۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۴۳۳۴۴۶
استاد جامعه المصطفی العالمیه:

منت گذاشتن و ریا کاری از آفات اصلی عبادت است

استاد جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به آفات اصلی عبادات گفت: ریا از جمله مواردی است که سبب تباهی اعمال انسان شده و با توجه به روایات که شناخت ریا کاری را به دیدن مورچه سیاه در شب تاریک، روی سنگ سیاه تشبیه کرده است، شناخت و تشخیص آن بسیار دشوار است.
عبادت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین محمود احمدی میانجی، استاد و عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه، امروز در جمع مردم زنجان با اشاره به اهمیت نماز در پیشگاه الهی گفت: چیزی که همیشه ماندگار و جاودان و ماندنی است، نماز می باشد اما متأسفانه قدر و منزلت آن کمتر ناشناخته باقی مانده و در به جا آوردن آن سهل انگاری صورت می گیرد.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: برخی اوقات که کتاب گرانقدر اسرار الصلوه امام خمینی (ره) را مطالعه می کنم با توجه به نکاتی که در مورد نماز در آن ذکر کرده است، از نمازهایی که در طول ایام خود و این سال ها اقامه کرده ام، در پیشگاه خداوند خجالت زده و شرمسارم.

 

این استاد دانشگاه در ادامه نیت را اصلی ترین بخش عبادات خوانده و تصریح کرد: چیزی که در اکثریت اعمال ما مد نظر بوده و اتفاقا یکی از اصلی ترین مباحث را در عبادات تشکیل می دهد، نیت است که اگر خالص برای خداوند باشد، انسان رستگار شده و اگر آلوده باشد، فایده ای در آن نیست.

 

حجت الاسلام والمسلمین احمدی میانجی در ادامه با اشاره به آفات عبادات اظهار داشت: منت گذاشتن یکی از اموری است که اعمال را تباه کرده و پاداش اخروی و الهی آن را نابود می کند، مانند این که پس از چندین سال مداحی و سخنرانی به مردم منت گذاشته و بگوئیم که باید احترام مرا به علت این چند سال زحمت حفظ کنید.

 

وی در ادامه با اشاره به دیگر آفات عبادات خاطر نشان کرد: ریا نیز از دیگر مواردی است که سبب تباهی اعمال انسان شده و با توجه به روایات که شناخت ریا کاری را به دیدن مورچه سیاه در شب تاریک روی سنگ سیاه تشبیه کرده است، شناخت و تشخیص آن بسیار دشوار است.

 

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه در پایان با بیان این که انسان ها به اندازه علم خود عمل می کنند گفت: انسان ها به اندازه علم خود از اعمال و رفتار خویش در پیشگاه خداوند شرمسار هستند؛ چرا که مثال ما مثال کودک دو ساله ای است که اگر بدون لباس هم به خیابان و کوچه برود، چندان اهمیتی برایش ندارد چرا که نسبت به عمل خود آگاهی ندارد./949/202/ب3

ارسال نظرات