۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۲
کد خبر: ۴۳۳۳۲۰
اسماعیلی طبا مطرح کرد؛

ضرورت ترکیب هنر و فضای مجازی برای انتقال مفاهیم دینی و قرآنی

رییس دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر قم ترکیب هنر و فضای مجازی برای انتقال مفاهیم دینی و قرآنی را امری ضروری دانست و گفت: هنر می تواند ابزاری برای اشاعه فرهنگ باشد.
اسماعیلی طبا

سید مرتضی اسماعیلی طبا، رییس دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر قم در حاشیه بازدید از چهارمین نمایشگاه قرآن و عترت قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که رابطه بین فرهنگ و هنر یک رابطه خاص است، گفت: هنر می تواند ابزاری برای اشاعه فرهنگ باشد.

 

وی افزود: هنر همان گونه که در گفتارهایی از امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب ذکر شده، قدرتمندترین ابزار برای اشاعه فرهنگ دینی و قرآنی است.

 

مدیرکل پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به این‌که هنر یکی از زبان های بسیار گویا برای معرفی معارف اسلامی و قرآنی است، اظهار داشت: هنر در یک قالب بسیار زیبا می تواند مسائل معرفتی، دینی و قرآنی را به نسل جوان منتقل کند.

 

اسماعیلی طبا با تأکید بر این که باید از ابزار هنر در عرصه فضای مجازی استفاده شود، ادامه داد: با ترکیب هنر و فضای مجازی می توانیم یک ابزار بسیار قدرتمند برای انتقال مفاهیم دینی و قرآنی به نسل جوان ایجاد کنیم.

 

وی تلفیق هنر، فضای مجازی و محتوا را رسانه بسیار مؤثری برای انتقال معارف الهی به نسل جوان برشمرد و افزود: فضای مجازی و سایبر برای جوانان بسیار جذاب است و ضرورت دارد از این فضا استفاده بهینه صورت بگیرد.

 

رییس دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر قم بیان داشت: دانشگاه علمی کاربردی نیز در این حوزه فعالیت دارد و سعی داریم با استفاده از ابراز هنر همچون گرافیک، نقاشی، عکاسی، انیمیشن و تولید بازی های رایانه ای بتوانیم این مهارت را به دانشجویان بیاموزیم که چگونه با استفاده از این هنرها بتوانند مفاهیم بلند دینی را به مخاطبان عرضه کنند.

 

وی با بیان این که دشمنان از ابزار هنر و فضای مجازی در راستای نفوذ، شبیخون فرهنگی، تهاجم فرهنگی، جنگ فرهنگی و جنگ نرم بر علیه جمهوری اسلامی و اسلام استفاده می کنند، افزود: دشمنان از طریق فضای مجازی و ماهواره بر خانواده ها هجوم آورده اند.

 

اسماعیلی طبا خاطرنشان کرد: یکی از بهترین راهکارها برای مقابله با دشمنان این است که بیاییم و از ابزار هنر و رسانه های مجازی استفاده کنیم و فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی را به دنیا تزریق کنیم.

 

وی با اشاره به این که امروز یکی از مهارت هایی که باید همه خانواده ها و شهروندان داشته باشند بحث سواد رسانه ای است، بیان داشت: سواد رسانه ای مهارتی است که خانواده ها را در برابر بمباران اطلاعاتی دشمنان ایمن نگه می دارد.

 

مدیرکل پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم اظهار داشت: امروز جوانان در مقابل امواجی از اطلاعات درست یا نادرست قرار دارند که نیاز است به آن ها آموزش مقاومت در برابر این امواج را داد که این آموزش همان سواد رسانه ای است.

 

وی آموزش سواد رسانه ای را به خانواده ها، جوانان و نوجوانان یک ضرورت دانست و گفت: مسؤولان و دست اندرکاران مسائل فرهنگی باید عرصه سواد رسانه ای را رها نکنند و اهتمام ویژه ای نسبت به آن داشته باشند.

 

اسماعیلی طبا در پایان تصریح کرد: وزارت علوم، آموزش و تحقیقات فناوری نیز باید به دانشجویان سواد رسانه ای را آموزش دهد تا در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان مصون باشند و وزارت آموزش و پرورش نیز باید دروسی را در همین راستا برای دانش آموزان برنامه ریزی کند./907/ت302/ی

ارسال نظرات