۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۴۳۱۸۴۰

چند خبر كوتاه از استان فارس

برپايي 200 محفل قرآني در اقليد، اعزام 120 مبلغ ديني به مرودشت و برپایی دوره صحیح‌خوانی قرآن ویژه بانوان در فیروزآبا, بخشي از اخبار كوتاه مذهبي استان فارس است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در فارس, برپايي 200 محفل قرآني در اقليد, اعزام 120 مبلغ ديني به مرودشت و برپایی دوره صحیح‌خوانی قرآن ویژه بانوان در فیروزآباد, بخشي از اخبار كوتاه مذهبي استان فارس است.

 

برپایی ۲۰۰ محفل قرآنی در ایام رمضان در اقلید

حجت‌الاسلام هادی تشکری، رییس تبلیغات اسلامی اقلید در مراسم جزء خوانی  قرآن کریم مسجد امام حسین(ع) این شهرستان از برپایی محفل قرآنی در این شهرستان خبر داد و گفت: این مراسم‌ها که عمدتاً مراسم جزءخوانی قرآن کریم هستند در ایام رمضان برپا می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه برای ایجاد تحول درونی نیاز به تدبر در آیات قرآن داریم، افزود: یکی از ملزومات ورود به تدبر در قرآن، قرائت و حفظ قرآن است.

 

حجت‌الاسلام تشکری عنوان کرد: ما نباید تنها به حفظ و قرائت قرآن توجه کنیم چرا که تمام این‌ها دریچه ورود به مقوله تدبر در قرآن کریم هستند تا بتوان تحولی درونی ایجاد کرد.

 

رییس تبلیغات اسلامی اقلید، تدبر در قرآن را پیش‌نیاز عمل به آیات وحی دانست و گفت: زمانی که به وسیله تدبر در قرآن در درون خود تحول ایجاد کردیم، آن زمان است که عمل به آیات وحی را به درستی انجام دهیم.

 

۱۲۰ مبلغ دینی به مرودشت اعزام شدند

حجت‌الاسلام محمد اسماعیل زارع، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مرودشت با اشاره به اعزام مبلغ در ایام رمضان به این شهرستان گفت: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان ۱۲۰روحانی و مبلغ دینی به نقاط مختلف این شهرستان اعزام شدند.

 

وی افزود: ازمجموع مبلغین اعزام شده جهت تبلیغ درماه مبارک رمضان ۴۵ نفر از دفتر تبلیغات اسلامی و۵۰ نفر روحانی بومی و مابقی از طریق اداره اوقاف وامور خیریه و همچنین معاونت تبلیغ حوزه علمیه اعزام شده‌اند.

 

حجت‌الاسلام زارع گفت: از مجموع مبلغین اعزامی ۲۵ نفر خواهران مبلغه هستند که در مساجد و مراکز مذهبی به تبلیغ احکام، اخلاق و عقاید اسلامی در بین خواهران می‌پردازند.

 

وي در ادامه سخنان خود به ظرفیت‌های ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: ماه رمضان فرصت خوبی است که مبلغان اعزامی بتوانند در زمینه آموزش قرآن و احکام قدم بردارند.

 

رئیس تبلیغات اسلامی مرودشت اظهار کرد: قرآن کریم منبع فیض و رحمت الهی است که باید جامعه ما در ماه مبارک رمضان خود را از آن سیراب کند لذا بر همه ما لازم است که زمینه بهره‌مندی بیشتر مردم از کلام نورانی وحی را فراهم کنیم.

 

تمام مساجد و روستاهای فراشبند در ایام رمضان دارای روحانی هستند

حجت‌الاسلام حسینی‌نژاد، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فراشبند از اعزام بیش از ۲۳ مبلغ در این شهرستان جهت ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: در این ایام تقریباً تمامی مساجد شهر فراشبند و بیشتر روستاهای این شهرستان دارای روحانی هستند.

 

وی گفت: این مبلغان که برای ارائه راهکارهای دینی و رفع شبهات مذهبی به تمامی نقاط شهرستان اعزام شده‌اند اغلب از حوزه‌های علمیه قم و روحانیون بومی هستند که به‌همت اداره تبلیغات اسلامی به نقاط مختلف شهرستان اعزام شده‌اند.

 

حجت‌الاسلام حسینی‌نژاد، حضور روحانیون و مبلغان جهت ایام رمضان را بسیار مهم و مورد نیاز خواند و گفت: هدف سازمان تبلیغات اسلامی از اعزام روحانیون و مبلغین به مساجد جذب جوانان و نوجوانان و احیای مساجد و ارتقای آگاهی‌های مردم نسبت به احکام متعالی دین مبین اسلام است.

 

رییس تبلیغات اسلامی فراشبند ادامه داد: این مبلغان در محافل عمومی مساجد و حسینیه‌ها، مباحث مربوط به احکام شرعی، تربیت دینی، مشاوره‌های خانوادگی و... را بیان خواهند کرد.

 

وی اضافه کرد: در این بین و در ایام ماه مبارک رمضان و در شب‌های قدر نیز ویژه برنامه‌هایی در نظر گرفته شده‌ است و همچنین فعالیت‌های مبلغین توسط گروه‌های ناظر ازریابی می‌شوند.

 

برپایی دوره صحیح‌خوانی قرآن ویژه بانوان در فیروزآباد

حجت‌الاسلام حمزه عبدی، رئیس تبلیغات اسلامی فیروزآباد از برپایی دوره صحیح‌خوانی قرآن ویژه بانوان در این شهرستان خبر داد و گفت: توجه به آموزش‌های قرآنی یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های این اداره است.

 

وی اظهار کرد: قرآن مهم‌ترین و جامع‌ترین کتاب الهی و به‌عنوان اصلی‌ترین نسخه منابع اسلام است لذا باید امر صحیح‌خوانی قرآن و مفاهیم آن مورد توجه جدی باشد.

 

حجت‌الاسلام عبدی ادامه داد: دوره آموزش صحیح خوانی قرآن توسط مربیان وهمکاری امور قرآنی این اداره در سال گذشته برپا شده است و همچنین در سال جاری به‌منظور آشنائی بیشتر با روش صحیح‌خوانی و روخوانی قرآن در سطح شهرستان ادامه خواهد یافت.

 

رییس تبلیغات اسلامی فیروزآباد عنوان کرد: علاوه بر این‌ها در ماه مبارک رمضان مراسم جزء‌خوانی قرآن در اغلب مساجد و مراکز دینی این شهرستان و با همکاری روحانیون اعزامی و مربیان بومی برگزار می‌شود./919/303/ب2

ارسال نظرات