۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۴۳۹۹۷۸
مدیرکل فرهنگی معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم:

تحول در حوزه بدون تغییر مدیران غیر انقلابی ممکن نیست

حجت الاسلام مقدمی با بیان این که آیت الله اعرافی فردی خوش فکر و صاحب تجربه است، گفت: برای ایجاد تحول در هر حوزه ای باید در درجه نخست مدیران غیرانقلابی و افرادی که روحیه تحول گرا ندارند تغییر پیدا کنند.
حجت الاسلام محمود مقدمی، مدیر کل فرهنگی معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم

حجت الاسلام محمود مقدمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تغییر در مدیریت جدید حوزه، انتخاب آیت الله اعرافی را برای مدیریت حوزه مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: باید در این مقام از زحمات آیت الله بوشهری تقدیر کنیم که امور حوزه را به خوبی پیش بردند و آیت الله اعرافی نیز چهره ای خوب، اخلاقی و انقلابی است.

 

آیت الله اعرافی فردی خوش فکر و صاحب تجربه

مدیرکل فرهنگی معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم با بیان این که آیت الله اعرافی فردی خوش فکر و صاحب تجربه است، اضافه کرد: به شکر خدا در ایشان روحیه تحول وجود دارد و ایشان خود مدرس اخلاق است؛ اما اخلاق کافی نیست بلکه یک مدیر برای ایجاد تحول در هر حوزه ای نیاز به بازوهای انقلابی دارد، بنابراین باید در درجه نخست مدیران غیرانقلابی و کسانی که روحیه تحول گرا ندارند تغییر پیدا کنند.

 

وی افزود: بنده نمی دانم ایشان چه مقدار به تغییر در مسؤولیت ها معتقد است، ولی اگر بخواهد به مطالبات رهبری درباره انقلابی ماندن حوزه های علمیه پاسخ مثبت دهد بدون تغییر در برخی مدیریت ها این امر ممکن نخواهد بود؛ ما معتقدیم ایشان می تواند در این امر موفق باشد، چراکه هم بدنه حوزه ایشان را تأیید می کند و هم حمایت مسؤولین و شورای عالی حوزه های علمیه را دارد.

 

نمی توان از افراد غیرانقلابی کار انقلابی خواست

حجت الاسلام مقدمی تأکید کرد: نمی توان از افراد غیر انقلابی و یا کسانی که روحیه تحول ندارند کار انقلابی خواست، بنابراین مدیریت جدید دست به کار شده و افرادی انقلابی را پای کار بیاورد و شورای عالی هم تأیید کند تا شاهد رویکردهای جدیدی در حوزه آموزش، پژوهش و اخلاق باشیم.

 

وی با تقدیر از افرادی که در حوزه علمیه، کار انقلابی می کنند، خاطرنشان ساخت: ما امروز در حوزه شخصیت های اخلاق مدار و متقی زیاد داریم، اما امروز نیاز به تحول در حوزه جدی است و رهبری و مراجع خواهان حرکتی جدی و عمیق در حوزه علمیه هستند و اگر این اتفاق نیافتد شاهد رونق و شکوفایی هرچه بیشتر در حوزه علوم دینی خواهیم بود./1330/ت302/ی

خبرنگار: داود جعفری

ارسال نظرات