۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۴۳۴۹۳۳
استاد درس خارج حوزه علميه قم:

شب قدر يک دانشگاه معرفت شناسي است

استاد درس خارج حوزه علميه قم گفت: پيامبر اسلام(ص) مي فرمايد، شقي کسي است که از ماه عظيم و بزرگ رمضان محروم باشد، از اين رو ناکس ترين آدم کسي است که ماه رمضان بگذرد و نتواند کاري کند که گناهانش بخشيده شود.
حجت الاسلام مهدي سليماني اردهالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در کاشان، حجت الاسلام مهدي سليماني اردهالي، دوشنبه شب در محفل انس با قرآن در آستان مقدس حضرت سلطانعلي بن امام باقر(ع)، با اشاره به اينکه همه امور در شب قدر مقدر مي شود، گفت: هر خير و شر که بناي استقرار و جريان دارد، در شب هاي قدر تقدير مي شود.

 

وي افزود: در شب هاي قدر مي توان با دعاي خير سلامتي بخواهيم و از خداوند متعال دفع بلا و توسعه روزي را خواستار شويم.

 

حجت الاسلام سليماني با بيان اينکه مشيت و اراده از خداوند است، گفت: اتصال به حي مطلق و لايزال، انسان را معتبر، عزتمند و آبرومند مي کند و خداوند قرب به خود را در بيداري شب قدر دانسته است.

 

استاد درس خارج حوزه علميه قم با اشاره به اينکه خداوند رحمت خود را به کسي مي دهد که در شب قدر به مسکينان رحم کند، بیان کرد: چاره اي از مرگ و عبور از صراط جهنم نيست.

 

امام جمعه مشهد اردهال با بيان اينکه جواز عبور از صراط براي کسي است که در شب قدر صدقه دهد، گفت: امام علي(ع) مي فرمايد اگر مرا در آتش جهنم هم بياندازي، صبر مي کنم، اما نمي توانم بر خلاف تو صبر کنم.

 

وي با اشاره به اينکه خداوند مي فرمايد، رضايت من براي کسي است که دو رکعت نماز در شب قدر بخواند، گفت: شب قدر يک دانشگاه معرفت شناسي است.

 

حجت الاسلام سليماني با بيان اينکه ماه رمضان متمايز و نوراني تر از ساير ماه هاي سال است، گفت: سيد، افضل و بهترين ماه، ماه رمضان است.

 

استاد درس خارج حوزه علميه قم، ماه رمضان را شفاعت کنندگان بندگان خداوند دانست و گفت: خداوند مي فرمايد من شفاعت ماه رمضان براي بندگانم را قبول مي کنم.

 

امام جمعه مشهد اردهال گفت: پيامبر اسلام(ص) مي فرمايد شقي کسي است که از ماه عظيم و بزرگ رمضان محروم باشد، از اين رو ناکس ترين آدم کسي است که ماه رمضان بگذرد و نتواند کاري کند که گناهانش بخشيده شود./202/1307/ب1

ارسال نظرات