۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۴
کد خبر: ۴۲۶۰۳۹
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی مطرح کرد؛

عبد صالح و ولایت‌‌پذیری دو ویژگی بارز قمر بنی‌هاشم

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان این‌‌که حضرت عباس(ع) عبد صالح خداوند متعال است، ولایت‌پذیری را از ویژگی‌های بارز ایشان برشمرد و گفت: ابوالفضل العباس(ع) تنها امامزاده ای است که یک امام معصوم(ع) برای ایشان زیارت نامه نقل کرده است.
حرم حضرت عباس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی امشب پیش از قرائت دعای توسل در مسجد مقدس جمکران به سخنرانی پرداخت و گفت: این که یک امام معصوم برای یک امامزاده زیارت نامه نقل کند، خیلی مهم است؛ تنهای امامزاده ای که امام معصوم(ع) برایش زیارت نامه خوانده است، حضرت ابوالفضل(ع) است.

 

سخنران و مبلغ برجسته حوزوی اظهار داشت: حضرت عباس(ع) عبد صالح خداوند متعال است؛ صالح بودن مرتبه بالایی است و ما در نمازها بر عبادالله الصالحین درود و سلام می فرستیم؛ انسان صالح قلبش صاف، عملش خالصانه، درآمدش پاک و سایر امورش مثل روابط اجتماعی اش سالم است.

 

وی ادامه داد: اگر هر منطقه ای یک فرد صالح داشته باشد، خداوند آن منطقه و شهر را از بلا حفظ می کند؛ هر کس که ویژگی های بالا را داشته باشد، می تواند صالح شود؛ سعی کنیم از صالحان درگاه احدیت باشیم.

 

استاد حوزه علمیه قم ابراز کرد: ولایت پذیری، ویژگی دیگر حضرت ابوالفضل العباس(ع) است؛ هر مسؤولیتی به ایشان محول کردند، به طور کامل و به بهترین شیوه به انجام رسانید؛ در واقعه عاشورا نیز پیش از امام حسین(ع)، آخرین نفری بود که از ولایت دفاع کرد.

 

وی تأکید کرد: ولایت پذیری چند شرط دارد که در روایات معتبر نقل شده است؛ تقوا و تلاش پسندیده دو شرط اساسی ولایت است؛ هر کس که گناه کار باشد ولایت ائمه(ع) به دردش نمی خورد؛ برای پذیرفتن ولایت باید انسان از خودش خرج کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی افزود: حضرت عباس شجاع، مظهر ادب و بنده صالح بود؛ حضرت عباس 15 سالش بود که امام علی(ع) شهید شد؛ همین روزها بود که امام حسین(ع) از مدینه بیرون آمد و در سوم شعبان به سرزمین مکه وارد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: مرحوم نجفی قوچانی دو کتاب به نام سیاحت شرق و غرب دارد؛ سیاحت غرب درباره قبر و قیامت و سیاحت شرق شامل خاطرات جالبی است؛ وی در کتاب سیاحت شرق اظهار می کند که در کربلا حالت بیهوشی به او دست داده بود.

 

سخنران و مبلغ برجسته حوزوی ادامه داد: مرحوم نجفی قوچانی در همان حال از حرم امام حسین(ع) ندای «هل من ناصر ینصرنی» و از حرم ابوالفضل العباس(ع) نیز ندای لبیک حسین(ع) شنیده بود؛ جالب است که بعد از شهادت نیز اولین نفری که به امام حسین(ع) پاسخ می دهد، حضرت عباس(ع) است./840/پ202/ی

ارسال نظرات