۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۴۳۱۱۱۰
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

کرسی‌های آزاداندیشی راهکاری برای برون‌رفت از مشکلات فرهنگی سیاسی است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر تداوم و تقویت کرسی‌های آزاداندیشی در جامعه، گفت: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه، روزنه و راهکاری برای برون‌رفت از مشکلات فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور است.
حجت الاسلام یعقوبی- دیدار با سرپرست جهاد دانشگاهی خراسان شمالی حجت الاسلام یعقوبی- دیدار با سرپرست جهاد دانشگاهی خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با مسؤولان مسابقات ملی مناظره دانشجویی خراسان شمالی، با تجلیل از برگزاری این برنامه در دانشگاه‌های استان، اظهار کرد: اجرای مسابقات مناظره دانشجویی نقش مهمی در آزاداندیشی و پرورش افکار ناب در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی دارد.

 

وی با تأکید بر تداوم اجرای این‌گونه برنامه‌ها در دانشگاه‌ها، افزود: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام شود که دانشجویان ما محقق بار بیایند نه آنکه مقلد بوده و تنها به تکرار مکررات بپردازند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه برگزاری چنین برنامه‌هایی در راستای تحقق این هدف است، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب نیز دائماً بر آزاداندیشی و پرورش افکار ناب در محیط‌های دانشگاهی تأکید دارند.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: رهبری با ژرف‌نگری در مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، برای برون‌رفت از مشکلات این بخش‌ها، روزنه‌هایی را پیشنهاد می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه برپایی کرسی‌های آزاداندیشی یکی از تدابیر رهبر معظم انقلاب در این راستا است، ادامه داد: درواقع برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه، روزنه و راهکاری برای برون‌رفت از مشکلات فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به برگزاری مسابقات ملی مناظره دانشجویی در خراسان شمالی، اضافه کرد: برگزاری این برنامه از سوی جهاد دانشگاهی امری نیک و پسندیده بوده و باید با قوت و قدرت بیشتری تداوم داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه در روایات اسلامی و احادیث ائمه اطهار (ع) حکمت، موعظه، مجادله و مناظره ازجمله راهکارهای جذب مردم به سوی دین ذکر شده است، خاطرنشان کرد: دین مبین اسلام تأکید ویژه‌ای بر روی بحث و مناظره داشته و در این زمینه امام صادق (ع)، امام رضا (ع) و امام جواد (ع) نیز کرسی‌های مناظره برگزار می‌کردند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه برگزاری مناظره در دانشگاه‌ها باعث ورزیدگی فکری دانشجویان می‌شود، اظهار کرد: در قالب این برنامه‌ها از یک‌طرف جوانان نخبه و متفکر شناسایی شده و از طرف دیگر نتیجه تضارب آراء و مناظره نیز استخراج افکار ناب خواهد بود.

 

احسان عباسی، سرپرست جهاد دانشگاهی استان خراسان شمالی هم در این دیدار با ارائه گزارشی از روند برگزاری این مسابقات در استان، اظهار کرد: با توجه به رهنمودها و تأکیدهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و مناظره در دانشگاه‌ها، جهاد دانشگاهی خراسان شمالی اقدام به طراحی مسابقات ملی مناظره دانشجویی کرد به‌گونه‌ای که اکنون متولی این مسابقات در سطح کشور است.

 

وی با اشاره به استقبال چشمگیر دانشجویان دانشگاه‌های مختلف کشور از این مسابقات، افزود: در مرحله استانی این مسابقات افزون بر 400 تیم از دانشگاه‌های کشور تشکیل و این مسابقات برگزار شد و تیم‌های برگزیده به مرحله منطقه‌ای این مسابقات که مهرماه امسال برگزار می‌شود، راه‌ می‌یابند./9314/202/ب2

ارسال نظرات