۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۴۲۷۸۴۳
استاد حوزه و دانشگاه:

نیمه شعبان روز امید جهانیان است

حجت الاسلام اصل نژاد گفت: نیمه شعبان روز امید جهانیان است، نه تنها امید شیعیان بلکه روز امید به یک آینده ای روشن برای بشریت است تا یک دست عدالت گستر در سراسر جهان صلح و عدل را جاری کند.
نیمه شعبان

حجت الاسلام سید ودود اصلی نژاد، معاون تهذیب حوزه علمیه سطح عالی طالبیه تبریز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با عرض تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه به ویژه میلاد حضرت ولی عصر(عج)، گفت: نیمه شعبان روز امید جهانیان است، نه تنها امید شیعیان بلکه روز امید به یک آینده ای روشن برای بشریت است تا یک دست عدالت گستر در سراسر جهان صلح و عدل را جاری کند.

 

وی ادامه داد: این اصل اساسی و اعتقاد تمام ادیان الهی است، اسلام و مسیحیت و یهود و حتی ادیانی چون بودائی و ادیان هندی در این مسأله اتفاق نظر دارند، بنابراین بشریت همواره به این آینده روشن امید و آرزو داشته است، تمام انبیاء الهی وعده ظهور منجی عدالت گستر در عالم را داده اند.

 

استاد حوزه علمیه تبریز افزود: انتظار به این حقیقت و این امید یک وظیفه و تکلیف است، انتظار به معنای توقع عدالت در عالم است، بنابراین در وهله اول انتظار به تحقق عدالت در گستره عالم است و لازمه این عمل تبدیل شخصیت انسان به آنچه که در زمان انتظار توقع دارد، است.

 

وی اضافه کرد: از دیگر لوازم انتظار حقیقی بعد از آنکه خود را در مسیر بهتر شدن و متبدل شدن به این خصال معنوی قرار داد، به وضع موجود و پیشرفت حاصل قانع نباشد و سعی بر تحقق اجتماعی و گسترش این خصال کند، پس لازمه انتظار نه تنها توقع عدالت گستری در زمان ظهور است بلکه حرکت دادن این شرایط به سمت آن هدف است.

 

معاون تهذیب مدرسه علمیه طالبیه تصریح کرد: در حقیقت انتظار یک عمل است نه بی عملی، انتظار این نیست که بنشینیم و تنها نظاره گر باشیم، از این روانتظار را افضل اعمال دانسته اند، «أفضَلُ أعمالِ اُمَّتي إنتظارُ الفَرَجِ»، همچنين رسول اکرم فرمودند؛ برترين جهاد امت من انتظار فرج است.

 

وی با بیان اینکه انتظار به معنای حرکت و پویایی در مسیر آرمان های اسلام و ارزش های الهی است و برای ظهور باید همه در این مسیر گام بردارند، ابراز داشت: شاید انتظار را در حقیقت عملی ساده دانست اما با توجه به حقیقت آن به عظمت چنین عملی واقف می گردیم.

 

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: به طور خلاصه انتظار فرج يعنى  ايمان به امامت و رهبرى الهى و معرفت امام معصوم و عادل و عشق به عدالت وارزش‏هاى انسانى است، انتظار اميدواري به آينده‏اى روشن و  تلاش براى برقرارى حكومتى عدل گستر الهی است.

 

 

وی ادامه داد: انتظار در حقیقت در در انسان روحيه تعهد و مسؤوليت‏پذيري را حاصل و باعث رعايت موازين و قوانين دينى و اخلاقى می گردد و انسان را در این مسیر حرکت داده و به سوی آرمان والای انسانی و حکومت جهان گستر مهدی (عج) اهل قرار می دهد./854/302/ب2

ارسال نظرات