۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۴۲۳۵۸۸
رییس شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

مشارکت مردم خراسان شمالی در مراسم انقلابی کم‌نظیر است

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: مشارکت مردم استان در مراسم انقلابی و ملی بسیار چشمگیر و کم‌نظیر است به‌گونه‌ای که پارسال 70 درصد مردم بجنورد در آیین گرامیداشت یوم‌الله 22 بهمن شرکت کردند.
حجت الاسلام محمدعلی سالاری- رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد،  حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در دیدار با مسؤول خبرگزاری رسا در خراسان شمالی که با هدف تجلیل از فعالیت‌های خبری این رسانه در طول سال گذشته برگزار شد، اظهار کرد: عملکرد خبرگزاری رسا در پوشش خبری یوم‌الله‌ها و مناسبت‌های انقلابی و مذهبی استان بسیار مناسب و ستودنی است.

 

وی در ادامه با اشاره به مناسبت‌های برگزار‌ شده در طول سال گذشته در استان و میزان مشارکت مردم در آن‌ها، افزود: در فروردین‌ماه پارسال مراسم 12 فروردین، سالروز استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تشکیل پنج ستاد در شش شهر و منطقه استان و تظاهرات ضد سعودی در حمایت از مردم یمن در بیستم و هشتم این ماه نیز با شرکت 24 هزار نفر در 15 نقطه و شهر استان برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام سالاری با یادآوری اینکه در هجدهم اردیبهشت‌ماه پارسال هم تظاهرات مردم علیه جنایات آل سعود در 15 شهر استان برگزار شد، ادامه داد: همچنین در خردادماه نیز مراسم چهاردهم خرداد، سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در مرکز استان در محل مسجد انقلاب بجنورد با سخنرانی مهدی چمران، رییس شورای اسلامی شهر تهران با شرکت بیش از دو هزار و 500 نفر برگزار شد.

 

به گفته وی مراسم گرامیداشت رحلت امام (ره) با تشکیل 28 ستاد و 12 کمیته در بیش از 600 نقطه شهری و روستایی خراسان شمالی با شرکت افزون بر 100 هزار نفر برگزار شد و همچنین به این مناسبت چهار هزار و 460 نفر نیز از استان به حرم امام راحل اعزام شدند.

 

حجت‌الاسلام سالاری افزود: پس از آن مراسم گرامیداشت شهدای واقعه هفتم تیر در استان با تشکیل هشت ستاد در بیش از 20 شهر و منطقه خراسان شمالی برگزار شد و حدود 16 هزار نفر نیز در این مراسم‌ شرکت کردند.

 

وی اضافه کرد: آیین راهپیمایی روز جهانی قدس در استان نیز پارسال در 26 نقطه شهری و روستایی با شرکت 50 هزار نفر در بجنورد، مرکز استان و بیش از 135 هزار نفر در سایر شهرستان‌ها برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام سالاری ادامه داد: همچنین مراسم اقامه نماز عید سعید فطر در استان با تشکیل 15 ستاد در بیش از 800 نقطه شهری و روستایی خراسان شمالی برگزار شد که در مرکز استان 30 هزار نفر و در سایر شهرستان‌ها نیز 180 هزار نفر در آن شرکت داشتند.

 

وی اظهار کرد: پارسال مراسم گرامیداشت هشتم شهریور، سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر نیز با تشکیل هشت ستاد در 13 نقطه استان با شرکت 16 هزار نفر برگزار شد که سخنران محوری در مراسم مرکز استان محمدمهدی عبدخدایی، استاد دانشگاه و دبیر جمعیت فداییان اسلام بود.

 

حجت‌الاسلام سالاری افزود: مراسم گرامیداشت 19 مهرماه، سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به استان خراسان شمالی نیز در چهار نقطه استان برگزار شد که در مراسم محوری مرکز استان بیش از شش هزار نفر از مقابل فرودگاه بجنورد به سمت میدان حضرت قائم (عج) راهپیمایی کردند.

 

وی خاطرنشان کرد: راهپیمایی سیزده آبان پارسال نیز با تشکیل 12 ستاد در 21 نقطه استان برگزار شد که در مرکز استان 40 هزار نفر و در شهرستان‌ها نیز بیش از 100 هزار نفر در این مراسم شرکت داشتند.

 

حجت‌الاسلام سالاری گفت: همچنین مراسم گرامیداشت 9 دی نیز با تشکیل هشت ستاد در 16 نقطه خراسان شمالی با شرکت افزون بر 24 هزار نفر برگزار شد که در مراسم محوری گرامیداشت این روز در بجنورد سخنران اصلی حجت‌الاسلام سیدحمید روحانی بود.

 

وی با بیان اینکه مراسم گرامیداشت 12 بهمن، سالروز ورود حضرت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی نیز با تشکیل 15 ستاد و 21 کمیته در 20 نقطه استان با شرکت 26 هزار نفر برگزار شد، اظهار کرد: اما راهپیمایی یوم‌الله بیست و دوم بهمن پارسال در 47 شهر و منطقه خراسان شمالی برگزار شد که در مراسم مرکز استان با سخنرانی سردار محمدرضا نقدی، رییس سازمان بسیج مستضعفان 130 هزار نفر و در سایر شهرستان‌ها نیز 190 هزار نفر در این مراسم شرکت داشتند.

 

حجت‌الاسلام سالاری با اشاره به اینکه هماهنگی برای برگزاری مراسم تشییع جان‌باختگان فاجعه منا یکی دیگر از اقدامات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در سال گذشته بود، اضافه کرد: این مراسم در مرکز استان و مراسم ترحیم جان‌باختگان منا نیز در 47 شهر و منطقه در خراسان شمالی با شرکت هزاران نفر از مردم و عزاداران برگزار شد.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه مراسم گرامیداشت آیت‌الله شیخ نمر آخرین مراسم محوری برگزار شده در استان در سال گذشته بود، گفت: این مراسم نیز در هشت شهر و منطقه استان با شرکت بیش از 15 هزار نفر برگزار شد که تنها در مراسم محوری مرکز استان که با سخنرانی دکتر راشدالراشد، عضو جنبش الامل الاسلامی بحرین برگزار شد بیش از سه هزار نفر در مسجد انقلاب بجنورد گرد هم آمدند./202/9314/ب1

ارسال نظرات