۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۴۲۳۶۴۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

شبهه‌افکنی حربه دشمنان برای نفوذ در بین دانش‌آموزان است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: شبهه‌افکنی و شهوت‌گستری دو حربه دشمنان برای نفوذ در بین دانش‌آموزان و جوانان و سست کردن اعتقادات مذهبی آن‌ها است.
حجت الاسلام یعقوبی - دیدار با مدیرکل و معاونان آموزش و پرورش خراسان شمالی حجت الاسلام یعقوبی - دیدار با مدیرکل و معاونان آموزش و پرورش خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با مدیرکل و معاونان آموزش و پرورش خراسان شمالی که به مناسبت فرارسیدن دوازدهم اردیبهشت‌ماه، سالگرد شهادت شهید مرتضی مطهری و هفته معلم برگزار شد، نقش معلمان و فرهنگیان در ساختن و توسعه بیشتر ایران اسلامی را بسیار مهم دانست.

 

وی با اشاره به اینکه معلمان چه در دوران مبارزه علیه رژیم ستم‌شاهی و چه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، همواره در دفاع از اسلام و انقلاب نقش‌آفرین بوده‌اند، افزود: درواقع امام خمینی (ره)، بنیان‌گذار و مؤسس انقلاب و نظام اسلامی خود یک معلم راستین بود که ملت ایران را به سوی اسلام اصیل، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی هدایت کرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: امام راحل با لباس روحانیت به ایفای نقش والای معلمی پرداخت و فرهنگ انقلاب و شهادت را در ایران اسلامی نهادینه کرد به همین دلیل اکنون همه معلمان وظیفه دارند از این فرهنگ و آرمان‌های اسلامی و انقلابی دفاع کنند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: معلمان و فرهنگیان سرمایه‌های معنوی کشور بوده و دانش‌آموزان نیز امانت‌های الهی در دستان این قشر هستند ازاین‌رو معلمان باید با تربیت درست و اسلامی دانش‌آموزان، رسالت الهی و انسانی خود را به درستی انجام دهند.

 

وی اضافه کرد: قلب و نیت دانش‌آموزان و نوجوانان پاک و الهی بوده و تعلیمات آموزش و پرورش و معلمان به دانش‌آموزان محتوا و غنا می‌بخشد به همین دلیل رسالت معلمان بسیار خطیر و حیاتی است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: معلمان و فعالان نهاد آموزش و پرورش باید در امر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان شاکر باشند اما هیچ‌گاه قانع نباشند چرا که این بخش بسیار گسترده بوده و همواره ظرفیت برای کار بیشتر و بهتر وجود دارد.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی در ادامه اظهار کرد: دشمنان با درک اهمیت دانش‌آموزان و نسل‌های جدید انقلاب و نظام اسلامی، سرمایه‌گذاری کلانی برای دور کردن این نسل از آرمان‌های اسلامی و انقلابی کرده‌اند.

 

وی با بیان اینکه امروز شبهه‌افکنی و شهوت‌گستری دو تهدید جدی دانش‌آموزان، نوجوانان و جوانان ایران اسلامی است، افزود: شبهه‌افکنی و شهوت‌گستری دو حربه و ابزار دشمنان برای نفوذ در بین دانش‌آموزان و جوانان و سست کردن اعتقادات مذهبی آن‌ها است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه دشمنان تلاش می‌کنند در اعتقادات و باورهای دینی دانش‌آموزان ما شبهه ایجاد کرده و همانند موریانه آرام‌آرام ستون اعتقادات مذهبی آن‌ها را از بین ببرند، تصریح کرد: در برابر این اقدامات دشمنان، نقش معلمان و نهاد آموزش و پرورش در حفاظت و حراست از اعتقادات و باورهای دینی دانش‌آموزان بسیار مهم و مؤثر است.

 

براتعلي حاتمي، مديركل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از اقدامات انجام‌شده در این نهاد، اظهار کرد: امسال از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب به استان 40 میلیارد تومان درزمینهٔ تجهیز مدارس و حذف 80 مدرسه خشتی و گلی در استان هزینه می‌شود.

 

وی با یادآوری اینکه پارسال بیش از 32 میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی مدارس خشتی و گلی استان هزینه شد، اظهار امیدواری کرد که همه مدارس خشتی و گلی خراسان شمالی تا پایان سال 96 بازسازی و نوسازی شوند.

 

گفتنی است، استان 930 هزارنفری خراسان شمالی حدود 170 هزار دانش‌آموز دارد که در بیش از دو هزار آموزشگاه شهرستان‌های هشت‌گانه این استان زیر نظر 15 هزار معلم و فرهنگی تحصیل می‌کنند./9314/202/ب3

ارسال نظرات