۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۴۲۸۱۹۹
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی:

بی توجهی به معنویات از آسیب‌های مهم جوامع بشری است

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: امروزه یکی از آسیب های جدی جوامع عدم توجه به معنویات و در رأس آن عبودیت و بندگی پروردگار است.
حجت الاسلام داود چمانی 

حجت الاسلام داود چمانی کارشناس مسائل دینی و مذهبی استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، بیان کرد: ایران اسلامی خانه اهل بیت (ع) است و در واقع ایران باید محل تجلی اهل بیت(ع) و مامنی امن برای دین اسلام باشد.

 

ارنباط با خداوند و اهل بیت در ماه شعبان

 کارشناس مسائل دینی و مذهبی استان مرکزی گفت: ماه شعبان ماه منسوب به پیامبر اسلام (ص) است و ماهی است که در آن می توان ارتباط بهتری را با خداوند و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برقرار کرد.

 

 وی ابراز کرد: در ماه شعبان فضائل بسیاری قرار گرفته است که انسان می تواند به واسطه آنها به مقام قرب الهی برسد.

 

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه در ماه شعبان میلاد با سعادت امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل(ع)، امام سجاد(ع)، حضرت علی اکبر(ع) و امام زمان (عج) قرار دارد، اظهار داشت: به نظر می رسد این پنج نور پاک می توانند در همه عرصه های زندگی به عنوان الگوی ارزشمندی برای مردم باشند؛ چرا که به واسطه برقرار کردن ارتباط با آنها مسیر زندگی انسان قطعا به سمت نور و روشنایی سوق داده خواهد شد.

 

حجت الاسلام چمانی ادامه داد: امام حسین (ع) نیز همچون امامان معصوم دگر دارای ویژگی های خاصی بوده اند که البته برخی از آنها در امامان دیگر نیز به صورت مشترک وجود داشته است.

 

عبودیت و بندگی خداوند ویژگی هایی مهم امام حسین (ع)

حجت الاسلام چمانی گفت: امامان معصوم براساس شرایط زندگی دوران خویش دارای وظایف و ویژگی های خاصی بوده اند و برنامه آنها نیز طبق همان شرایط انجام می شد.

 

وی امام حسین (ع) را دومین محصول زندگی مشترک حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) دانست و عنوان کرد: امام حسین (ع) دارای ویژگی هایی همچون عبودیت و بندگی خداوند بودند که در واقع هدف از خلقت همین است.

 

این کارشناس مذهبی ادامه داد: امروزه یکی از آسیب های جدی جوامع عدم توجه به معنویات و در راس آن عبودیت و بندگی پروردگار است که در آن مسائلی همچون بندگی خداوند، نماز و حضور در محافل و مجالس مذهبی و دینی واقع شده است.

 

سخاوت و بخشندگی، ایثار و از خودگذشتگی

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی سخاوت را دومین ویژگی امام حسین (ع) اعلام و بیان کرد: سخاوت و بخشندگی، ایثار و از خودگذشتگی همان ویژگی است که سیدالشهدا (ع) را وادار کرد تا در عاشورا بزرگ ترین سرمایه زندگی خود را فدای دین نماید.

 

حجت الاسلام چمانی افزود: اگر شهادت در کربلا و ایثار و شجاعت امام حسین (ع) و یاران و خانواده ایشان نبود همان تحریف ها و کج روی هایی که در دین اسلام در آن دوران وارد شده بود الان نمی گذاشت اسلام ناب محمدی (ص) به دست ما برسد.

 

ایجاد سبک زندگی اسلامی

این کارشناس مذهبی توجه به قرآن و قرائت قرآن را از دیگر ویژگی های بارز سیدالشهدا(ع) اعلام و ابراز کرد: قرائت قرآن از سر بریده امام حسین(ع) بر سر نیزه و اینکه گفته می شود در عاشورا ایشان اصحابشان را قبل از رفتن به میدان جنگ با قرآن بدرقه می کردند نشاندهنده این ویژگی ایشان است.

 

 وی تصریح کرد: این سه ویژگی و این سه نکته می تواند ما را به این مهم رهنمون سازد که برای ارتقای معنوی خود و برای ایجاد سبک زندگی اسلامی از ایشان الگو بگیریم.

 

ارادت ملت ایران اسلامی به اهل بیت(ع)

 معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی یادآور شد: ملت ما نسبت به اهل بیت (ع) به ویژه امام حسین (ع) ارادت خاصی دارند و این بر کسی پوشیده نیست.

 

حجت الاسلام چمانی گفت: در دیگر کشور های مسلمان این همه عشق به اهل بیت (ع) و امام حسین (ع) وجود ندارد و همین امر نیز وظایفی را بر عهده ما می گذارد.

 

 وی یادآور شد: امام حسین (ع) به واسطه برقراری ارتباطی خوب با خانواده اش توانست در عاشورا نقش آفرینی کند و این باید به عنوان یک الگو در خانواده های ما نهادینه شود./302/842/ب1

ارسال نظرات