۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۴۳۲۱۵۲
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان:

انس با قرآن خنثی کننده هجمه های فرهنگی دشمن است

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان ماه مبارک رمضان را فرصتی مناسب برای فراهم کردن زمینه انس با قرآن بین نسل جوان دانست و گفت: انس با قرآن و تعالیم دینی خنثی کننده هجمه های فرهنگی دشمن و مصون سازی جوانان در برابر آسیب های اجتماعی است.
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان

حجت الاسلام احمدرضا غلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: ماه مبارک رمضان فرصتی برای خودسازی و تقرب به درگاه الهی است.

 

وی افزود: در این ماه پرفضیلت برنده اصلی بین تمام کسانی که توفیق شرکت در این ضیافت الهی را دارند، کسی است که از لحظه به لحظه این روزها بهره کافی را ببرد.

 

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان با تأکید بر این که افزون بر نخوردن و نیاشامیدن باید گوش، چشم و زبان ما نیز روزه باشد، عنوان داشت: با روزه گرفتن و دوری از اعمال ناپسند باید در مسیر اعمال نیکو و شایسته گام برداشت.

 

وی تلاوت قرآن، احترام گذاشتن، کمک به ایتام، فقرا و نیازمندان و صله رحم را ازجمله مواردی بیان کرد که در ماه مبارک رمضان باید مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام غلامی در ادامه با اشاره به آیات سوره آل عمران بیان داشت: تقویت ایمان، صبر ورزیدن و دیگران را به صبر دعوت کردن موجب رستگاری و تقوای الهی می شود.

 

وی با اشاره به این که ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن است، تصریح کرد: در این ایام باید انس با قرآن و تعالیم دینی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام غلامی با اشاره به فعالیت مبلغان ماه مبارک رمضان و حضور آحاد مردم به ویژه نسل جوان در مساجد اظهار داشت: این ایام فرصتی مناسب برای فراهم کردن زمینه انس بیشتر جوانان با قرآن است.

 

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان در ادامه خاطرنشان کرد: انس با قرآن  نسل جوان را در برابر هجمه های فرهنگ و آسیب های اجتماعی بیمه می کند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: ایمان الهی زمانی حاصل می شود که خمیرمایه دینی و اعتقادی وجود داشته باشد و در سایه رفتار، گفتار صحیح و عبادت ایمان انسان تقویت می شود.

 

حجت الاسلام غلامی با بیان این که ظاهر انسان برگزفته از باطن او است، خاطرنشان کرد: کسی که از ایمان قوی برخوردار باشد حرکات و رفتار او در مسیر صحیح و تقویت تقوا است.

 

وی اظهار داست: با عبادت و بندگی خدای متعال و تلاش برای تقویت ایمان و تقوا باید چشم را در برابر گناه، زبان را در برابر سخنان بیهوده و ناپسند مدیریت کرد./9459/303/ب2

فاطمه ملکی
ارسال نظرات