۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۴۲۵۳۰۱
معاون حوزه علمیه مازندران:

عدم پايبندي به مسائل ديني از راه های نفوذ دشمن در جامعه اسلامی است

معاون حوزه علمیه مازندران عدم پايبندي به مسائل ديني را یکی از راه های نفوذ دشمن در جامعه اسلامی دانست و گفت: اگر باورها و فرهنگ ديني ما ضعيف شود، در جامعه تعهد و پايبندي به مسائل ديني کمرنگ شده و زمینه نفوذ دشمن تقويت می شود.
نفوذ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سید ابوالحسن میرعمادی، معاون حوزه علمیه مازندران امروز در نشست مشترک روحانیان و هیأت امناء مساجد مرکز استان عدم پايبندي به مسائل ديني را یکی از راه های نفوذ دشمن به جامعه اسلامی دانست و گفت: اگر باورها و فرهنگ ديني ما ضعيف شود در جامعه عدم تعهد و عدم پايبندي به مسائل ديني رشد پيدا می کند كه نفوذ دشمن در كشور را تقويت خواهد كرد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: شكي نيست كه انقلاب اسلامي ايران در شرايطي به پيروزي رسيد كه دنيا به دو قطب شرق و غرب تقسيم شده بود و انقلاب ما بدون تكيه به هيچ‌كدام از اينها توانست با آرمان‌ها و اهداف عالي خود به پيروزي برسد.

 

حجت‌الاسلام میرعمادی به ويژگي اعتقادي و ريشه باورهاي ديني انقلاب اسلامي اشاره كرد و ادامه داد: اعتلاي فرهنگ ديني، سيل جمعيت را به خيابان‌ها كشاند و سبب به بار نشستن فداكاري‌هاي مردم انقلابي شد و اگر قرار باشد ما آسيبي هم ببينيم در همين بعد اعتقادي و ارزشي است.

 

معاون حوزه علمیه مازندران به فرموده امام راحل مبني بر اينكه مساجد سنگرهاي ديني و اسلامي هستند، اشاره كرد و بیان داشت: امروز اگر دشمن احساس كند هر مسجد و هر پايگاه ديني در جهت تقويت اعتقادات مردم قدم برمي‌ دارد، هدف هجوم خود قرار خواهد داد و حتي ائمه جماعات نيز از اين هجمه‌ها ايمن نيستند.

 

حجت‌الاسلام میرعمادی خاطرنشان کرد: هدف نامریی دشمن بخش فرهنگي است كه اگر ما در اين زمينه هوشيار نباشيم، به یقین آسيب خواهيم ديد و به همین دلیل روحانیان و مسؤولان فرهنگی در يك مسير قرار دارند و شكي نداريم كه مساجد ما امروز بايد مركز پاسخ‌گويي به شبهات جوانان باشد.

 

وی با بیان این که ارتقاي معرفت و تحكيم مباني ديني در بين مردم موجب توسعه فرهنگ ديني در جامعه مي‌شود، ادامه داد: رعايت احكام الهي و ترويج برخي از آنها همچون امر به معروف و نهي از منكر عامل گسترش رويكرد ديني در بين جوانان و عموم جامعه است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به اينکه انسان موجودي فرهنگي در مکتب اسلام است، گفت: ستون فقرات جامعه ايراني براساس فرهنگ ديني و اعتقاد ديني شکل مي گيرد.

 

حجت الاسلام میرعمادی با بيان اين که امروز فرهنگ ناب اسلامي در معرض تهاجم قرار دارد، اظهار داشت: دشمنان اسلام به دنبال اين هستند که ايده شوم فرهنگ غربي را در جامعه ما ترويج دهند.

 

وی در ادامه سخنان خود با بيان اين که اين امنيت در سايه اسلام ناب محقق شده است، خاطرنشان کرد: گسترش هر چه بيشتر ارزش هاي ديني زمينه کاهش ناهنجاري ها را فراهم خواهد کرد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بيان اين که حضور مؤثر روحانيت آگاه و اصيل شيعه مانع از تحقق اهداف شوم دشمنان در تاريخ اسلام است، روحانيت را پيشگامان عرصه تبليغ و دفاع از اسلام ناب محمدي(ص) معرفي کرد و گفت: روحانيت همواره در خط مقدم دفاع از ارزش هاي ديني و انقلابي بوده است.

 

وی با بیان این که نقش روحانيت در حرکت هاي مردمي عليه استبداد و استعمار همواره پر رنگ و تأثير گذار بوده است، ادامه داد: روحانيت اصيل همواره با آگاهي و بصيرت مانع از تحقق برخي توطئه هاي دشمنان اسلام شده است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران همچنين به نقش علما و روحانيت در برقراري نظم و امنيت در جامعه اشاره کرد و گفت: رهنمودهاي مهم روحانيت در بخش هاي مختلف، زمينه برقراري آرامش را در جامعه فراهم مي کند.

 

وی علما و روحانيت را امين و مورد وثوق مردم دانست و تصريح کرد: مردم در تاريخ همواره در حوزه هاي مختلف از محضر مراجع و علما براي رفع بسياري از مشکلات فردي و اجتماعي بهره برده اند.

 

حجت الاسلام میرعمادی با بيان اين که روحانيت در سه دهه اخير نقشي تأثيرگذار در استحکام پايه هاي نظام اسلامي داشته است، ادامه داد: روحانيت با همراهي ملت ايران توانسته نظامي برپا کنند که امروز به عنوان الگويي براي همه جهانيان است./950/202/ب2

ارسال نظرات