۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳
کد خبر: ۴۳۹۵۰۵
استاد حوزه علمیه قم:

نبود دغدغه لازم برای ساخت تمدن نوین اسلامی، جامعه را به انحطاط می کشد

حجت الاسلام والمسلمین خسرو پناه با بیان این که ما باید در نظام سیاسی خود به گونه ای رفتار کنیم که به تمدن نوین اسلامی برسیم، گفت: امروز مسلمانان به دلیل آنکه دغدغه تمدن سازی ندارند دچار انحطاط شده اند.
تمدن نوین اسلامی
حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، همایش آشنایی با منظومه فکری رهبر معظم انقلاب شب گذشته در سالن اجتماعات کانون بسیج به همت مؤسسه کلامی احیا در همدان برگزار شد.

 

در این همایش حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه با اشاره به جایگاه رهبر معظم انقلاب در روابط بین الملل، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در کشورهای دیگر نیز دارای چهره ای ویژه و متمایز است.

 

وی به نظرات علمی دقیق رهبر معظم انقلاب درباره امور مختلف اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در امور مختلفی چون سیاست، اقتصاد و فرهنگ نظرات دقیق و کارشناسانه ای را ارائه می دهند که این خود نشان از تسلط ایشان دارد.

 

رییس مجمع عالی حکمت و فلسفه ایران خاطرنشان کرد: شخصیت رهبر معظم انقلاب شخصیتی ذو ابعاد است که دوست و دشمن در مقابل شخصیت علمی ایشان کرنش می کنند.

 

وی در ادامه با اشاره به توجه و توصیه رهبر معظم انقلاب به ساختن مدل مردم سالاری بومی در کشور، گفت: با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب برخی دولتمردان نسبت به جامه عمل پوشاندن به این موضوع سهل انگاری می کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه با بیان این که ما باید در نظام سیاسی خود به گونه ای رفتار کنیم که به تمدن نوین اسلامی برسیم، اظهار داشت: امروز مسلمانان به دلیل آنکه دغدغه تمدن سازی ندارند دچار انحطاط شده اند.

 

وی با اشاره به معنای منظومه در فکر، گفت: معنای داشتن منظومه فکری آن است که فرد دارای معارف و دانش هایی است که به هم پیوند خورده اند و حول یک محور اصلی با روشی خاص در حال گردش هستند.

 

رییس مجمع عالی حکمت و فلسفه ایران در پایان یادآور شد: در میان فلاسفه برخی مانند ابن سینا و فارابی دارای منظومه فکری هستند و برخی دیگر مانند ابوریحان بیرونی به صورت پراکنده در برخی امور نظرات دارند./979/202/ب2

ارسال نظرات