۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۷
کد خبر: ۴۳۵۱۳۸
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

روز قدس، پاسخ به فریاد مردم مظلوم فلسطین است

حجت الاسلام محمدزاده با بیان اینکه روز قدس تا نابودی رژیم صهیونیستی ادامه پیدا خواهد کرد، گفت: روز قدس روز قدم‌های با استقامت ملت مسلمان علیه دشمنان اسلام و بشریت است.
قدس

حجت‌الاسلام‌ سیفعلی محمد زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، گفت: روز قدس، روز اسلام است، مسلمانان در چنین روزی برای تعیین سرنوشت جوامع اسلامی و ادامه راه دین مبین اسلام، به راهپیمایی در حمایت از آرمان‌های اسلامی می‌پردازند.

 

وی بابیان اینکه تمام مسلمانان جهان باید برای اعلام حمایت از ارزش‌های دینی و مسلمانان فلسطینی در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند، ادامه داد: روز قدس روز قدم‌های با استقامت ملت مسلمان علیه دشمنان اسلام و بشریت است، تا اتحاد و انسجام ملل اسلامی را به جهانیان بنمایانند و اقتدار خود را به نمایش بگذارند.

 

امام‌جمعه شبستر روز قدس را روز فریادرسی مظلومان دانست و افزود: روز قدس، روز حمایت مظلوم و اعلام انزجار از ظالم است، روز قدس تنها متعلق به مسلمانان نیست، روز قدس روز فریاد آزادگان جهان علیه ظلم و جور است، حضرت علی(ع) می‌فرماید؛ «کونا لِلظّالِمِ خَصْما وَ لِلْمَظْلومِ عَوْنا»؛ یاری گر مظلوم و دشمن ظالم باشید.

 

وی روز قدس را پاسخی به فریاد مردم مظلوم فلسطین دانست و اذعان داشت: پیامبر گرامی اسلام(ص) می‌فرماید؛ هر کس صدای ندای مسلمانی را بشنود و به او یاری نرساند، مسلمان نیست، روز قدس روز اثبات اسلامیت و مسلمانیت است، بنابراین مسلمانان باید با تأسی به بیانات نبی مکرم اسلام در این روز حضوری پرشور داشته باشند.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی بابیان اینکه روز قدس تا نابودی رژیم صهیونیستی ادامه پیدا خواهد کرد، گفت: دفاع از مظلوم حکم اسلام است و هم حکم عقل، بنابراین حضور در راهپیمایی این روز بزرگ که یادگار امام راحل و نشان از عمق اندیشه ایشان دارد، هم عقلا و هم شرعاً مورد تأکید است.

 

وی روز قدس را در حقیقت روز مبارزه با بی عدالتی و ظلم و جور و ایستادگی در برابر شیطان بزرگ دانست و ابراز داشت: یک ماه با روزه‌داری و انجام فرمان‌های الهی ثابت کردیم که در اطاعت از دستورات خداوند سستی نخواهیم داشت و در مقابل شیطان جن و انس خواهیم ایستاد و یار مظلوم و دشمن ظالم بوده‌ایم و خواهیم بود.

 

حجت‌الاسلام محمد زاده با تأکید بر حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس، ابراز داشت: این روز، روز اقتدار ملت مسلمان، به‌ویژه کشور عزیزمان ایران است، روزی است که مردم حمایت و پشتیبانی خود را از آرمان‌های امام راحل و انقلاب در مبارزه با استکبار اعلام می‌دارند و فریاد ضد استکباری خود را در برابر جهانیان سر خواهند داد.

 

وی با تأکید بر این‌که روز جهانی قدس روز فریاد رهایی فلسطین از چنگال صهیونیست‌های غارتگر و روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است، افزود: صهیونیست غاصب باید بداند امت اسلام همواره از حقوق به‌حق ملت فلسطین حمایت کرده و غده سرطانی اسرائیل غاصب را نابود می‌کند./302/854/ب1

ارسال نظرات