۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۴۳۷۸۷۶
جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور:

عشق و ارادت مردم ایران به ائمه اطهار عامل مهمی در بازسازی عتبات است

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور عشق و ارادت مردم ایران به ائمه اطهار را عامل مهم در بازسازی عتبات عالیات دانست و گفت: رسالت ستاد عتبات عالیات در قالب پدافند غیر عامل موجب وحشت دشمنان و دوستی بیشتر با کشور عراق است.
مسعود شوشتری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، مراسم تودیع و معارفه مدیر کل ستاد عتبات عالیات استان کرمانشاه صبح امروز با حضور مسعود شوشتری جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور و جمعی از مسؤولان برگزار شد.

 

شوشتری در این مراسم ابراز داشت: خوشبختانه گام های مثبتی در راه توسعه حرم های مطهر برداشته شده است و در این میان بزرگ ترین پروژه، صحن حضرت فاطمه الزهرا(س) است.

 

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور یادآور شد: یکی از رسالت های ستاد عتبات عالیات مراقبت از آثار گذشته است و باید آثار گرانبهای کاشی کاری ها و طلاکاری ها حفظ شود، به دلیل عشق و ارادت بسیار مردم ایران به ائمه اطهار علهم السلام، با وجود مخالفت های که در عراق با آن مواجه بودیم بر بازسازی و توسعه حرم ها تأکید شد و پروژه های بسیاری به اتمام رسید.

 

وی ادامه داد: افتتاح 6 هزار متر مربع از پروژه ها با هنر زیبای ایرانی موجب جلب توجه مردم عراق شد و طرح توسعه حرم ها از سوی ایران و ستاد عتبات عالیات ادامه یافت تا جایی که ساخت صحن حضرت زینب(س) به ایران سپرده شد.

 

شوشتری تصریح کرد: با توجه به بدگویی ها و دشمنی های مستکبران علیه ایران، همچنان کار عتبات عالیات به صورت پدافند غیرعامل صورت می گیرد و اقدامات ستاد عتبات عالیات چنان بر مردم عراق اثرگذار بود که اختلافات میان این دو کشور به دست فراموشی سپرده شده است.

 

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور گفت: به برکت خون شهدا و مجاهدت های شهدای مدافع حرم و نفس گرم رهبر معظم انقلاب عزت و افتخاری جهانی نصیب ایران شده است و ستاد عتبات عالیات نیز با وجود این عوامل به خدمتگزاری و انجام رسالت های خویش می پردازد.

 

این مسؤول بیان داشت: طرح توسعه حرم سید الشهدا(ع) و حضرت اباالفضل(ع) نیز در دست اجرا است و امید است که این طرح تا شش ماه آینده به مرحله بهره برداری برسد، همچنین یکی دیگر از کارهای بزرگی که صورت گرفت کوچک کردن ستون های کنار ضریح سید الشهدا(ع) بود که موجب ازدحام زوار می شد، ایرانی ها عاشقانه این پروژه را در راستای راحتی زوار پذیرفتند و در سه ماه گذشته اولین ستون کوچک شد.

 

وی خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم برای علم کردن گنبد سوم حضرت سیدالشهدا (ع) اندیشیده شده و کارهای بزرگی از جمله طلاکاری گنبد و درب ها و رواق ها در حرم ائمه جوادین علیهم السلام صورت گرفته است.

 

شوشتری اظهار داشت: تلاش بر این است که با مرتفع شدن مسائل امنیتی در شهر سامرا نیز حرم به زیباترین شکل ممکن ساخته شود و تمام مقدمات این امر نیز فراهم است.

 

 جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور در پایان بیان داشت: از دولت پیشین و دولت جدید به دلیل حمایت دلسوزانه و مجدانه در راستای توسعه و احیای حرمین و مساجد عراق تقدیر و تشکر می کنیم و امید است در آینده نیز شاهد به ثمر رسیدن پروژه های بیشتری در بازسازی و توسعه حرم های مطهر باشیم./857/203/ب2

ارسال نظرات