۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۱
کد خبر: ۴۳۰۱۷۷
مدیر استانی حوزه علمیه اردبیل:

طلاب و روحانیان باید اندیشه های امام خمینی را در جامعه تبیین کنند

مدیر استانی حوزه علمیه اردبیل با اشاره لزوم تبیین ابعاد شخصیتی امام راحل(ره) در جامعه، گفت: : امروز طلاب و روحانیان با شیوه های جدید تبلیغی می‌توانند اهداف امام راحل(ره) را در جامعه تبیین کنند.
حجت الاسلام مهدی نوروزی، مدیر استانی حوزه علمیه اردبیل

حجت الاسلام مهدی نوروزی، مدیر استانی حوزه علمیه اردبیل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، با اشاره به ابعاد شخصیتی امام راحل(ره)، گفت: اندیشه متعالی امام راحل(ره) محدود به مرزهای کشور نیست و امروز مرزهای کشور را درنوردیده است و از این‌ رو مکتب امام متعلق به تمام آزادی خواهان جهان است.

 

وی با تأکید بر لزوم تبیین آرمان ها و اهداف امام خمینی(ره) در جامعه اسلامی، افزود: امروز نسل جوان بیشتر از هر زمان دیگر به آمان ها و اندیشه های ناب امام خمینی(ره) نیازمند است.

 

حجت الاسلام نوروزی بیان داشت: مبارزه با استکبار، دشمن شناسی، مبارزه با ظلم و جور، مقاومت در برابر استکبار و هزاران نکته ناب در بیانات و آرمان های امام راحل(ره) نهفته است که تبیین آنها موجب رشد و شکوفایی کشور می شود.

 

وی با بیان اینکه استکبارستیزی از ویژگی های بارز امام خمینی(ره) بود، گفت: بیداری اسلامی شکل گرفته در منطقه و جهان به برکت افکار و اندیشه های امام راحل(ره) و انقلاب اسلامی ایران است.

 

حجت الاسلام نوروزی با اشاره به وظایف طلاب و روحانیان در تبیین آرمان ها و اهداف والای امام راحل (ره) در جامعه، گفت: امروز طلاب و روحانیان با شیوه های جدید تبلیغی می‌توانند اهداف امام راحل(ره) را در جامعه تبیین کنند.

 

مدیر استانی حوزه های علمیه اردبیل یکی از شاخصه های مکتب امام راحل (ره) را لزوم کارآمدی حکومت اسلامی دانست و گفت: کارآمدی نظام از مباحث بسیار مهم در اندیشه سیاسی امام راحل (ره) بود و دولت با وجود داشتن مشروعیت اگر کارآمد نباشد این امر موجب بحران مسؤولیت می شود.

 

حجت الاسلام نوروزی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) از کم نظیرترین شخصیت های تاریخ بشریت است که با اندیشه های بلند الهی و تلاش های صادقانه خویش مسیر تاریخ را دگرگون کرد.

 

وی با بیان این که امام خمینی(ره) سبب تحولات عظیمی در ایران  و جهان شد اظهار داشت: امام راحل(ره) همه چیز را در خدا و همه افعال را برای خدا می دانست و حرکت آزادی بخش خود را برای رضای خدا دنبال می کرد. 

 

مدیر استانی حوزه های علمیه اردبیل با بیان این که امام خمینی(ره) ساده زیستی را سرلوحه امور خود قرار می داد، بیان داشت: امام راحل(ره) بهترین راه برای مبارزه با استکبار را ساده زیستن می دانستند و همچنین تمامی مسؤولان را به ساده زیستی دعوت می کردند.

 

حجت الاسلام نوروزی در ادامه با اشاره به دغدغه امام راحل(ره) مبنی بر توطئه دشمنان برای جدا کردن مردم و روحانیت، گفت: امام خمینی (ره) در این باره می فرمودند؛ اعلام خطری که به ملت می کنم این است که جریانی در کار است که روحانیت را کنار بگذارند و جریانی در کار است که شما را از روحانیت جدا کنند.

 

 وی بیان داشت: چنان که تجربه های سیاسی و اجتماعی در نهضت های صد ساله اخیر نشان می دهد ایران منهای روحانیت هرگز نمی تواند ایده ای تضمین کننده برای حیات و سرنوشت کشور  باشد، چرا که با فرو ریختن دژ دیرینه و نفوذناپذیر روحانیت متعهد شیعه هیچ دست و صنف و سازمان و حزبی نمی تواند انسجام ملی یا اسلام ایرانیان را فراهم آورد.

 

حجت الاسلام نوروزی افزود: از همین رو است که حضرت امام خمینی (ره) نه به دلیل روحانی بودن یا مرجع دینی بودن خود، بلکه به دلیل تجربه ها و مشاهده های تاریخی اش به این حقیقت دست یافته بودند که جدایی مردم از روحانیت متعهد جامعه را به روزگار طاغوتی باز می‌گرداند.

 

وی با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری عنایت ویژه ای به حوزه های علمیه کشور داشتند، افزود: مقام معظم رهبری پس از پیروزی انقلاب و رسیدن به رهبری توجه و عنایت ویژه ای به حوزه های علمیه داشتند و در ارتباط با تغذیه فکری و معنوی حوزه‌های علمیه و طلاب و رفع نیازهای معنوی و مادی حوزه ها عنایت ویژه ای دارند.

 

مدیر استانی حوزه علمیه اردبیل تصریح کرد: امروز شکوفایی و بالندگی حوزه های علمیه بر اساس نیاز جامعه و هدایت ها و حمایت های مقام معظم رهبری است و این رشد و شکوفایی حوزه های علمیه در جامعه اسلامی لازم ضروری است./937/302/ب2

ارسال نظرات