۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۰۳:۲۶
کد خبر: ۴۳۴۷۹۹
حجت الاسلام انصاری مطرح کرد؛

علل عدم استجابت دعا/ نقش دعا در زندگی انسان

رئیس عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا با اشاره به اهمیت دعا کردن در زندگی انسان و نقش سازنده آن در دنیا و آخرت به لزوم انس با قران تأکید کرد و گفت: محصول انس با قرآن کریم قلبی مطمئن، فکری سالم، رفتاری صحیح و آرامشی باطنی خواهد بود.
حجت الاسلام انصاری رئیس عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد علی انصاری، رئیس عقیدتی سیاسی پدافند هوایی خاتم الانبیا، شب گذشته در محفل انس با قرآن کریم، منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع)، تلاوت روزانه ی قرآن کریم را امری ضروری برای یک مسلمان دانست و گفت: این تلاوت گرچه یک صفحه در روز هم باشد تاثیر شگرفی در نهادینه شدن فرهنگ قرآنی در انسان دارد.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: استمرار این تلاوت روزانه همراه با تفکر و تعمق در آیات الهی مقدمه ای برای تبدیل شدن به یک انسان شایسته و مورد توجه پروردگار است، محصول انس با قرآن کریم قلبی مطمئن، فکری سالم، رفتاری صحیح و آرامشی باطنی خواهد بود به طوری که ما با نگاه کردن به افرادی که با قرآن انسی همیشگی دارند می توانیم این ویژگی ها را به راحتی در آنها تشخیص دهیم حتی اگر از آن افراد شناختی هم نداشته باشیم.

 

حجت الاسلام انصاری، شب های قدر را تعیین کننده سرنوشت انسان عنوان کرد و گفت: سرنوشت یک ساله ما در یک شب رقم می خورد، ملائکه الهی به تعبیر قرآن کریم در این شب به زمین هبوط کرده و به محضر امام زمان (عج) می رسند و مقدرات همه ما را ارائه می دهند و تقدیر یک سال ما تا شب قدر سال آینده به امضای حضرت می رسد.

 

رئیس عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا با اشاره به آیه «لیله القدر خیر من الف شهر» تصریح کرد: در حقیقت یک شب قدر اندازه 83 سال است، این میزان معادل عمر متوسط یک انسان است و به این معنی است که برکات حاصل از شب قدر با یک عمر برابری می کند چون می تواند سرنوشت یک عمر انسان را تغییر دهد.

 

وی شبهای قدر را لحظات ناب استجابت دعا دانست و اظهار کرد: در باب اهمیت دعا همین بس که خداوند در قرآن کریم ده ها موضوع مهم را در قالب دعا به ما آموخته است، دعا زبان عشق و نیازمندی بنده به خداوند است، اگر قبول کردیم که بنده هستیم و مولایی داریم و در مقابل او نیازمندیم باید بدانیم که دعا راه بیان نیاز و مسیر التماس از ارباب است، وسیله طلب عبد از مولایش دعاست و پیامبران در این مورد پیشتاز بوده اند.

 

حجت الاسلام انصاری در ادامه در تعریف دعا به حدیثی از حضرت رسول اکرم (ص) اشاره کرد و افزود: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند دعا سلاح مؤمن است، این تعبیر دقیق به این معناست که انسان مؤمن به واسطه دعا از بسیاری از خطرات می تواند خودش را حفظ کند و این بدین معناست که انسان مؤمن می تواند به وسیله دعا قلعه و حصاری درست کرده که او را از انحرافات و خطرها حفظ کند.

 

وی با اشاره به آیه 60 سوره مبارکه غافر اظهار کرد: مضمون این آیه این است که انسان وظیفه اش صدا زدن خداست و خداوند هم قطعا جواب او را خواهد داد، اینکه چرا گاهی اوقات دعا می کنیم ولی دعای ما مستجاب نمی شود؟ به علت این است که گاهی اوقات جدی نبودن بعضی افراد در دعا و مصمم نبودن آنها در درخواست از خداوند متعال علت مستجاب نشدن دعای آنهاست.

 

رئیس عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا در ادامه در بیان عوامل عدم استجابت دعا عنوان کرد: گاهی شرایط کامل استجابت دعا فراهم نیست، گاهی نیز چیزی را از خدا می خواهیم که به ضرر ماست و پس از مدتی متوجه می شویم که خیر ما در عدم استجابت آن دعا بوده است به طوری که عدم استجابت دعای ما در واقع لطف پروردگار عالم بوده است، گاهی نیز خداوند بهتر از این خواسته ما را برای ما فراهم کرده است که در زمان خودش به ما عنایت می کند که این عامل نیز یکی از عوامل عدم استجابت دعای کنونی ما است./202/1304/ب1

ارسال نظرات