۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۴۲۵۴۸۹

پیکر نماینده منتخب مردم مراغه فردا تشییع می شود

مراسم تشييع و خاکسپاری پيكر منتخب مردم مراغه و عجب شير در مجلس دهم فردا در زادگاهش و در محل گلشن زهرا(س) اين شهرستان برگزار خواهد شد.
حسین زاده، نماینده فقید مراغه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمدعلي حسين زاده، با پشتوانه 50 هزار راي مردم مراغه و عجب شير به عنوان منتخب در مجلس دهم انتخاب شده بود كه بامداد روز گذشته در يك سانحه رانندگي دار فاني را وداع گفت و در پي اين حادثه جمعي از مسؤولان كشوري از جمله ریيس مجلس شوراي اسلامي، نمايندگان مجلس نهم و منتخبان مجلس دهم با صدور پيامي اين ضايعه را تسليت گفتند.


علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت منتخب مردم مراغه در مجلس دهم را تسلیت گفت و اظهار داشت: ضایعه درگذشت منتخب مردم شریف مراغه و عجب شیر آقای محمدعلی حسین زاده که در راه ایفای وظایف نمایندگی مردم و در آغازین روز تعهد خدمت خویش در اثر سانحه رانندگی جان باخت موجب تاسف و تاثر شد.


وی خاطرنشان کرد: بدون شک آن مرحوم از دلسوزان انقلاب و نظام بودند که توانستند با کسب اعتماد مردم به نمایندگی آنان برگزیده شوند و فقدان ایشان حادثه ای تلخ و ناگوار برای مردم منطقه خواهد بود.


لاریجانی تصریح کرده است: اینجانب با عرض تسلیت این مصیبت ناگوار به مردم شریف مراغه و عجب شیر و همچنین خانواده داغدارشان برای آن مرحوم رحمت و علو درجات و برای بازماندگان صبر و شکیبایی از درگاه خداوند متعال مسئلت می کنم.


آيت الله محمدتقي پورمحمدي نماينده مردم آذربايجان شرقي در مجلس خبرگان رهبري، مهدي دواتگري نماينده مردم مراغه و عجب شير در مجلس شوراي اسلامي و نادر قاضي پور نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي از جمله مسؤولان كشوري و استاني هستند كه پيام تسليت دادند.


منتخبان برخي از حوزه هاي انتخابيه در مجلس دهم نيز از جمله احمد عليرضابيگي منتخب مردم تبريز، آذرشهر و اسكو، سيد فريد موسوي نسبت منتخب حوزه تهران، ري، شميرانات، ضياء الله اعزازي منتخب مردم بناب، سلمان خدادادي منتخب مردم ملكان و همايون هاشميان منتخب مردم مياندوآب و شاهين دژ نيز از جمله افرادي بودند كه با خانواده اين مرحوم ابراز همدردي كرده اند.


صادق نجفي شهردار كلانشهر تبريز، نادر ابراهيمي شهردار و اعضاي شوراي اسلامي شهر مراغه، رضا سامي فرمانده و حجت الاسلام اباصلت فيضي زاده مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه ناحيه مراغه، يوسف نجفي نماينده مردم مراغه و عجب شير در مجلس هشتم از ديگر افرادي بودند كه با صدور پيام تسليت، اظهار همدردي كردند.


نامزدهاي حوزه انتخابيه مراغه و عجب شير در مجلس دهم، جامعه اصولگرايان، نمايندگي احزاب و تشكل هاي سياسي، اتحاديه صنفي، كارگري و كارفرمايي جمعي از مسئولان، مردم و بازاريان مراغه نيز در اين ارتباط پيام هايي صادر كردند.


تشييع پيكر منتخب مردم مراغه و عجب شير در مجلس دهم در خلال دومين روز گردهمايي منتخبان مجلس دهم برگزار و پس از آن، براي خاكسپاري به زادگاه وي در مراغه منتقل مي شود كه مقرر شده فردا دوشنبه در محل گلشن زهرا(س) اين شهرستان به خاك سپرده شود.


حسين زاده، 39 ساله و داراي مدرك تحصيلي دكتراي علوم سياسي از دانشگاه تهران، روز دهم ارديبهشت جاري در مرحله دوم انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي با كسب 50 هزار و 980 راي به عنوان نماينده منتخب مردم شهرستان مراغه و عجب‌شير انتخاب شده بود.


بنابر این گزارش، سعيد شبستري خياباني، رييس ستاد انتخابات آذربايجان شرقي گفت: مردم مراغه و عجبشير به دليل فوت ناگهاني منتخب اين حوزه انتخابيه در مجلس دهم بر اثر سانحه رانندگي يك سال بدون نماينده ميمانند.


وی با اشاره به تصريح قانون مبني بر ضرورت برگزاري انتخابات ميان دوره اي مجلس در ظرف زماني هفت ماهه, افزود: اما عرف رايج اين است كه انتخابات ميان دوره اي همزمان با نخستين انتخابات پيش رو برگزار شود كه در مورد حوزه انتخابيه مراغه و عجب شير، انتخابات مجلس اين شهرستان با انتخابات آتي رياست جمهوري و شوراها(در خرداد سال آينده) همزمان خواهد شد./935/203/ب2

ارسال نظرات