۲۹۷۴
آیت الله نوری همدانی:

نظامی که مردم را دارد احتیاجی به سلاح هسته ای ندارد

حضرت آیت الله نوری همدانی نظامی اسلامی ایران را با وجود پشتوانه مردمی بی نیاز از سلاح های هسته ای و اتمی دانست و گفت: تا وقتی که مردم با ولایت باشند دشمن نمی تواند در آنها نفوذ کند.
آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی، استاد برجسته حوزه علمیه، پیش از ظهر امروز در محل دفتر خود با رؤسای اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران دیدار و گفت و گو کرد.

 

وی در این دیدار با اشاره به آیات احسان و نیکی در قرآن اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم در قرآن احسان و خدمت گذاری به جامعه است که ارزش بسیار زیادی دارد.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که باید سرلوحه کار همه ما خدمت به مردم باشد، افزود: خدمت و احسان درای اشکال مختلف است و یکی از شکل های احسان در امور مالی است.

 

وی با اشاره به این که انفاق مالی از مهمترین بخش های انفاق و نیکی است خاطرنشان کرد: وقف که از انفاق های مالی است هم از نظر اجتماعی و هم از نظر فرهنگی آثار زیادی دارد؛ از پیامبر(ص) فرمود هر کس بیشتر به مردم خیر برساند نزد خداوند هم مقرب تر خواهد بود.

 

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به آیات 146 و 147  سوره آل عمران گفت:  این آیات با وجود این که مربوط به جهاد است اما خداوند این افراد را جزو محسنین بر می شمارد و این نشان می دهد که هر نوع خدمت به مردم احسان محسوب می شود.

 

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر حفظ روحیه انقلابی در جامعه، اظهار داشت: این سخن بیشتر از همه شامل علما است و این خطاب برای ما لازم است که سعی کنیم انقلابی بمانیم؛ استان مازندران خطه‌ای عالم خیز است و باید در این استان علما از روحیه انقلابی بیشتری برخوردار باشند.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که جو شهرها با هم متفاوت است، افزود: علما باید در هر شهری بنا به روحیات و نیاز آن شهر به فعالیت بپردازند و انقلابی ماندن یعنی تمام مضایا و ثمرات انقلاب را در نظر داشته باشیم و آنها را حفظ کنیم.

 

وی انقلاب اسلامی را ادامه حرکت پیامبران(ص) دانست و خاطرنشان کرد: در سه جای قرآن آمده است که آنچه به شما دادیم را با قوه و قدرت حفظ کنید؛ بنابراین باید نعمت انقلاب که از نعمت های بزرگ خداوند به مردم ایران است را حفظ کنیم و بکوشیم تا روحیه انقلابی را در خود تقویت کنیم.

 

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان این که اسلام، مردم و ولایت فقیه از ارکان انقلاب اسلامی ایران است، ابراز داشت: اولین گام انقلاب آوردن اسلام ناب به عرصه زندگی بود؛ رکن دیگر انقلاب مردم هستند که اگر مردم نبودند انقلاب به پیروزی نمی رسید و تا مردم با انقلاب اسلامی باشند احتیاج به سلاح هسته ای نخواهیم داشت.

 

وی اظهار داشت: رکن سوم انقلاب ولایت فقیه است و تا وقتی که مردم با ولایت باشند دشمن نمی تواند در آنها نفوذ کند و اگر رهبر انقلاب امروز اشاره کند میلیون ها نفر از مردم به صحنه می آیند.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه به اهمیت کار فرهنگی در جامعه اشاره کرد و افزود: مراکز زیارتی باید مراکز فرهنگی هم باشند و باید از این جهت کاری کنید که مردم با حضور در این مراکز از نظر فرهنگی هم تربیت شوند./843/پ202/ج

ارسال نظرات