۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۴۲۷۹۱۲
آیت الله حسینی بوشهری:

کارشکنی و توطئه سعودی ها مانع اعزام مردم به حج است

امام جمعه قم کارشکنی ها و توطئه های مقامات سعودی را عامل و مانع اصلی عدم اعزام مردم به سرزمین وحی دانست.
آیت الله حسینی بوشهری آیت الله حسینی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با تأگید بر لزوم مقابله با تهاجم فرهنگی گفت: مسؤولان باید به این باور برسند که مسأله ای به نام تهاجم فرهنگی وجود دارد.

 

وی افزود: اگر این باور وجود نداشته باشد نمی توان به خوبی مقابله کرد، در دوران دفاع مقدس چون همه موضوع جنگ را باور داشتند همه پای کار بودند، اگر باور داشته باشیم در همه مراکز باید ستاد مبارزه با تجام فرهنگی تشکیل شود.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که در دوران دفاع مقدس از حداقل امکانات بیشترین استفاده صورت می گرفت، اظهار داشت: امروز با وجود این که وضعیت بهتر از گذشته است اما درست استفاده نمی شود، نباید کاری کنیم که جوانان سرخورده شوند و کنار بکشند بلکه باید تقویت شده تا در صحنه حضور داشته باشند.

 

وی با گرامیداشت روز نیمه شعبان سالروز ولادت امام زمان(عج)، بر ضرورت رعایت شرایط انتظار از سوی منتظران ظهور تأکید کرد و ادامه داد: مردم باید نیمه شعبان را گرامی داشته و خود را به درجه منتظر واقعی حضرت برسانند.

 

امام جمعه قم با اشاره به تحریم های ظالمانه آمریکا از ابتدای انقلاب اسلامی ابراز داشت: برخی می گویند که ایرن به دلیل انرژی هسته ای تحریم شده اما انرژی هسته ای که مربوط به اول انقلاب نیست، دو سال پس از پیروزی انقلاب تحریم اقتصادی دشمن آغاز شد.

 

وی عنوان کرد: تنها راهکار مقابله با دشمن این است که متکی به درون و ظرفیت های داخلی باشیم که تعبیر رسای آن همان اقتصاد مقاومتی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است، با اتکای به درون می توان بر دشمن پیروز شد.

 

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به روز سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر خاطرنشان کرد: حضرت امام فرمودند که خرمشهر را خدا آزاد کرد که واقعیتی انکار ناپذیر است، شرایطی که دشمن ایجاد کرده بود و خوابی که دیده بودند بنا نبود دشمن به راحتی منفعل شده و کنار برود.

 

وی اضافه کرد: مردم، پاسداران، بسیجیان و ارتش پیروزی را در آغوش گرفتند، باید قدر شهیدان، رزمندگان و سپاهیان خود را باید بدانیم که در روز خطر این ها در صحنه حضور دارند، بسیج و سپاه حافظ امنیت و استقلال کشور و سدی محکم در برابر نفوذ دشمن هستند که باید تقویت شوند و عنصر سلحشوری و خلوص معنوی عنصر پیروزی این عزیزان بوده که همچنان باید در خود حفظ کنند.

 

امام جمعه قم با بیان این که مردم خوزستان فراموش نمی کنند که موشک های دشمن خانه های آنان را تخریب کرد اما خم به ابرو نیاوردند، گفت: اگر پیروزی داریم به دلیل همین ایستادگی ها است، توصیه ای به هنرمندان عزیز دارم، هنرمندان به جای این که سراغ سریال ها و فیلم هایی که در جامعه تأثیرگذار نیستند بروند، باید خرمشهر و قهرمانان آن را به تصویر بکشند؛ نسل امروز ما شریط جنگ را نمی دانند که باید با هنرمندی به تصویر کشیده شود.

 

وی با اشاره به مسأله حج افزود: شاید امسال مردم موفق به انجام مناسک حج نشوند، این نه به خاطر این است که مسؤولان مسأله حج را پیگری نکردند بلکه دنیا باید بداند کارشکنی ها و توطئه های دولت سعودی مانع از این است که مردم ما امسال مناسک حج را انجام دهند؛ برای این که دشمن بهانه ای به دست نگیرد و نگوید ایرانی ها نخواستند به حج بیایند، مسؤولان تا جایی که امکان دارد باید مسأله را پیگیری کنند تا اگر به نتیجه نرسید همه بدانند کارشکنی با طرف مقابل بوده است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: قم پایگاه تشیع و حرم اهل بیت(ع) است، رهبری به سه نکته اساسی و سه مسؤولیت کلیدی روحانیت اشاره کردند که باید سرلوحه برنامه کار کل حوزه های علمیه در سراسر کشور باشد.

 

وی ادامه داد: هدایت فکری و دینی، هدایت سیاسی و هدایت مردم در عرصه های اجتماعی کار روحانیت است، امروز در برابر فضای مجازی و توطئه ها روحانیت باید پاسخگو باشد؛ این روحانیت که باید اسلام ناب را عرضه کند تا اسلام بدلی، تکفیری و آمریکا فضای جهان را اشغال نکند.

 

مدیر حوزه های علمیه رهبر معظم انقلاب را جلودار معرفی اسلام ناب به جهانیان دانست و ابراز داشت: ایشان در همین راستا به جوانان غربی نامه می نویسند که روحانیت باید این کار را دنبال کند، در زمینه هدایت سیاسی هرجا در طول تاریخ روحانیت در حرکت ها حضور پیدا کرده آنجا پیروزی به دنبال آورده که مسأله بارز آن انقلاب است.

 

وی عنوان کرد: هرجا روحانیت کنار کشیده حرکت ضربه خورده است، در طول تاریخ بسیار دیده شده که وقتی طلبه در تبلیغ متوجه محرومیت های بسیار مردم می شده حتی خانه خود را فروخته و پول آن را برای مردم خرج کرده تا مردم از امکانات لازم برخوردار باشند.

 

امام جمعه قم با اشاره به دیدار قاریان و حافظان قرآن با رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: ایشان فرمودند اقتدار جمهوری اسلامی به دلیل شکل دادن به یک نظام سیاسی و مجموعه فرهنگی و نظامی است، دشمن از اقتدار جمهوری اسلامی می ترسد، اقتدار ما همان ایمان است که به وسیله آن می توان با دشمن مقابله کرد؛ متأسفانه برخی دولت ها به نام اسلام راه را برای نفوذ بیگانگان باز کردند، روحانیت باید به صحنه بیاید و پرده ها را کنار بزند تا همه به خوبی چهره دشمن را بشناسند./1323/پ201/ج

 

ارسال نظرات