۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۴۲۶۴۶۵
همزمان با سالروز ولادت امام سجاد؛

بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه تأسیس شد

مدیر مؤسسه خانه خورشید از تأسیس بنیاد صحیفه سجادیه در روز ولادت امام سجاد(ع) خبر داد و گفت: این بنیاد با هدف ترویج و نشر معارف صحیفه سجادیه و فرهنگ سازی برای انس بیشتر با ادعیه و نیایش های امام سجاد(ع) شکل گرفته است.
حجت الاسلام مرتضی وافی  امام سجاد عليه السلام

حجت الاسلام مرتضی وافی، رییس مؤسسه خانه خورشید، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تأسیس بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه در سالروز میلاد امام سجاد(ع) اظهار داشت: برای اولین بار در جمع اساتید حوزه علمیه قم که به تدریس صحیفه سجادیه مشغول هستند لوگوی بنیاد صحیفه سجادیه رونمایی شد.

 

وی با بیان اینکه اساس نامه بنیاد به ثبت رسیده است، افزود: این بنیاد با هدف ترویج و نشر معارف صحیفه سجادیه و فرهنگ سازی برای انس بیشتر با ادعیه و نیایش های امام سجاد(ع) و کاربردی کردن ادعیه صحیفه سجادیه به عنوان نسخه ای برای سبک زندگی دینی شکل گرفته است.

 

حجت الاسلام وافی خاطرنشان کرد: بنیاد صحیفه سجادیه در فعالیتهای پژوهشی از قبیل شناسایی توانمندی های محققان و شناسایی موضوعات و سر فصل هایی که محققان پیرامون صحیفه سجادیه انجام داده اند و همچنین به کار گیری این تحقیقات و پژوهش ها برای تهیه متون آمورزشی برای برنامه های آموزشی جهت تربیت مربیان و آموزش علاقه مندان نسبت به انس با دعا و معارف صحیفه سجادیه فعالیت می کند.

 

وی با بیان این که معارف صحیفه سجادیه برای مخاطبان گوناگون تبدیل به قالب های رسانه ای و محصولات فرهنگی نشده است، اظهار داشت: صحیفه سجادیه مانند گنجینه ای است که هنوز استخراج نشده و مخاطبان گوناگونی که نیازمند بهره مندی از معارف دعا هستند با این گنج و سفره معنوی آشنا نشده اند.

 

رییس مؤسسه خانه خورشید کار دیگری که بنیاد صحیفه سجادیه انجام می دهد را ساماندهی فعالیت هایی که در این حوزه انجام شده و حمایت از فعالیت هایی که در حال انجام است دانست و افزود: به دلیل شرایط جامعه و وضعیت زمانه و خلأ هویتی و نیازی که به ابعاد معنوی احساس می شود تبدیل این فعالیت ها به محصولات فرهنگی از ضرورت ویژه ای برخوردار است تا بتواند به اقبال نسل جوان جامع به مسائل معنوی پاسخ دهد.

 

وی جامعه را نیازمند منابع انسانی که در زمینه صحیفه سجادیه آموزش دیده باشند دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر در آموزش و پرورش، دانشگاه و حتی در حوزه زمینه مسابقاتی که در رابطه با صحیفه سجادیه و حفظ ادعیه و ترجمه و معنی صحیفه سجادیه شکل گرفته است و در حوزه علمیه بیش از 10 کرسی درس صحیفه سجادیه تشکیل شده است و به صورت رسمی درس صحیفه سجادیه برگزار می شود.

 

حجت الاسلام وافی با اشاره به این که ما در مقابل عطش روز افزون جامعه نتوانستیم اساتید آشنا با صحیفه سجادیه را تربیت کنیم، گفت: بنیاد صحیفه سجادیه به همین منظور شکل گرفته است و در پیش نشست این بنیاد که در جمع اساتید صحیفه سجادیه برگزار شد بیش از 20 سر فصل راهبردی را برای توسعه و ترویج معارف و فرهنگ صحیفه سجادیه فراهم کردند.

 

وی با بیان نی که دفتر اصلی این بنیاد در شهر قم است، گفت: این حرکت مورد توجه مراجع و علمای برجسته قم بوده و تحت اشراف آیت الله ابوالقاسم وافی تولیت سابق مسجد مقدس جمکران اداره می شود./843/ت302/س

ارسال نظرات