۱۷ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۷
کد خبر: ۴۳۶۶۴۶
معاون اول رییس جمهور:

عدم مدیریت صحیح سبب کاهش درآمد مردم شده است

معاون اول رییس جمهور با اشاره به این که متأسفانه عده ای با دریافت های غیر متعارف و نجومی، قلب مردم را جریحه دار کردند که دولت از این بابت رسماً از مردم عذرخواهی می کند، گفت: به همین منظور بی سابقه ترین تغییرات در مدیریت بانکی کشور صورت گرفت و به یقین با متخلفان برخورد می شود.
جهانگیری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور امروز در همايش بزرگ نخبگان و مديران مازندران در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي و برنامه ششم توسعه با اشاره به موضوع حقوق های نجومی در کشور و با بیان این که در خصوص فساد در سینه من هزاران درد است، گفت: ده هزار میلیارد درآمد کشور را بردند و الآن در زندان هستند و به ریش ما می خندند و آمار نمی دهند که این پول ها کجا است.

 

جهانگیری از مدیران به عنوان سرمایه های مالی کشور یاد کرد و با بیان این که اما در عین اهمیت این مسأله اگر مدیری مرتکب تخلفی شد باید برود، افزود: فسادهای بزرگ نباید مخفی شود بلکه باید پیگیری و مورد بررسی قرا گیرد.

 

معاون اول رییس جمهور با اشاره به این که متأسفانه عده ای با دریافت های غیر متعارف و نجومی، قلب مردم را جریحه دار کردند که دولت از این بابت رسماً از مردم عذرخواهی می کند، ادامه داد: به همین منظور بی سابقه ترین تغییرات در مدیریت بانکی کشور صورت گرفت و به یقین با متخلفان برخورد می شود.

 

جهانگیری با بیان این که در کشور، جوانی سی ساله ده هزار میلیارد تومان پول کشور را به یغما برده است اما تاکنون کسی مسؤولیت آن را نپذیرفته و یا از مردم عذرخواهی نکرده است، تصریح کرد: آن چیزی که موجب نگرانی جامعه شده است فساد بزرگ مالی است که تا یکصد سال آینده مردم آن را فراموش نمی کنند و نباید با مطرح کردن فیش های نجومی ذهن مردم را از اصل موضوع منحرف کرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از مهمترین مؤلفه های اقتدار علمی کشور را پایه های اقتصادی دانست و با بیان این که متأسفانه اقتصاد کشورمان دارای چالش هایی است، تصریح کرد: در رأس همه این مشکلات و معضلات بحث اشغال و بیکاری نسل جوان کشورمان است.

 

معاون اول رییس جمهور، وجود بیش از چهار و نیم میلیون دانشجو و فارغ التحصیل دانشگاهی در کشور را افتخاری بزرگی برای کشورمان دانست و خاطرنشان کرد: هر سال به متقاضیان اشتغال در کشورمان اضافه می شود که این مطالبات به حق است.

 

جهانگیری کاهش خرید و درآمد مردم را یکی از چالش های دیگر کشور دانست و گفت: عدم مدیریت موجب کاهش درآمد مردم شده است، یعنی سفره زندگی مردم کوچکتر شده که این یک چالش جدی است و باید برای حل آن برنامه ریزی دقیق صورت گیرد.

 

وی با بیان این که داعش برای مقابله با ایران ایجاد شده و تکفیری ها و کشورهای دیگر برای محدود کردن قدرت ایران تشکیل و برنامه ریزی شده اند افزود: متاسفانه بی تدبیری ها در ده سال سبب ایجاد چالش و مشکل شده است.

 

معاون اول رییس جمهور با اشاره به این که در سه مورد بیکاری، سطح درآمد مردم و اقتصاد باید ورود جدی صورت گیرد و رهبری در این امر بسیار تاکید دارند، افزود: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید یک اجماعی در اقتصاد دانان کشور ایجاد شود و یک عزم جدی برای تحقق این سیاست ها شکل گیرد.

 

جهانگیری در ادامه سخنان خود به موضوع اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و با بیان این که مقام معظم رهبری در این خصوص تأکیدات ویژه ای داشته و  دارند، گفت: دولت برای همه بند های اقتصاد مقاومتی باید برنامه بلند مدت داشته باشد.

 

معاون اول رییس جمهور با اشاره به این که امروز همه مسؤولان کشور به اتفاق نظر مشترکی در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی دارند، خاطرنشان کرد: اجرای دقیق این سیاست ها موجب رفع مشکلات کور اقتصادی کشورمان خواهد شد.

 

وی بر لزوم افزایش بهره وری در اقتصاد تاکید کرد و گفت: با توجه به هوا، آب، زمین و نیروی انسانی می توان بهترین بازدهی صورت گیرد همانطور که در حال حاضر می توانیم جشن خودکفائی گندم را بگیریم که این امر بدلیل برنامه ریزی مناسب بوده است.

 

معاون اول رییس جمهور با بیان این که اقتصاد کشور در یک دوره ای با رکود مواجه شد و در حال حاضر باید گام های مؤثری برای رفع این مشکل برداریم، گفت: فعال شدن بازار داخلی کشورتابع مبارزه با قاچاق کالا و ارز است که باید مسئولان اجرایی با جدیت به این موضوع ورود پیدا کنند.

 

جهانکیری در ادامه سخنان خود به نقش نظام بانکی در تأمین مالی کشور اشاره کرد و با بیان این که باید برای رفع مشکلات نظام بانکی از هفت میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در کشور و ده میلیارد دلار استفاده کنیم، گفت: امسال، رونق تولید و اقتصاد ازجمله اولویت های دولت است که برای تحقق آن باید رنامه ها و تصمیمات جدی اتخاذ شود.

 

وی از جدی گرفتن بازار داخلی کشور، مدیریت واردات به کشور، افزایش صادرات به کشورهای همسایه اروپا و حمایت از تولیدکنندگان داخلی به عنوان برنامه های دولت برای رونق تولید و اقتصاد نام برد.

 

معاون اول رییس جمهور با اشاره به این که متأسفانه برخی از کشورها به دنبال مخدوش کردن ارتباط کشورمان با کشورهای همسایه هستند تا قادر به صادرات و تقویت اقتصادی کشور نباشیم، تاکید کرد: بایدبا هوشیاری این توطئه ها را خنثی بکنیم و تعاملات خوبی را با کشورهای برقرار بکنیم.

 

جهانگیری به موضوع برجام اشاره کرد و با بیان این که برجام توفیقات بسیاری برای کشورمان داشته است، گفت: صادرات نفت کمتر از یک میلیون بشکه، امروز به دو و نیم میلیون بشکه نفت و میعانات گازی در روز رسیده است./950/پ202/ج1

ارسال نظرات