۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۴۴۰۲۸۰

چند خبر کوتاه از استان کرمان

اجرای فعالیت های عمرانی در اماکن متبرکه شهرستان زرند، تحقق 700 مورد وقف طی پنج سال گذشته در کرمان، اهدای وسایل روشنایی و سرمایشی به ارزش 640 میلیون ریال به امامزاده زید شهداد و اجرای طرح تابستانی نشاط معنوی با شرکت 2300 دانش آموز در کرمان از اهم اخبار کوتاه در استان کرمان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، علی حسنی نژاد سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زرند، افزود: عملیات اجرایی ساخت و تکمیل گنبد و تربت خانه امام زاده شمس الدین محمد (ع) از توابع بخش یزدانشهراین شهرستان در دست اقدام است.

 

وی گفت: این عملیات اجرایی با مشارکت و همکاری خیرین بقعه ساز در راستای اجرای طرح مودت به مدت یک سال در حال انجام است و تاکنون بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی در ساخت و ساز داشته است.

 

حسنی نژاد همچنین به فعالیت های عمرانی ساخت شبستان امام زاده جعفر (ع) بخش سیریز اشاره کرد و ادامه داد: ساخت سالن چند منظوره امام زاده بمساحت یک هزار متر مربع یک از برنامه های عمرانی مهم منطقه به لحاظ برگزاری مراسم های ملی و مذهبی در امام زاده می باشد.

 

سرپرست اداره اوقاف شهرستان زرند، تکمیل عملیات نمای داخلی، شبستان و محوطه سازی در امام زاده حمزه(ع) و ساخت سرویس های بهداشتی سالن فاطمیه سقا خانه حضرت ابوالفضل (ع)را از دیگر فعالیتهایی نام برد که در اماکن متبرکه در دست اقدام می باشد.

 

700 مورد وقف طی پنج سال گذشته در کرمان محقق شده است

روح الله رستمی نژاد مسؤول روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان اظهار کرد: طی سال‌های 90 تا 95 در مجموع بیش از 700 مورد وقف در استان کرمان محقق شده است و از ابتداي سال جاري تاكنون 27 مورد وقف جديد در شهرستان هاي مختلف استان به ثبت رسيده است.

 

وي افزود: به همت واقفین خیراندیش استان اين تعداد موقوفه جدید شامل زمین ملکی با موقعیت تجاری، مسکونی و اراضی کشاورزی ثبت شده است که وقف جهت ساخت مسجد، حسینیه ترویج و نشر فرهنگ معارف قرآن کریم از جمله نیاتی بوده است که خیرین به آن اهتمام ویژه ای داشتند.

 

رستمی تصریح کرد: طی سال‌های 90 تا 95 در مجموع بیش از 700 موقو فه در کرمان به ثبت رسیده است، که با اضافه شدن این املاک به اراضی موقوفات استان در مجموع بیش از 5700 موقوفه در استان کرمان ثبت است.

 

وی با بیان اینکه در استان کرمان با کمبود موقوفات قرآنی رو به‌رو هستیم، تصریح کرد : عمده برنامه های فرهنگی اوقاف در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه صورت می گیرد که نیاز است خیران در جهت تکمیل این امر مهم مشارکت کنند.

 

اهدای وسایل روشنایی و سرمایشی به ارزش 640 میلیون ریال به امام زاده زید شهداد

وحید دژالون سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شهداد، از اهداء وسایل روشنایی و سرمایشی خیرین شهدادی به ارزش 640 میلیون ریال به حرم مطهر امام زاده زید بن محمد (ع) این شهرستان خبر داد.

 

وی اظهار کرد: این وسایل شامل 8 عدد لوستر و 4 عدددستگاه اسپیلت جهت سرمایش تربت خانه و شبستان امام زاده زید (ع) اختصاص یافت.

 

دژالون افزود: این کمک های اهدائی در راستای اجرای طرح مودت و کمک مساعد 2 تن از خیرین شهرستان صورت گرفته است.

 

این مسؤول تصریح کرد : طرح مودت یکی از طرح های سازمانی اوقاف می باشد که فعالیتهای عمرانی و اجرایی بامشارکت و همکاری خیرین در اماکن متبرکه انجام می گیرد که در همین راستا عملیات کاشی کاری ساختمان امام زاده بمساحت 250 متر مربه با مشارکت خیرین بقعه ساز در حال اجراست.

 

اجرای طرح تابستانی نشاط معنوی با شرکت 2300 دانش آموز در کرمان

حجت الاسلام سید رضا فاطمی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه کرمان، گفت: طرح تابستانی نشاط معنوی با حضور بیش از 2300 دانش آموزدر اماکن متبرکه استان کرمان در حال برگزاریست.

 

وی با اشاره به اجرای طرح نشاط معنوی سازمان اوقاف کشور اظهار کرد: این طرح همزمان با ایام تعطیلات تابستان ویژه دانش آموزان در اماکن متبرکه در حال اجرا است.

 

حجت الاسلام فاطمی افزود: این طرح در راستای اوقات فراغت دانش آموزان با استفاده از ظرفیت معنوی اماکن متبرکه در کلیه مقاطع تحصیلی برنامه ریزی شده است.

 

وی تصریح کرد: تا کنون بیش از 2300 دانش آموز جهت ثبت نام در کلاس های این طرح اقدام کردند و کلاس های این طرح با توجه به ادغام برنامه های طرح ضیافت الهی ایام ماه مبارک رمضان با حضور 40 مبلغ اعزامی از قم و 38 مربی بومی استان در 50 پایگاه مستقر در امامزادگان استان برگزار و تا اواخر مردادماه ادامه خواهد داشت.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف کرمان، برگزاری کلاسهای متنوع قرآنی و تفسیر ، احکام، اعتقادی، ورزشی، اردویی همراه با برگزاری مسابقات و جوایز عالی و متنوع را از جمله برنامه ریزی های کلاسهای این طرح در ایام تابستان ذکر کرد.

 

وی تصریح کرد: برگزاری کلاسهایی جهت تصحیح قرائت نمازو همچنین برگزاری برنامه های انس با قرآن، زیارت امامزادگان، غبار روبی، قرائت فاتحه عطر افشانی قبور شهدا و روایتگری رشادتهای شهدای انقلاب اسلامی در خلال برنامه های طرح، جهت انس هر چه بیشتر با شهدا،برگزاری اردوهای فرهنگی تفریحی در طول طرح در بقاع متبرکه شاخص و دارای ظرفیت استان و برگزاری آزمون در انتهای طرح و تشویق و تجلیل از دانش آموزان برتر و مربیان برتر در مراسم اختتامیه از جمله اقداماتی می باشد که با هدف گذراندن اوقات فراغت دانش آموزان در دستور کار این طرح قرار گرفته است./303/9709/ب1

ارسال نظرات