۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۴۲۵۴۹۰
عضو مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه مطرح کرد؛

ضرورت تبیین فرهنگ مطالعه در راستای ترویج کتابخوانی

حجت الاسلام غلامی با بیان اینکه ترویج کتابخوانی در جامعه نیازمند تبیین فرهنگ مطالعه است، گفت: فضای برای مطالعه برای افراد ایجاد شود، گفت: مهمترین عاملی که ما می توانیم به وسیله آن مسیر دانش، بینش و فرهنگ کتاب خوانی را ترویج بدهیم، تبلیغ این فرهنگ به صورت مستمر در میان مردم است.
کتابخوانی کتابخوانی

حجت الاسلام نجف علی غلامی، عضو هیأت علمی دانشگاه خوارزمی تهران، در گفت‏ و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه اسلام دین تفکر و تأمل در کتابت و علم است، ابراز کرد: اولین آیه ای که بر پیامبر(ص) نازل شده می فرماید«اقرا» این دلالت بر اهمیت مطالعه، دانش و بینش در اسلام دارد و قرآن پیوسته انسان ها را به تفکر دعوت می کند.

 

وی ادامه داد: اهمیت و فضیلت علم و دانش در دین اسلام چه در قرآن و چه در روایات و سیره ائمه معصومین(ع) کاملا روشن است؛ بنابراین بهترین راهکار برای تحقق این فضا آموزش، تعلیم کتاب و کتاب خوانی است.

 

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه با بیان اینکه آن چیزی که برای ما مهم است این است که مسیری را طی کنیم که این فضا ایجاد شود، تصریح کرد: مهم ترین عاملی که ما می توانیم به وسیله آن مسیر دانش، بینش و فرهنگ کتابخوانی را ترویج بدهیم، تبلیغ این فرهنگ به صورت مستمر در میان مردم ست.

 

وی افزود: تا مسأله کتابخوانی و اهمیت و فرهنگ مطالعه در میان مردم ایجاد نشود در حقیقت عوامل دیگر اثر زیادی نخواهند داشت.

 

حجت الاسلام غلامی با بیان اینکه مهم ترین عامل برای ترویج فرهنگ کتاب خوانی در جامعه، تبیین این فرهنگ برای مردم است، تصریح کرد: باید مردم را با این مسأله آشنا کنیم که کتاب را به عنوان یک ضرورت و نیاز مهم در سبد کالای زندگی خود ببینند.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه خوارزمی تهران ادامه داد: این کار باید از طریق رسانه ها و صاحب تریبون ها صورت بگیرد و به صورت مداوم در تلویزیون و رادیو به آن پرداخته شود تا فرهنگ کتابخوانی در بین مردم به ویژه نسل جوان نهادینه شود و این اولین و مهمترین قدم است.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه خوارزمی تهران افزود: ما باید قبول کنیم که فرهنگ کتابخوانی در جامعه ما به شدت پایین است و این برای جامعه ما یک نقص به شمار می رود.

 

وی با اشاره به اینکه مبلغان دینی و مذهبی یک نفوذ ملی و مذهبی بر مردم دارند، ابراز کرد: مبلغان می توانند در ترویج فرهنگ کتابخوانی بسیار مؤثر باشند./875/302/ب2

ارسال نظرات