۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۴۳۲۳۹۶
کارشناس مسائل مذهبی:

حدود الهی را به بهانه هماهنگی با تمدن منحط غرب زیر پا نگذاریم

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم با بیان این که حدود الهی را به بهانه هماهنگی با تمدن منحط غرب زیر پا نگذاریم، گفت: تفاوت نظام اسلامی با نظام های غربی در این است که نظام اسلامی به نظر اکثریت مردم جهان توجه نمی کند بلکه به گفته های قرآن و پیامبراکرم(ص) و اهل بیت(ع) توجه می کند.
حجت الاسلام حاج ابوالقاسم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حاج ابوالقاسم، کارشناس مسائل مذهبی، بعداز ظهر امروز در مراسم جزء خوانی قرآن کریم که از شبکه3 سیما پخش شد، گفت: خداوند متعال در آیه 116 سوره انعام خطاب به پیامبر(ص) می فرماید: اگر از اکثریت مردم زمین پیروی کنی تو را از مسیر خدا منحرف می کنند زیرا آن ها از گمانه ها پیروی می کنند و بر پایه حق نمی اندیشند.

 

وی ادامه داد: امیرمومنان(ع) می فرمایند: در مسیر هدایت از کمی عدد خودتان نترسید چون خداوند می فرماید مومنان در اقلیت هستند، تفاوت نظام اسلامی با نظام های غربی در این است که نظام اسلامی به نظر اکثریت مردم جهان توجه نمی کند بلکه به گفته های قرآن و پیامبراکرم(ص) و اهل بیت(ع) توجه می کند، باید مراقب باشیم حدود و احکام الهی به بهانه هماهنگی با تمدن منحط غرب تعطیل نشود.

 

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم با اشاره به آیه 133 سوره انعام بیان داشت: مراقب باشیم فرصت خدمت را از دست ندهیم، ممکن است دیگران جایگزین ما شوند، امام کاظم (ع) می فرمایند: خداوند ثروتمند را نه به خاطر آنکه محبوب است ثروتمند کرده و فقیر را نه به خاطر آن که منفور است بلکه این ها آزمایش برای فقیر و غنی است، اگر فقرا نبودند اغنیا مستحق رفتن به بهشت نمی شدند، این ها فرصت هایی است که اگر استفاده نکنیم خسارت و حسرت به بار می آورد.

 

وی اظهار داشت: خداوند در آیه 160 سوره انعام می فرماید: اگر کار پسندیده انجام دهید ده برابر پاداش می گیرید و اگر کار ناپسندی انجام دهید به همان اندازه مجازات می شوید و به شما ظلم نمی شود، بر این اساس راه بهشت به مراتب هموار تر از راه دوزخ است.

 

ملاک سنجش اعمال در دنیا و آخرت اهل بیت(ع) هستند

کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به آیه 8 سوره اعراف ابراز داشت: ملاک سنجش افراد در روز قیامت حق است، هر چقدر اعمال ما با حق مطابقت داشته باشد ترازوی اعمال ما سنگین تر است و هر مقدار فاصله داشته باشد به همان میزان سبک است، در دنیا هم ملاک سنجش حق است.

 

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم گفت: باید حق را بشناسیم و بر پایه حق به اشخاص نمره دهیم نه این که حق را از طریق اشخاص به دست آوریم، سابقه اشخاص ملاک نیست باید دید که در حال حاضر چقدر به حق نزدیک هستند، ملاک سنجش اعمال در دنیا و آخرت اهل بیت(ع) هستند.

 

وی با اشاره به آیه 17 سوره اعراف بیان داشت: شیطان در کمین است و هجوم همه جانبه دارد و از طرفی مدعی خیر خواهی است، شیطان به خدا عرضه داشت از مقابل و پشت سر و سمت راست و چپ بندگان می آیم و آن ها را گمراه می کنم، از پیش رو یعنی کاری می کند که انسان بهشت و جهنم و قیامت را از یاد ببرد، از پشت سر دنیا را در نظرشان زیبا جلوه می دهد.

 

کارشناس مذهبی رسانه ملی تصریح کرد: از سمت راست کارهای خوب را در نظر انسان ها زشت و از سمت چپ کارهای زشت را زیبا جلوه می دهد، امروز همه این کارها توسط نماینده شیطان در بین انسان ها یعنی آمریکای جنایت کار و غرب مادی گرا دنبال می شود.

 

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم اظهار داشت: فرشتگان به خدا عرضه کردند انسان چگونه از شر ابلیس رها شود، ندا رسید دو راه  از بالای سر و پایین باز است، هر گاه دست به دعا بردارد و صورت بر خاک نهد گناهان 70 ساله او را می بخشم./869/202/ب3

 

 

 

ارسال نظرات