۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۴۳۹۷۷۳
نماینده ولی فقیه در قزوین:

بندگی، خلوت و جلوت انسان را یکسان می‌کند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: بندگی، خلوت و جلوت انسان را یکسان و او را از دوگانه عمل کردن دور می‌کند اما کسی که در مسیر بندگی قرار نمی‌گیرد دچار نفاق شده و ثمره چنین رفتاری بی اعتمادی جامعه را در پی دارد.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین ظهر امروز در دیدار سرپرست و جمعی از کارکنان اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین، گفت: اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل یکی از مهم ترین ضروریات در جامعه امروزی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به اهمیت اینکه دانشجو باید مستقل و آزاد بیندیشد، ابراز کرد: ما به آدم‌های مستقل نیاز داریم که در احادیث هم آمده که هیچ آدم مستقل حق را رها نکرد، مگر اینکه ذلیل شد و هیچ آدم ضعیف و ناتوانی به حق نچسبید مگر اینکه عزیز شد.

 

توجه به اصالت مدارس و پرهیز از طفیلی بودن از ضروریات فضای آموزشی است

امام جمعه قزوین توجه به اصالت مدارس و پرهیز از طفیلی بودن را از دیگر ضروریات فضای آموزشی دانست و اظهار کرد: باید به دانشجویان آزادگی و حریت را بیاموزیم و نباید فضا به گونه‌ای باشد که دانشجویان توان حرف زدن نداشته باشند و در نهایت آزادی‌ها به نفع منافقین رقم بخورد.

 

این کارشناس حوزوی بیان کرد: باید در آموزش‌های فنی و حرفه ای توجه به تقویت اقتصاد مقاومتی در اولویت قرار گیرد.

 

نیت عبادت و بندگی مهم ترین راه رسیدن به موفقیت در کارهایمان است

وی با اشاره به اینکه اگر با نیت عبادت و بندگی وارد حوزه‌های کاری خود نشویم، به انحراف خواهیم رفت، تصریح کرد: ممکن است از صنعتی که محور دینی و الهی ندارد سلاح کشتار جمعی تولید شود و از دانشگاهی که محور دینی و الهی ندارد داعشی پرورش پیدا کند، بنابراین باید با نیت عبادت و بندگی وارد حوزه‌های کاری شویم.

 

خداوند انسان را برای عبادت و بندگی خلق کرده است

این کارشناس دینی با بیان اینکه مقصد خلقت این است که بنده خدا باشیم، عنوان کرد: در همه بخش‌ها باید به این معنا توجه کنیم که خداوند انسان را برای عبادت و بندگی خلق کرده و هر کسی که در حوزه خود با توجه به این معنا به میدان بیاید، مشکل گشا شده و در حوزه خود می‌تواند موفق باشد.

 

بندگی پروردگار عالمیان، خلوت و جلوت انسان را یکسان می‌کند

امام جمعه قزوین اشاره کرد: بندگی خلوت و جلوت انسان را یکسان می‌کند و او را از دوگانه عمل کردن دور می‌کند اما کسی که در مسیر بندگی قرار نمی‌گیرد دچار نفاق شده و ثمره چنین رفتاری بی اعتمادی جامعه را در پی دارد.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: انسانی که در مسیر بندگی قرار می‌گیرد خادم، امانتدار و متواضع شده و همه خوبی‌ها در او جمع می‌شود و در نهایت هیچگاه حاضر نمی‌شود خسارتی به دیگران وارد نماید.

 

رفاقت‌ها باید بر اساس ایمان و تقوا شکل بگیرد

این استاد حوزه در ادامه با بیان اینکه باید رفاقت‌ها بر اساس ایمان و تقوا شکل بگیرد، افزود: آنهایی که در دنیا رفاقت جدی دارند در قیامت با هم دشمن می‌شوند، مگر آنهایی که رفاقتشان بر اساس ایمان و تقوا شکل گرفته باشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه اگر رفاقت‌ها بر اساس تقوا باشد برای انسان سرمایه خواهد شد، اضافه کرد: روز قیامت آنهایی که رفاقتشان بر مبنای ایمان و تقوا نبوده، پشیمان می‌شوند و آرزو می‌کنند ای کاش با کسانی که آنها را از ایمان، صداقت و مسیر پیامبر (ص) دور کرده‌اند، رفاقت نمی‌کردند.

 

وی در پایان به موضوع ولایت و اهمیت آن اشاره کرد و گفت: حیات انسانی، معنوی و حقیقی آدمی به ولایت خدا بستگی دارد و ولایت پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) در طول ولایت خداوند قرار دارد و منافقین چنین رشته اتصالی ندارد و دلهایشان در کنار هم نیست، آن‌ها همواره امر به منکر و نهی از معروف می‌کنند./202/853/ب1

ارسال نظرات