۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۴۳۹۹۲۷
امام جمعه قلعه گنج:

محاکمه آیت الله شیخ عیسی قاسم خلاف شرع و انسانیت است

امام جمعه قلعه گنج با بیان اینکه محاکمه آیت الله شیخ عیسی قاسم عملی خلاف شرع و انسانیت است، گفت: علما و مراجع تا آنجا که در توانشان است این مسأله را محکوم می‌کنند.
آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین

حجت الاسلام احمد نجنو امام جمعه قلعه گنج، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با اشاره به تصمیم دادگاه بحرین برای محاکمه شیخ عیسی قاسم، اظهار کرد: رژیم آل خلیفه فشار سیاسی خود را با نفوذ آمریکا بر روی شیخ عیسی قاسم از علمای شیعه شروع کرده در غیر این صورت خود آنان جرأت کوچک ترین فشار را نداشتند و این شیطنت ها از سوی آمریکا و انگلیس است.

 

وی بیان کرد: همان ‌طور که مقام معظم رهبری صریح و روشنگرانه فرمودند «آیت‌الله شیخ عیسی قاسم صحبت هایش به‌گونه‌ای بود که جلوی تندروی ها را در بحرین می‌گرفت و جوانان را کنترل می‌کرد این بی‌شعوری حاکمان بحرین است که با ایشان این‌گونه برخورد می‌کنند» و در این راستا می طلبد علما و مراجع تا آنجا که در توانشان است این محاکمه را محکوم کنند؛ چرا که این عملی خلاف شرع و انسانیت است.

 

امام جمعه قلعه گنج بیان کرد: استکبار جهانی شکست هایی را که در عراق، سوریه، فلسطین و لبنان متحمل شدند این شکست ها را با عصبانیت کامل بر روی انسان های مظلوم کسانی که در یک قشری به شکل مسالمت آمیز به دنیال احقاق حق خود هستند، خالی می کنند.

 

حجت الاسلام نجنو عملکرد دادگاه بحرین برای محاکمه شیخ عیسی قاسم را بی تدبیری آنان دانست و افزود: اگر آنان یک ذره شعور سیاسی داشتند هرگز دست به چنین اقدامی نمی زدند و شیخ عیسی قاسم در مسیر احقاق حق اولیه خود در راستای دموکراسی حرکت می کند ولی در مقابل رژیم آل خلیفه تنها سرکوب را یاد گرفتند تا با ظلم اهداف خود را پیش ببرند.

 

وی با بیان اینکه استکبار جهانی اهداف خود را شاید تا حدی بتواند پیش ببرد، خاطرنشان کرد: افراد ظالم هرگز نمی توانند اهداف شوم خود را تا نهایت دنبال کنند و یک روزی در همین دنیا این ظلم برچیده خواهد شد و استکبار جهانی باید از دیکتاتوری همچون صدام درس عبرت بگیرد و بدانند ظلم هرگز پا برجا نیست.

 

امام جمعه قلعه گنج ادامه داد: استکبار جهانی برای اینکه حکومت ظاهری خود را حفظ کند باید دست از ظلم های خود بردارند و با دمکراسی نمی توانند با خشونت برخورد کنند، تحریم، تهدید، زندان و شلاق را تا کی می خواهند ادامه دهند و آنان عددی نیستند که بخواهند در مقابل جبهه مردمی ایستادگی کنند.

 

حجت الاسلام نجنو ابراز کرد: ایران اسلامی حافظ همه ارزش های اسلامی و مردمان مظلوم است و در هر کجا خدا و قرآن کریم گفته از مظلوم دفاع کنید این کار را انجام خواهیم داد و از هیچ کس هراسی نداریم.

 

وی در پایان به سکوت سازمان های بین المللی و مدعیان حقوق بشر در برابر ظلم، تأکید کرد و گفت: افرادی که به ظاهر سازمان های بین المللی را تشکیل دادند و حرف از حقوق بشر می زنند در حقیقت بوی از انسانیت و حقوق اولیه بشریت نبردند و حقوق بشر برای آنان ثروت است و این سازمان هم تحت نفوذ آمریکا و صهیونیست ها است./302/9709/ب

ارسال نظرات