۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۴۳۶۲۵۸
استاد حوزه علمیه قم:

نعمت ولایت نخستین پرسش قیامت و عالم مرگ است

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه خداوند نعمات زیادی را برای انسان آفریده است، گفت: بالاترین نعمتی که خداوند در این جهان به انسان داده است، نعمت ولایت بوده و اولین پرسش قیامت و عالم مرگ نیز ولایت است.
آیین جمع خوانی نوجوانان آستان مقدس حضرت معصومه(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد علی فاطمی، سخنران حرم حضرت معصومه(س) ظهر امروز در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) در مراسم ترتیل خوانی نوجوانان با اشاره به اینکه خداوند نعمت‌های زیادی را برای انسان خلق کرده است، گفت: رسول خدا(ص) امنیت و سلامتی را دو نعمت بزرگ برای انسان‌ها عنوان می کنند.

 

وی افزود: اگر امروز امکان ترتیل خوانی قرآن کریم و زندگی بدون دردسر در کشور فراهم شده به برکت نعمت امنیت بوده و ما شاهد هستیم در کشورهایی که امنیت وجود ندارد امکان زندگی عادی از مردم سلب می شود.

 

سخنران حرم حضرت معصومه(س) تصریح کرد: امروزه ما امنیت خود را مدیون مدافعان حرم هستیم که کیلومترها دورتر از مرزهای کشور با دشمنان اسلام و انقلاب مبارزه می‌کنند و اگر این جهاد نبود چیزی از اسلام و انقلاب باقی نمی ماند.

 

حجت الاسلام فاطمی با اشاره به اینکه سلامتی دومین نعمت بزرگی است که خداوند به بندگان خود اعطا کرده است، گفت: اگر انسان سالم نباشد نمی‌تواند به صورت عادی زندگی کند و مجبور است به صورت مرتب تحت نظر پزشک و درمان باشد که این موضوع به جز هزینه‌های زیاد برای انسان موجب عقب‌ماندگی او می شود.

 

وی با تأکید بر اینکه در کنار امنیت و سلامتی بزرگترین نعمتی که خداوند به انسان هدیه کرده نعمت ولایت است، تصریح کرد: اگر نعمت ولایت نبود انسان هرگز نمی‌توانست به مرتبه انسانی برسد و همواره در ورطه زندگی حیوانی و شرک باقی می ماند.

 

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه ائمه (ع) اسلام را بر پنج پایه استوار می دانند، اظهار کرد: امام صادق(ع) می‌فرمایند که اسلام پنج پایه و اصل دارد که مهم‌ترین آن‌ها نعمت ولایت است.

 

حجت الاسلام فاطمی با اشاره به اینکه در اینجا منظور از ولایت، ولایت خداوند، ولایت پیامبر(ص) و ائمه معصوم(ع) و جانشینان آن‌ها است، افزود: در زمان غیبت امام زمان(ع) ولایت عمومی مردم به نیابت از ایشان به فقها اختصاص دارد و در حال حاضر رهبر معظم انقلاب نایب عام ایشان بوده و لازم است ما از ایشان به عنوان نایب عام امام زمان(عج) تبعیت کنیم.

 

وی با بیان اینکه وظیفه یک نوجوان مؤمن و انقلابی تبعیت از ولایت فقیه است، تصریح کرد: امروز به برکت ولایت فقیه امکان ترویج و نشر معارف اهل بیت(ع) در سراسر عالم فراهم شده است.

 

حجت الاسلام فاطمی افزود: در حال حاضر مهم‌ترین خواسته ولی فقیه از یک نوجوان انقلابی تحصیل، تهذیب و ورزش است.

 

وی ادامه داد: حرکت در مسیر ولایت ما را از خطر گمراهی حفظ کرده و در سایه ولایت، نعمت امنیت و استقلال برای مردم به وجود می آید.

 

سخنران حرم حضرت معصومه(س) یادآور شد: بالاترین نعمتی که خداوند در این جهان به انسان داده است، نعمت ولایت بوده و اولین پرسش قیامت و عالم مرگ نیز ولایت است و خداوند در روز قیامت از انسان‌ها در مورد اینکه با نعمت ولایت به چه شکل برخورد کرده‌اند پرسش خواهد کرد./۹۶۸/پ202/ی

ارسال نظرات