۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۴۳۸۸۵۶
با حضور حجت الاسلام والمسلمین نکونام صورت گرفت؛

رونمایی از نخستین شماره نشریه قرآنی «شمیم وحی» در چهارمحال و بختیاری

نخستین شماره نشریه قرآنی «شمیم وحی» که به همت دبیرخانه شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به چاپ رسیده، با حضور نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری رونمایی شد.
رونمایی از نخستین شماره نشریه قرآنی «شمیم وحی» در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، جواد کارگران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، پیش از ظهر امروز در نشست شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی این استان که به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، با اشاره به ضوابط و قوانین جدید صدور مجوز فعالیت مؤسسات فرهنگی، قرآن و عترت(ع) گفت: در گذشته مجوز فعالیت مؤسسات قرآنی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی به صورت مجزا صادر می شد که بعد از مطالعه و بررسی دقیق روند ثبت مؤسسات در هر ٢ دستگاه ،ساز و کار ادغام مؤسسات قرآنی تهیه و تنظیم شده است.

 

وی افزود: از ٢ سال گذشته بحث ادغام ٢ اتحادیه و تمرکز در روند ثبت مؤسسات مطرح بود که در نهایت سال گذشته با تشکیل هیأت رسیدگی بر امور مؤسسات قرآنی کشور مقدمات صدور مجوز مؤسسات به صورت متحد فراهم شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: پس از تشکیل جلسات متعدد از سوی اعضا هیأت رسیدگی به امور مؤسسات و نهایی شدن مقررات و آیین نامه های جدید ثبت مؤسسات، بزودی ثبت درخواست صدور مجوز برای مؤسسات قرآنی آغاز می شود.

 

کارگران با بیان اینکه بیش از ٤٠٠ مؤسسه کشور در نوبت ثبت هستند، خاطرنشان کرد: کار ثبت مؤسسات طبق تاریخ های اعلام شده به مراکز استان ها آغاز شده است.

 

وی گفت: زمان ثبت مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت در استان برای آن دسته از مؤسسات که تا کنون مجوز نگرفته اند از یکم تا پانزدهم مردادماه است و این تاریخ مربوط به ثبت درخواست مؤسسات جدید است.

 

همچنین در این جلسه مسؤولیت کمیته توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی به دانشگاه شهرکرد واگذار شد و همچنین مققر شد از سوی معاون سیاسی و امنیتی استانداری مجددا نامه‌ای به دستگاه‌های اجرایی استان مبنی بر ارسال اخبار قرآنی دستگاه‌ها به دبیرخانه شورا، ارسال شود.

 

گفتنی است در ادامه نیز مقرر گردید که اداره کل اوقاف و امور خیریه و سازمان تبلیغات استان نسبت تعلیم و آموزش قاریان و حافظان استانی جهت شرکت در مسابقات کشوری راهکارها و اقدامات لازم را انجام بدهند.

 

در پایان این نشست نیز از نخستین شماره نشریه قرآنی «شمیم وحی» که به همت دبیرخانه شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به چاپ رسیده، رونمایی شد./9457/202/ب3

ارسال نظرات