۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۴۳۰۲۵۱
مسؤول بسیج طلاب مازندران:

عده ای در کشور به دنبال کمرنگ کردن فرهنگ استکبار ستیزی هستند

مسؤول سازمان بسیج طلاب مازندران اظهار داشت: ابعاد استکبار ستیزی و ظلم ستیزی امام برای رهایی ملت ستمدیده از زیر سلطه بود و این موضوعی است که برخی ها نمی خواهند نسل های آینده آن را بدانند.
استکبارستيزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام فرخی، مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان سپاه کربلا  امروز در مراسم گرامیداشت بیست و هفتمین سال ارتحال امام خمینی(ره)، استکبار ستیزی را ویژگی شاخص گفتمان امام خمینی(ره) دانست و گفت: ابعاد استکبارستیزی و ظلم ستیزی امام راحل برای رهایی ملت های ستمدیده از زیر سلطه بود و این موضوعی است که برخی ها نمی خواهند نسل های آینده آن را بدانند.

 

وی با ابراز تأسف از مواضع برخی خواص در سال های اخیر، افزود: وضعیت امروز مبین آن است که وقتی ندای این عمار و این شهدا بلند می شود، «کجایند پویندگان راه خدا و دوستان ولی امر»، برخی سکوت کرده و برخی تفسیر وارونه انجام می دهند.

 

مسؤول سازمان بسیج طلاب مازندران با اشاره به این‌که نسل سوم و چهارم انقلاب در مورد سایر ابعاد شخصیتی امام راحل به غیر از جمهوریت و اسلامیت نظام کمتر می‌دانند، اظهار داشت: ابعاد استکبارستیزی و ظلم ستیزی امام راحل که آن سفر کرده عظیم الشأن همواره انقلابش را بخاطر آن و برای رهایی ملت ستمدیده از زیر سلطه آغاز کرد و نسبت به آن فریاد بر می‌آورد، موضوعی است که برخی ها نمی خواهند نسل های آینده آن را بدانند.

 

حجت الاسلام فرخی با بیان این که نظام جمهوری اسلامی ایران به برکت ولایت فقیه و رهبری‌های پیامبر‌گونه امام راحل و مقام معظم رهبری امروز به قدرتی بلامنازع در خاورمیانه و دنیا تبدیل شده است، بیان داشت: ولایت فقیه ضامن بقا و سعادت نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

 

وی با اشاره به نقش ولایت فقیه در پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: انقلاب اسلامی با هدایت و رهبری حضرت امام خمینی(ره) به پیروزی رسید، این انقلاب سبب بیداری و مقابله ملت های ستمدیده جهان در برابر ظلم و جور کشورهای استعمارگر شد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، دفاع از اسلام و قرآن را یکی از مهم ترین اهداف انقلاب نام برد و خاطرنشان کرد: از منظر امام راحل، دفاع از اسلام و قرآن یکی از اصلی ترین اهداف انقلاب بوده است.

 

حجت الاسلام فرخی با بیان این‌که اندیشه امام راحل راهگشای شکل‌گیری دیگر انقلاب‌های جهان شد، افزود: بنیانگذار انقلاب هرگز در برابر رژیم پهلوی تسلیم نشد و آزادی و استقلال کشور به برکت انقلاب اسلامی است.

 

وی ویژگی اخلاقی امام خمینی(ره) را خاص دانست و با بیان این که امام راحل فرهنگ تاریخ ایران را زنده نگه داشتند، تصریح کرد: امام راحل هرگز سیاست‌بازی نمی‌کرد و در کارها و برنامه‌های خود بسیار نظم داشت.

 

حجت الاسلام فرخی استقامت، بردباری، تقوا و ایمان والای امام راحل را از دیگر ویژگی‌های شاخص امام (ره) عنوان کرد و یادآور شد: صرفه‌جویی در بیت‌المال را از دیگر شاخص رفتاری امام راحل ذکر کرد.

 

وی فریاد امام راحل در سخنرانی ها و منابر، بر سر استکبار را عامل ترس و عقب نشینی دشمنان اسلام دانست و اظهار داشت: مردم و مسؤولان بدانند هرگاه همدل و هم صدا فریاد سازش ناپذیری با استکبار و ظلم از ملت و دولت بلند شود دشمنان حساب خود را جدا کرده و عقب نشینی می کنند نه آنکه هر روز پر رو تر شده و دولت و ملت را بازی بگیرند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران به قدرت ایمان امام راحل پرداخت و گفت: امام خمینی(ره) آنقدر دارای شخصیت بزرگی بود که اگر همه قدرت های استکباری و شیطانی در مقابل ایشان می ایستادند، با همه توان و تنها به مقابله با آنها بر می خواست و ترسی به دل راه نمی داد.

 

حجت الاسلام فرخی بیان کرد: به همان اندازه که امام چنین گفتمانی داشتند در صحیفه خود هم فرمودند: «هر آینه مسؤول منتخب ملت از خدمت به قاطبه مردم غافل شود، صراحتا فریاد زده و مخالفت خود را اعلام می کنم و ساکت نمی نشینم زیرا مسؤول برای خدمت و تامین سعادت جامعه انتخاب گردید و باید در جارجوب قانون و شرع الهی مشی و رفتار داشته باشد».

 

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: برخی با کاربرد واژه اسلام رحمانی قصد دارند انقلابیون مؤمن ایران اسلامی را زیر سؤال ببرند، در حالی که نه تنها ما هم رحمانیت اسلام را قائلیم، بلکه به استناد فرامین الهی در قرآن کریم که شأن نزولش در باب اعمال عمومی پیامبر آمده را هم در زمره احکام الهی و قانون اسلامی قبول داریم.

 

حجت الاسلام فرخی بهره گیری از دعا و صلوات شعبانیه را راه رسیدن به قرب خدا و اتصال در ضیافت الهی دانست و یادآور شد: توجه به محتوای صلوات شعبانیه راهنمای خوبی در پذیرش ولایت، همراهی، همگامی و تبعیت از ولی فقیه است./950/202/ب2

ارسال نظرات